Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Χιλιομετρική χρέωση για τα ηλεκτρικά στο Ηνωμένο Βασίλειο – Θα ακολουθήσουν Ε.Ε. και Ελλάδα;

Ελλάδα 12:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(169) "Χιλιομετρική χρέωση για τα ηλεκτρικά στο Ηνωμένο Βασίλειο – Θα ακολουθήσουν Ε.Ε. και Ελλάδα;"
    

Χιλιομετρική χρέωση για τα ηλεκτρικά στο Ηνωμένο Βασίλειο – Θα ακολουθήσουν Ε.Ε. και Ελλάδα;

ΝΕΑ

Αν και αρχικά τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα προωθήθηκαν ως η καλύτερη λύση για την Αυτοκίνηση, τώρα πιθανόν να αποτελέσουν επιπλέον πηγή εσόδων για το Ηνωμένο Βασίλειο.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον βρετανικό Τύπο, τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου εξετάζουν το ενδεχόμενο να επιβάλλουν χιλιομετρική χρέωση στους κατόχους αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Αυτή είναι η πρόταση της Ρέιτσελ Ρίιβς, της υπουργού Οικονομικών στο «Νησί». Ουσιαστικά πρόκειται  για έναν καινούργιο φόρο που θα κληθούν να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως αναφέρεται, η πρόταση της κυρίας Ρίιβς είναι να χρεώνεται τρεις πένες ανά διανυθέν μίλι, δηλαδή 3 πένες ανά 1,609 χλμ. Με μέσο όρο 8.000 μίλια ετησίως (σημ.: 12.875 χλμ.), το κόστος ανέρχεται περίπου σε 240 λίρες στερλίνες τον χρόνο (σημ.: περίπου 270 ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία)

Advertisement
Advertisement

Ο λόγος που η κυρία Ρίιβς προτείνει αυτό το μέτρο είναι το γεγονός ότι το Ηνωμένο Βασίλειο χάνει έσοδα από τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Η αύξηση πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σημαίνει μικρότερο αριθμό αυτοκινήτων που ανεφοδιάζονται με υγρό καύσιμο, άρα μειωμένο ποσό που φτάνει στα ταμεία του κράτους από τον επιβληθέν φόρο «στην αντλία».

Όπως αναφέρεται, η εν λόγω πρόταση θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στο Ηνωμένο Βασίλειο και η ενδεχόμενη εφαρμογή τού νέου φόρου πιθανόν να ξεκινήσει το 2028.

Advertisement

Πρακτικά, προβλέπεται ότι οι ιδιοκτήτες αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο θα δηλώνουν εκ των προτέρων τον αριθμό χιλιομέτρων που προβλέπουν ότι θα διανύσουν εντός του επόμενου έτους.

Έτσι, θα καταβάλλουν το αντίστοιχο ποσό μαζί με αυτό που καλούνται να πληρώνουν ως ετήσιο τεκμήριο, ένα μέτρο που επιβλήθηκε στους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων από τον περασμένο Απρίλιο (2025).

Advertisement

Εάν τελικά διανύσουν περισσότερα ή λιγότερα χιλιόμετρα (σημ. μίλια, εν προκειμένω), αυτοί είτε θα πληρώνουν το επιπλέον ποσό που προκύπτει, είτε η διαφορά θα συμψηφίζεται, αντίστοιχα.

Προς το παρόν, δεν προβλέπεται ευρεία χρήση κάποιου συστήματος που θα μετρά και θα ελέγχει ηλεκτρονικά την ετήσια διανυθείσα απόσταση σε κάθε ηλεκτροκίνητο όχημα, ώστε να υπάρχει μια πραγματική εικόνα για καθένα από αυτά και να γίνεται η σχετική χρέωση.

Τα μέλη του «SMMT» («Society of Motor Manufacturers and Traders») χαρακτήρισαν τη συγκεκριμένη πρόταση «εντελώς λάθος μέτρο τη λάθος στιγμή».

Advertisement

Όπως υποστηρίζουν, η φορολόγηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μέσω χιλιομετρικής χρέωσης «θα αποθαρρύνει τους καταναλωτές (από τα να αποκτήσουν ένα τέτοιο) και θα υπονομεύσει την ικανότητα της βιομηχανίας να επιτύχει τους στόχους για οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV)».

Εάν τελικά θα ψηφιστεί ή όχι η σχετική πρόταση θα το γνωρίζουμε στην επόμενη χρονική περίοδο. Ωστόσο, μένει να δούμε εάν αυτή η πρόταση θα υιοθετηθεί και από άλλες χώρες και κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέλος της οποίας είναι και η Ελλάδα.

Η αύξηση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στα κράτη της Ε.Ε. είναι το επιδιωκόμενο, ωστόσο ο αντίκτυπος στα έσοδα κάθε χώρας είναι κοινός. Όλες βλέπουν ή θα δουν στο προσεχές μέλλον να μειώνονται από την αντίστοιχη μείωση στην πώληση υγρών καυσίμων κίνησης.

Θα ψηφιστεί και θα εφαρμοστεί μια αντίστοιχη πρόταση φορολόγησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο; Οψόμεθα…


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Τα πάντα για το καινούργιο Audi RS 6 Avant (+video)

Γιατί επιβαρύνεται η κίνηση στους δρόμους και τι πρέπει να αλλάξει

Αποστολή EICMA 2025: Ποια 200άρια θα έρθουν στην Ελλάδα από τη Letbe; (+video)