Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

CEO VW: Το «downsizing» τελειώνει…

Ελλάδα 8:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

CEO VW: Το «downsizing» τελειώνει…

ΝΕΑ

CEO VW: Το «downsizing» τελειώνει…

ΝΕΑ

Από την ανακοίνωση του ανανεωμένου Volkswagen Golf πριν από λίγο χρονικό διάστημα, το πρώτο πράγμα που παρατήρησαν οι περισσότεροι, δεν ήταν η δύναμη του GTI, ούτε καν η αυτόνομη τεχνολογία της «καθαρής» έκδοσης. Ήταν σίγουρα όμως ο νέος κινητήρας βενζίνης 1.5 λίτρων TSI «Evo».

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Πρόκειται για τον αντικαταστάτη του παλιού αλλά άκρως καταξιωμένου 1.4, έτσι ώστε τώρα να αντιπροσωπεύει το νέο αίμα σε μια όντως επαναστατική λύση για εκείνη την εποχή. Το κάνει όμως με τα αντίθετα μέσα. Αντί για downsizing, επιστρατεύει το… upsizing!

Μάλιστα, μετά από αυτό, το σίγουρο είναι πως θα έχουμε να περιμένουμε πολλά περισσότερα στο μέλλον. Όταν την περασμένη εβδομάδα ερωτήθηκε  για την αύξηση της χωρητικότητας του νέου TSI κινητήρα, ο πρόεδρος της Volkwagen Herbert Diess, με περίσσια αυτοπεποίθηση δήλωσε ότι:

Advertisement
Advertisement

«Η τάση για κινητήρες μικρού κυβισμού οδεύει προς το τέλος της». Ο λόγος είναι απλός, σύμφωνα με τον Diess: «Οι εκπομπές ρύπων τείνουν να αυξάνονται ολοένα πλέον, όσο οι κινητήρες μικραίνουν σε κυβισμό…».

Το μεγάλο αφεντικό της Volkswagen, μεταξύ άλλων, παραδέχτηκε πως περίμενε να συμβεί κάτι τέτοιο και για αυτόν δεν αποτελεί καμία έκπληξη. Οι μικροί κινητήρες turbo απλά δεν προσφέρουν πλέον τίποτα σύμφωνα με αυτόν, τα δεδομένα των εποχών λοιπόν αλλάζουν και πάλι.

Στο παράδειγμα της Mazda, που συνειδητά αγνοεί τη μόδα του downsizing στους κινητήρες και το θεωρεί ανοησία, ήρθε να προστεθεί τελευταία και μια έκθεση στο Reuters. Επικαλούμενη πηγές του κλάδου, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η Volkswagen αλλά και άλλοι κατασκευαστές, σχεδιάζουν να καταργήσουν τους υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες του λίτρου ή να αυξήσουν την χωρητικότητα τους.

Advertisement

Η ίδια έκθεση, αναφέρει επίσης πως ο κινητήρας 0.9 λίτρου της Renault καταπίνει υπερβολική ποσότητα αμόλυβδης προκειμένου να αντιμετωπίσει την υπερθέρμανση.

Στην περίπτωση της γερμανικής φίρμας, επίσημα χείλη αναφέρουν πως ο 3κύλινδρος 1000άρης turbo μπορεί να είναι ασφαλής για την ώρα, αλλά δεν βλέπουν μακρύ μέλλον πέρα από αυτόν. Ο κόσμος των μικρών κινητήρων αναμένεται να αποκτήσει αρκετό ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ερχεται το τέλος των μικρών Diesel

 

 

Advertisement