Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΝΕΑ

Bugatti Chiron Super Sport: Πως φτάνει τα 440 χλμ./ώρα;

  • newsautoteam

Η Bugatti έχει τη δική της «συνταγή» προκειμένου να εξασφαλίσει πως η Chiron Super Sport θα πιάνει τα 440 χλμ./ώρα και εδώ έχουμε τις λεπτομέρειες.

Το να ανακοινώσει μια εταιρεία τις επιδόσεις του υπεραυτοκινήτου της, είναι ένα θέμα, ενώ τελείως διαφορετική υπόθεση είναι η επίτευξη των στόχων αυτών εν τοις πράγμασι.

Η Bugatti κάνει μια ανακεφαλαίωση της δουλειάς της μέχρι στιγμής για την Chiron Super Sport και μας βάζει για τα καλά μέσα «στα μυστικά» της επίτευξης απόδοσης που θα επιτρέψουν στο μοντέλο να φτάνει κατ΄ επανάληψη την τελική ταχύτητα των 440 χλμ./ώρα. Η Chiron Super Sport θυμίζουμε πως είναι μια ελαφρώς πιο πολυτελής έκδοση του Super Sport 300+.

Η συγκεκριμένη έκδοση (SS 300+) ξεπέρασε τα 300 μίλια ανά ώρα σε τελική (εξ ου και το όνομα) κάτι που σήμαινε πως έφτασε τα 490,484 χιλιόμετρα ανά ώρα. Το ρεκόρ αυτό έγινε στην πίστα δοκιμών Ehra-Lessien της VW τον Αύγουστο του 2019. Καθώς έφτασε η ώρα για τους πρώτους πελάτες να πάρουν στα χέρια τους τα κλειδιά της Super Sport (των «σκάρτων» 440 χλμ./ώρα), ανακεφαλαιώνουμε ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία.

Περισσότερη ισχύς, περισσότερες σ.α.λ.

Η απόδοση των 1.600 ίππων από έναν κινητήρα που ήδη αποδίδει 1.500 ίππους σε άλλη έκδοση, ακούγεται σαν κάτι που θα μπορούσε να επιτευχθεί με ένα διαφορετικό πρόγραμμα διαχείρισης στην ECU. Ωστόσο, η Bugatti αποφάσισε να το κάνει αλλάζοντας τα turbo με μεγαλύτερα, ενώ άλλαξε και τα πιστόνια του κινητήρα και τις βαλβίδες.

Παράλληλα αύξησε και το όριο στροφών λειτουργίας του 8λιτρου W16 κατά 300 σ.α.λ. ενώ και η εξάτμιση είναι από τιτάνιο και έχει κατασκευαστεί με μια μέθοδο τριδιάστατης εκτύπωσης. Η δομή της με το διπλό τοίχωμα, επιτρέπει την διατήρηση της θερμοκρασίας των καυσαερίων σε χαμηλά επίπεδα, τόσο που η εξαγωγή τους δεν δημιουργεί περιττούς στροβιλισμούς στο πίσω μέρος.

Μακρύτερες σχέσεις κιβωτίου

Για να αξιοποιήσει στο έπακρο την επιπλέον απόδοση από τον κινητήρα, η Bugatti τοποθέτησε στην Chiron Super Sport γρανάζι για να κάνει την 7η ταχύτητα κατά 3,6% μακρύτερη. Η SS πέτυχε την τελική του ταχύτητα των 440 χλμ./ώρα, αλλάζοντας από έκτη σε έβδομη, στα 403 χλμ./ώρα.

«Αεροκουρτίνες»

Για να φτάσει το αυτοκίνητο σε ταχύτητα πάνω από τα 400 χλμ./ώρα χωρίς να αρχίσουν να αποκολλούνται διάφορα ανταλλακτικά από πάνω του, έπρεπε οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Bugatti να δημιουργήσουν ένα σχήμα με ελάχιστη αντίσταση αλλά και αρκετή κάθετη δύναμη.

Ένα από τα αεροδυναμικά «κόλπα» της Bugatti ήταν η προσθήκη νέων «αεροκουρτινών» στο μπροστινό μέρος που βοηθούν στην καθοδήγηση του αέρα, διασφαλίζοντας ότι θα μένει διαρκώς κοντά στην επιφάνεια του αμαξώματος.

Οι εννέα «γρήγορες τρύπες»

Οι εννέα κυκλικές τρύπες στα μπροστινά φτερά της Super Sport κάνουν μια ωραία αναφορά σε ένα σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της Bugatti EB110, η οποία ήταν για λίγο το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Η Bugatti επισημαίνει πως η ύπαρξή τους έχει και πρακτική προέκταση, καθώς οι τρύπες αυτές δημιουργούν από 20 έως 30 κιλά κάθετης δύναμης στα 380 χλμ./ώρα.

Πιο σκληρή πίσω ανάρτηση

Το αμάξωμα με το μακρύτερο πίσω μέρος της Super Sport είχε ως αποτέλεσμα να αλλάξει το φορτίο στον άξονα, καθιστώντας αναγκαία μια αύξηση κατά 7 τοις εκατό στη σκληρότητα των ελατηρίων πίσω για να διατηρηθεί η σταθερότητα στο ακέραιο. Αναμφίβολα η σταθερότητα αυτή είναι απόλυτα επιθυμητή για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες αεροπλάνου.

Ελαφριοί τροχοί

Η Bugatti δημιούργησε ένα νέο σετ τροχών που ζύγιζε 4 κιλά λιγότερο συνολικά σε σχέση με τις ζάντες της «απλής» Chiron, οι οποίες είναι επίσης πιο άκαμπτες, κάτι απόλυτα απαραίτητο για ταχύτητες που ξεπερνούν τα 400 χλμ./ώρα. Χώρια που η Bugatti προτείνει και ένα άλλο σετ από μαγνήσιο, κατά 16 κιλά ελαφρύτερο (από την Pur Sport), για τους ακόμα πιο σκληροπυρηνικούς.

Ειδική παραγγελία στη Michelin

Η Bugatti ζήτησε από τη Michelin να της ετοιμάσει μια ειδικά προσαρμοσμένη έκδοση των Pilot Sport Cup 2, τα οποία θα έχουν περισσότερη ακαμψία, ενώ θα μπορούν να υποστηρίξουν την ομαλότητα στην κύλιση σε ταχύτητες πάνω από 420 χλμ./ώρα. Η εξέλιξη του ελαστικού έγινε σε μια αεροπορική βάση, όπου η Michelin είχε την ευκαιρία να ελέγχει όσες φορές χρειαζόταν την αντοχή και τη συμπεριφορά του ειδικά σχεδιασμένου ελαστικού της.

Με όλα τα παραπάνω, καθίσταται –ας πούμε- λογικό το ποσό των 3,2 εκατομμυρίων ευρώ για την απόκτηση μιας από τις 60 Super Sport που θα κατασκευαστούν συνολικά. Δικαιολογούνται τα κόστη εξέλιξης και η χρήση εξωτικών υλικών για ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα που έχουν κυλίσει τους τροχούς τους στον πλανήτη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Bugatti EB 110 στο δυναμόμετρο είναι κάτι που αξίζει να δεις (+video)
H συντήρηση της Bugatti Chiron Pur Sport τρομάζει και κροίσους
Ο Karim Benzema… φλεξάρει τη Bugatti Chiron του (+video)

 

 

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto