Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

BMW: Τι σημαίνουν τα αρχικά CS και CSL;

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Τα διακριτικά στο πίσω μέρος των ειδικών εκδόσεων των μοντέλων της BMW σειράς 3 και σειράς 4, έχουν την δική τους σημασία και ιστορία. Ψάξαμε στο αρχείο της M sport και βρήκαμε τις λέξεις πίσω από τα αρκτικόλεξα.

 

Η BMW έχει μια μακρά παράδοση να κατασκευάζει περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις των υψηλής απόδοσης μοντέλων της, με διάφορα ακρωνύμια που υπογραμμίζουν ακόμη περισσότερο την σημασία τους. Από αυτά , τα CS και CSL είναι τα πιο δημοφιλή. Όμως τι σημαίνει στην πραγματικότητα CS και CSL; Τα αρχικά «CS» σημαίνουν «Club Sport» (ή Clubsport). Κάποιοι λανθασμένα μεταφράζουν τα αρχικά «CS» ως «Coupé Sport» αλλά και ως «Competition Sport». Η τελευταία ονομασία χρησιμοποιήθηκε το 2016 για 60 μόνο αυτοκίνητα BMW M4 που πωλούνται στην ισπανική αγορά. Ταυτόχρονα, το «CSL» δηλώνει ένα βελτιωμένο μοντέλο CS και σημαίνει «Coupé Sport Leichtbau» («Coupé Sport Lightweight»). Η προέλευση των δύο ακρωνυμίων προέρχεται από τη δεκαετία του 1970, όταν η BMW ξεκίνησε το ολοκαίνουργιο μοντέλο της BMW 3.0 CS και 3.0 CSL dream coupe (μοντέλο με τον κωδικό E9).

Πως δημιουργήθηκε το όνομα CSL

Το μοντέλο 3.0 CSL θεωρείται το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο τουρισμού της εποχής του. Αυτό το ελαφρύ coupe, της οικογένειας E9, ήταν διαθέσιμο τόσο ως αυτοκίνητο παραγωγής όσο και ως αγωνιστικό μοντέλο και έφερε πολλούς νεωτερισμούς για τη μάρκα. Η 3.0 CSL ήταν η πρώτη BMW που είχε τετραβάλβιδο εξακύλινδρο (σε σειρά) κινητήρα, αλλά και η πρώτη με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων (πρωτότυπο ABS πριν γίνει βασικός εξοπλισμός στην σειρά 7 (E23).

Στην πιο ισχυρή εκδοχή της, η τρίλιτρη CSL, υπερηφανεύεται για απόδοση 800 ίππων. Για να δικαιολογηθούν τα αρχικά «CSL» η coupe E9 είχε πόρτες και τα καπό κατασκευασμένα από αλουμίνιο και το περίβλημα του πεντάχυτου κιβώτιου ταχυτήτων από μαγνήσιο. Το συνολικό βάρος έφτασε τα 1.092 κιλά στο αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Από τις πίστες στην BMW CSi (δρόμου)

Μια επέκταση του τίτλου «CS» ήταν το «CSi» το οποίο υποδηλώνει ένα μοντέλο 3.0 Club Sport που έχει βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού νέας γενιάς αντί των παραδοσιακών καρμπιρατέρ της CS. Δείτε για παράδειγμα την 3.0 CSi του 1971 η οποία είχε ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού καυσίμου D-Jetronic Bosch και υψηλότερο λόγο συμπίεσης και απόδοσης (200 ίππων) σε σύγκριση με την 3.0 CS (180 ίππων). Τα διακριτικά «CSi» είχαν επίσης τα μοντέλα E24 635Csi και M635CSi, καθώς και για η (E31) 850CSi.

Μετά το τέλος της γενιάς των μοντέλων με κωδικό E9, το 1975, το «CSL» χρησιμοποιήθηκε ξανά το 2003, με την εμφάνιση της BMW M3 CSL στην σειρά μοντέλων E46. Η οροφή, η κεντρική κονσόλα και τα πάνελ θυρών κατασκευάστηκαν από πλαστικό ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (CFRP). Αφαιρέθηκε όλος ο περιττός εξοπλισμός για να εξασφαλιστεί το χαμηλό βάρος και η αυξημένη απόδοση για το Coupe των 360 ίππων. Όλες οι 1.383 μονάδες που κατασκευάστηκαν πωλήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες, αποδεικνύοντας ότι η CSL M3 ήταν πολύ δημοφιλής.

Από το 2003, κανένα άλλο μοντέλο της BMW δεν «φόρεσε» τα διακριτικά CSL. Στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este το 2015 και το Pebble Beach Concours d’Elegance, ο Γερμανός κατασκευαστής παρουσίασε την BMW 3.0 CSL Hommage και το BMW 3.0 CSL Hommage R, δείχνοντας πως τα μοντέλα CSL θα έχουν συνέχεια.

Η νέα γενιά BMW CS Cars

Τα μοντέλα Club Sport αναβιώνουν στην σύγχρονη εποχή με τρία μοντέλα υψηλής απόδοσης: Την M4 CS, την M3 CS και την M2 CS. Όλα αυτά φυσικά διαθέτουν πολλές βελτιώσεις και αναβαθμίσεις στα μηχανικά μέρη, καθώς και σημαντικά μειωμένο βάρος, σε σύγκριση με τα απλά μοντέλα παραγωγής.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr