Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

BMW M3: Τριάντα χρόνια παθιασμένη ερωμένη!

Ελλάδα 5:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

BMW M3: Τριάντα χρόνια παθιασμένη ερωμένη!

ΝΕΑ

BMW M3: Τριάντα χρόνια παθιασμένη ερωμένη!

ΝΕΑ

Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια. Ποιος δεν ερωτεύθηκε μια BMW Μ3 ανεξαρτήτως εποχής, τεχνολογίας, ιπποδύναμης ή βάρους; Το απόλυτο γήινο ανδρικό αυτοκίνητο έχει ονοματεπώνυμο. Γαλούχησε γενεές και γενεές, μύησε τα μυστικά της υπερστροφής ισχύος, όσο κανένα άλλο.

Advertisement
Advertisement

Του Γιάννη Τσιρογιάννη (giannistsirogiannis@hotmail.com)

Το 1986 είδαμε την πρώτη M3, σήμερα φτάσαμε αισίως στην πέμπτη γενιά, παρότι παρατηρούμε πως σε κάποιες περιπτώσεις άλλαξε και η ονομασία (Μ4).

Οι εποχές μεταλλάχτηκαν παρασάγγας. Από την πρώτη 4κύλινδρη 2,3 λίτρων με απόδοση 200 άλογα, φτάσαμε στην πρώτη τούρμπο 3λιτρη 6κύλινδρη με ισχύ 450 ίππους.

Advertisement
Advertisement

BMW-M3-E30

Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 1992 έχοντας στο οπλοστάσιο 6κύλινδρο κινητήρα τριών λίτρων ισχύος 286 hp και 320 Nm ροπής. Η ανανεωμένη M3 του 1995 απέκτησε πιο μεγάλο μοτέρ 3,2 λίτρων απόδοσης 321 ίππων, ενώ το 1996 εφοδιάστηκε με το SMG αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο.

Με την αλλαγή του αιώνα το 2000 λανσαρίστηκε η 3η γενιά με 3,2 λίτρα 6κύλινδρο κινητήρα και 343 ίππους. Η τέταρτη γενιά παρουσιάστηκε το 2007 με V8 μηχανικό 4λιτρο σύνολο απόδοσης 420 ίππων και πολλά τμήματα κατασκευασμένα από ελαφριά υλικά, όπως ανθρακόνημα και αλουμίνιο.

Advertisement

Η τελευταία M3 παρουσιάστηκε το 2014 και για πρώτη φορά εφοδιάστηκε με 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα τεχνολογίας M TwinPower Turbo, με 431 ίππους και 550 Nm ροπής. Πρόκειται για ένα εργοστάσιο τεχνολογίας που διατηρεί στο επίκεντρο τον παθιασμένο οδηγό, όσο και αν η ηλεκτρονική τείνει να ξεπεράσει την μηχανολογία.