BMW: Tο χειροκίνητο κιβώτιο επιβιώνει
ΝΕΑ
Η είδηση που όλοι οι φίλοι της οδήγησης θέλουν να ακούσουν, είναι πως οι Βαυαροί θα προσφέρουν για χρόνια ακόμα την επιλογή μηχανικού κιβωτίου. Θα γίνει, όμως;
Η BMW έχτισε το όνομά της ανά τα χρόνια ως η μάρκα που προσφέρει «το απόλυτο οδηγικό εργαλείο». Και για το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της αυτές οι κατασκευές έρχονταν με manual κιβώτιο.
WHAT CAR
Ωστόσο, η βαυαρική εταιρεία δε μπόρεσε να αποφύγει τις τάσεις και αναπόφευκτα έχει δώσει βάση στα αυτόματα κιβώτια και τα SUV/ crossover.

Συνεπώς, όταν η νέα M2 παρουσιάστηκε το 2023, οι περισσότεροι πίστεψαν πως θα είναι η τελευταία BMW που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό σασμάν.
Όμως, οι τελευταίες δηλώσεις της Σίλβια Νοϊμπάουερ, αντιπροέδρου πωλήσεων της BMW M, δίνουν αχτίδα ελπίδας σε εκείνους που ευελπιστούν πως η εταιρεία θα τιμά την ιστορία της και θα προσφέρει τα συμμετοχικά κιβώτια για χρόνια ακόμα.
Η Νοϊμπάουερ παραδέχθηκε πως η BMW δε σκοπεύει στο κοντινό μέλλον να τα καταργήσει, ενώ δεν αποκλείεται να συνεχίσουν να κοσμούν τη γκάμα εξοπλισμού των μελλοντικών μοντέλων.
«Για την τρέχουσα γκάμα μοντέλων, έχουμε στο νου ιδέες για περισσότερα χειροκίνητα κιβώτια σε ορισμένες αγορές και σε συγκεκριμένες ποσότητες, γιατί ξέρουμε ότι υπάρχουν λάτρεις του χειροκίνητου κιβωτίου εκεί έξω.
«Ναι, θα σας κρατήσουμε ευχαριστημένους. Πιστεύω ότι η BMW θα παραμείνει δημιουργική. Μπορούμε να το σκεφτούμε (ένα μοντέλο M με χειροκίνητο κιβώτιο). Η BMW M είναι μια εταιρεία γεμάτη με παθιασμένους ανθρώπους. Οπότε, αν οι μηχανικοί μας μπορούν να το κάνουν πραγματικότητα, νομίζω πως θα προσπαθούν πάντα να το καταφέρουν», είπε η αντιπρόεδρος πωλήσεων και πελατών της BMW M.

Στην παρούσα φάση, η βαυαρική μάρκα πάει κόντρα στο ρεύμα και προσφέρει μηχανικό κιβώτιο σε μοντέλα όπως οι M2, M3 και M4, επιλογή που θα τη βρείτε για το υπόλοιπο του 2025 και στη Z4. Υπενθυμίζουμε, πως η τελευταία θα πάψει να παράγεται το 2026.
Η παραγωγή της παρούσας M3 (G80) σταματάει το 2027 και αργότερα θα συνυπάρχει μία ηλεκτρική με μία βενζινοκίνητη έκδοση, στην εποχή της σειράς Neue Klasse.
Η M2 από την άλλη, έχει μακρά ζωή ακόμα μέχρι το 2029 που θα παράγεται. Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο εάν θα συνεχίσει την πορεία της ως θερμικό μοντέλο και μάλιστα με χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά οι πιέσεις των πελατών της BMW μπορεί να διαδραματίσουν κάποιον ρόλο.
Πάντως, το να δούμε μηχανικό σύστημα μετάδοσης από το 2030 και μετά συλλέγει προς το παρόν λίγες πιθανότητες. Ειδικά εάν η BMW κρίνει πως το κόστος παραγωγής θα είναι μεγαλύτερο από τα πιθανά κέρδη των «παραδοσιακών» πελατών της.