Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

«Big Brother» στις εκπομπές CO2 των οχημάτων!

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Με εγκύκλιο το υπουργείο Μεταφορών ενεργοποιεί την παρακολούθηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τα στοιχεία θα αποστέλλονται στην ΕΕ.

Για πρώτη φορά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με σχετική εγκύκλιο ενεργοποιεί την παρακολούθηση των εκπομπών CO2 όλων των οχημάτων που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και κατόπιν τα στοιχεία θα πρέπει να τα αποστέλλει στην ΕΕ προκειμένουν να αποφύγει την επιβολή υπέρογκων προστίμων!

Μάλιστα όπως αναφέρει η απόφαση του ΥΜΕ τα στοιχεία μετά από επεξεργασία υποβάλλονται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή  όπου ελέγχονται για την ορθότητά τους, κι επιστρέφουν µε παρατηρήσεις για περαιτέρω διορθώσεις και επανυποβολή.

Τελικός στόχος είναι, να προσδιοριστούν οι στόχοι ειδικών εκποµπών ρύπων που έχει θέσει η ΕΕ στους κατασκευαστές οχηµάτων, αποσκοπώντας στη µείωση των εκποµπών CO2 στην ατµόσφαιρα.

Τα στοιχεία των οχηµάτων, προκύπτουν κυρίως από τα πιστοποιητικά συµµόρφωσης τα οποία καταθέτουν στις Αρχές τα εργοστάσια κατά την ταξινόμηση των οχημάτων.

Ωστόσο το ΥΜΕ δημιούργησε ένα ειδικό έντυπο με ειδικά πεδία εφαρμογής που χρησιμοποιείται κατά την ταξινόμηση των καινούριων οχημάτων ώστε η συλλογή και παρακολούθηση των στοιχείων να πραγματοποιείται με έναν σχετικά εύκολο τρόπο.

Ειδικότερα η εγκύκλιος του ΥΜΕ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Σύµφωνα µε τους παραπάνω σχετικούς κανονισµούς, απαιτείται η συλλογή στοιχείων, κάθε χρόνο, για τα επιβατικά οχήµατα και ελαφριά φορτηγά, που ταξινοµούνται για πρώτη φορά (καινούργια).

Τα στοιχεία αυτά, µετά από επεξεργασία, υποβάλλονται στην Ευρωπαϊκή Eπιτροπή, όπου ελέγχονται για την ορθότητά τους, κι επιστρέφουν µε παρατηρήσεις για περαιτέρω διορθώσεις και επανυποβολή.

Τελικός στόχος είναι, να προσδιοριστούν οι στόχοι ειδικών εκποµπών CO2, για τους κατασκευαστές οχηµάτων, αποσκοπώντας στη µείωση των εκποµπών CO2 στην ατµόσφαιρα.

Τα στοιχεία των οχηµάτων, προκύπτουν κυρίως από τα πιστοποιητικά συµµόρφωσης (C.o.C.), τα οποία υποβάλλονται στις αρµόδιες υπηρεσίες κατά την ταξινόµηση. Για την ικανοποίηση της απαίτησης αυτής, δηµιουργήθηκαν, σταδιακά, ορισµένα νέα πεδία, στην εφαρµογή που χρησιµοποιείται κατά την ταξινόµηση των (καινούργιων) οχηµάτων και, µε εγκυκλίους, ενηµερώνονταν οι υπηρεσίες για τα συγκεκριµένα πεδία και τον τρόπο συµπλήρωσή τους.

Η Υπηρεσία µας επιδίωξε, την υποβοήθηση και διευκόλυνση της συµπλήρωσης όλων των πεδίων κατά την 1η ταξινόµηση, ζητώντας από την Υπηρεσία Μηχανοργάνωσης του Υπουργείου µας, την εµφάνιση των τιµών των αντίστοιχων πεδίων του Τεχνικού Αρχείου Οχηµάτων (ΤΑΟ), εφόσον οι τιµές παρακολουθούνται, ενώ ζήτησε να δηµιουργηθούν και νέα πεδία στο ΤΑΟ, ώστε η παρακολούθηση από αυτό να είναι η καλύτερη δυνατή. Επιπλέον, ζήτησε την υλοποίηση ορισµένων κανόνων (ελέγχων), κατά το χειρισµό της εφαρµογής της ταξινόµησης, που να αποτρέπουν τη µη συµπλήρωση υποχρεωτικών πεδίων, ή την εισαγωγή ακραίων τιµών, προφανώς λανθασµένων, εκ των οποίων, κάποιοι έχουν υλοποιηθεί.

Παρ’ όλ’ αυτά, στα στοιχεία που συλλέγονται, υπάρχουν πολλά λάθη και ασυµπλήρωτα πεδία, κάτι που εντάθηκε κατά το περασµένο έτος, µε την εισαγωγή του νέου τρόπου µέτρησης των εκποµπών (WLTP), οι τιµές των οποίων, βρίσκονται µόνο στο πιστοποιητικό συµµόρφωσης, µε αποτέλεσµα να είναι αδύνατο, για την Υπηρεσία µας, να επαληθεύσει την ορθότητα των τιµών που καταχωρούνται στα αντίστοιχα πεδία.

Μετά από τα παραπάνω, η Υπηρεσία µας, προκειµένου να περιορίσει τον κίνδυνο επιβολής κυρώσεων στη χώρα µας, για τις ελλείψεις και τα λάθη των στοιχείων που αποστέλλονται, αποφάσισε την κωδικοποίηση και επικαιροποίηση των σχετικών εγκυκλίων και  επαναλαµβάνει το σύνολο των πεδίων, µε τα στοιχεία, που, µε βάση τους παραπάνω κανονισµούς, οφείλουµε να αποστέλλουµε κάθε χρόνο (βλ. συνηµµένο πίνακα), δηλαδή :

1) την περιγραφή τους (1η στήλη συνηµµένου πίνακα),

2) το όνοµα µε το οποίο ανοίχτηκαν στην εφαρµογή που χρησιµοποιείται κατά την ταξινόµηση, (2η στήλη συνηµµένου πίνακα)

3) το µέγεθος του πεδίου, σύµφωνα µε τη Μηχανοργάνωση του Υπουργείου µας (3η στήλη του συνηµµένου πίνακα) (π.χ. 3.1 σηµαίνει πεδίο µε 3 ακέραια και 1 δεκαδικό),

4) την ακριβή θέση, στο πιστοποιητικό συµµόρφωσης, όπου βρίσκεται το περιεχόµενο κάθε πεδίου (4η στήλη του συνηµµένου πίνακα).

Για να επιτρέπεται η 1η ταξινόµηση/κυκλοφορία (καινούργιου) οχήµατος, θα πρέπει:

α) το όχηµα να είναι πλήρες, ή ολοκληρωµένο, σύµφωνα µε τους ορισµούς της οδηγίας 2007/46

β) να έχει εκδοθεί δελτίο κοινοποίησης για τη σχετική έγκριση τύπου, (ή µεµονωµένη έγκριση),

γ) να ικανοποιούνται, οι κανονιστικές πράξεις, που είναι υποχρεωτικές κατά τον χρόνο ταξινόµησης, λαµβάνοντας υπ’ όψη τους περιορισµούς ταξινόµησης, οι οποίοι σας αποστέλλονται και αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, στη θέση:

www.yme.gr – Μεταφορές- Τεχνολογία Οχηµάτων- 04.03 Οδηγίες Για Το Κοινό Που Σχετίζονται Με Την Ασφάλεια Των Προϊόντων – Περιορισµοί ταξινόµησης οχηµάτων.

Λαµβάνονται, επίσης, υπ’ όψη, αποφάσεις τέλους σειράς, που εκδίδονται µετά τη λήξη κάποιας κανονιστικής πράξης µε την έκδοση σχετικών εγγράφων από την Υπηρεσία µας.

Προϋπόθεση για τη σωστή εφαρµογή των παραπάνω είναι η εύρεση της σωστής εγγραφής (σωστός κωδικός εργοστασίου και τύπου) του Τεχνικού Αρχείου Οχηµάτων (ΤΑΟ), µε βάση τύπο-παραλλαγή-έκδοση και αριθµό έγκρισης τύπου, που αναγράφονται στο πιστοποιητικό συµµόρφωσης του οχήµατος (σηµείο 0.2 και 0.10, αντίστοιχα). Η επιλογή λανθασµένου κωδικού εργοστασίου και κωδικού τύπου, οδηγεί σε λάθος στην παραλλαγή, έκδοση ή και τύπο του οχήµατος. Σηµειώνεται, επίσης, ότι, στην περίπτωση που, στο ΤΑΟ, δεν υπάρχει εγγραφή για τη συγκεκριµένη επέκτασης έγκρισης τύπου (το διψήφιο µέρος µετά το τελευταίο αστεράκι του αριθµού έγκρισης τύπου), όπως προκύπτει από το πιστοποιητικό συµµόρφωσης, για ένα συνδυασµό τύπουπαραλλαγής-έκδοσης, πρέπει να αναζητηθεί η συγκεκριµένη παραλλαγή-έκδοση στις προηγούµενες επεκτάσεις έγκρισης τύπου (ξεκινώντας από την αµέσως προηγούµενη και πηγαίνοντας προς τα πίσω), µε την προϋπόθεση να έχει εκδοθεί το δελτίο κοινοποίησης για την κανονική επέκταση της έγκρισης τύπου του οχήµατος και να αναγράφεται παρατήρηση ότι εξακολουθούν να ισχύουν οι παραλλαγές εκδόσεις της προηγούµενης επέκτασης (κάτι, που γίνεται εφόσον δεν υπάρχουν αλλαγές).

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη συµπλήρωση του πεδίου «ΚΑΙΝ/ΜΕΤ.», στις περιπτώσεις 1ης ταξινόµησης οχήµατος, δηλαδή, οχήµατος, που δεν έχει πάρει (προγενέστερα) άδεια/πινακίδα κυκλοφορίας από άλλη χώρα, οπότε είναι καινούργιο (συµπληρώνεται µε Κ το εν λόγω πεδίο, όχι Μ). Αυτό το στοιχείο, καθορίζει και το ότι τα στοιχεία του οχήµατος αυτού, οφείλουν να αποσταλούν το επόµενο χρόνο στην ΕΕ. Προφανώς, η ηµεροµηνία 1η έκδοσης διεθνώς, που καθορίστηκε νωρίτερα, αλλά και 1ης έκδοσης στην Ελλάδα, θα πρέπει να είναι ταυτόσηµες.

Τα πεδία του συνηµµένου πίνακα είναι υποχρεωτικής συµπλήρωσης και δεν επιτρέπεται η µη συµπλήρωσή τους, επειδή κάποια δεν τυπώνονται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήµατος.

Τα πεδία του συνηµµένου πίνακα, µε τη σειρά αναγραφής τους, αναλυτικά, έχουν ως εξής:

1) Ο αριθµός αναγνώρισης του οχήµατος ή αριθµός πλαισίου, συµπληρώνεται στο πεδίο «ΠΛΑΙΣ.» της εφαρµογής και αποτελείται από δεκαεπτά (17) χαρακτήρες (γράµµατα και αριθµοί). Βρίσκεται στη θέση 0.10 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης.

2) Ο αναγνωριστικός αριθµός οικογένειας παρεµβολής πρόκειται να ενταχθεί, προσεχώς, από τη Μηχανοργάνωση του Υπουργείου, σε πεδίο της εφαρµογής που χρησιµοποιείται στην ταξινόµηση, οπότε και θα υπάρξει ενηµέρωση για το όνοµα του σχετικού πεδίου. Επί του παρόντος εισάγεται µόνο στο ΤΑΟ για τα επιβατικά οχήµατα, ενώ επίκειται κι η δυνατότητα εισαγωγής του στο ΤΑΟ και για τα φορτηγά. Αποτελείται, το µέγιστο, από εικοσιτέσσερις (24) χαρακτήρες κι έχει τη µορφή: IPXXXXXXXXXXXXXXX-WMI-Υ όπου οι έως δεκαπέντε (15) χαρακτήρες Χ, είναι αλφαριθµητικοί ή «_», WMI είναι ο τριών (3) χαρακτήρων διεθνής κωδικός του κατασκευαστή και το Υ είναι 0 ή 1. Η προηγούµενη µορφή του αποτελείτο από δεκαεννιά (19) χαρακτήρες. Βρίσκεται στη θέση 0.2.3.1 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης.

3) Το όνοµα κατασκευαστή, ή όνοµα εργοστασίου, συµπληρώνεται στο πεδίο «ΕΡΓΟΣ» της εφαρµογής και εµφανίζεται στη θέση 0.5 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης. Η συµπλήρωση του εν λόγω πεδίου στην εφαρµογή, γίνεται µέσω της κατάλληλης επιλογής ενός τετραψήφιου αριθµού, του κωδικού εργοστασίου.

4) Ο αριθµός έγκρισης τύπου, δε συµπληρώνεται σε κάποιο πεδίο, αλλά προκύπτει από την επιλογή του κατάλληλου συνδυασµού επιλογής κωδικού εργοστασίου («ΕΡΓΟΣ») και κωδικού τύπου («Κ.ΤΥΠΟΥ»). Ο αριθµός αυτός, αναγράφεται στη θέση 0.10 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης, κάτω από τον αριθµό αναγνώρισης του οχήµατος.

5) Τύπος-Παραλλαγή-Έκδοση : Ο Τύπος εµφανίζεται στο πεδίο «ΤΥΠΟΣ» της εφαρµογής, σε αντίθεση µε την παραλλαγή και έκδοση, που δεν εµφανίζονται στην εφαρµογή. Όπως και ο αριθµός έγκρισης τύπου, δε συµπληρώνεται το πεδίο «ΤΥΠΟΣ», αλλά προκύπτει (όπως και η παραλλαγή και έκδοση) από την επιλογή του κατάλληλου συνδυασµού επιλογής κωδικού εργοστασίου («ΕΡΓΟΣ») και κωδικού τύπου («Κ.ΤΥΠΟΥ»). Ο τύπος, η παραλλαγή και η έκδοση, αναγράφονται µε τη σειρά αυτή, το ένα κάτω από το άλλο, στο σηµείο 0.2 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης.

6) Η µάρκα εµφανίζεται στο πεδίο «ΜΑΡΚΑ» της εφαρµογής, και αναγράφεται στο σηµείο 0.1 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης.

7) Η εµπορική ονοµασία εµφανίζεται στο πεδίο «ΕΜΠ. ΟΝ» της εφαρµογής και αναγράφεται στο σηµείο 0.2.1 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης.

8) Η κατηγορία εγκεκριµένου οχήµατος εµφανίζεται στο πεδίο «ΚΑΤΗΓ.» της εφαρµογής και αναγράφεται στο σηµείο 0.4 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης.

9) Η µάζα σε τάξη πορείας (σε Kg), εµφανίζεται στο πεδίο «ΜΑΖΑ» της εφαρµογής και αναγράφεται στο σηµείο 13 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης (και για τα πλήρη και για τα ολοκληρωµένα οχήµατα). (Προσοχή: Συχνά, γίνεται, λανθασµένα, χρήση του σηµείου 13.2 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης, για τη συµπλήρωση, ή τροποποίηση, της τιµής που εµφανίζεται από το ΤΑΟ στο πεδίο «ΜΑΖΑ»). Σηµειώνουµε, επίσης, ότι, για τα ολοκληρωµένα οχήµατα, επίκειται, από τη Μηχανοργάνωση του Υπουργείου µας, η δηµιουργία επιπρόσθετου πεδίου στην εφαρµογή της ταξινόµησης για τη µάζα σε τάξη πορείας του βασικού οχήµατος, η οποία είναι απαιτούµενη για αποστολή προς την ΕΕ, ενώ εκκρεµεί και η υλοποίηση της παρακολούθησής του και από το ΤΑΟ. Η µάζα σε τάξη πορείας του βασικού οχήµατος (1ου σταδίου), εφόσον αυτό είναι ηµιτελές, αναγράφεται, στο σηµείο 14, του πιστοποιητικού συµµόρφωσης του βασικού (ηµιτελούς) οχήµατος και, εφόσον το βασικό όχηµα είναι πλήρες, κανονικά, στο σηµείο 13, του σχετικού  πιστοποιητικού συµµόρφωσης.

10) H µάζα δοκιµής WLTP (σε Kg), εµφανίζεται στο πεδίο «47.1.1» και βρίσκεται µόνο στο πιστοποιητικό συµµόρφωσης στη θέση 47.1.1 .

11) Η µέγιστη τεχνικά αποδεκτή µάζα έµφορτου (φορτηγού) οχήµατος εµφανίζεται στο πεδίο «ΜΑΜΦΟΚ» της εφαρµογής (όχι για τα επιβατικά) και αναγράφεται στο σηµείο 16.1 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης.

12) Οι ειδικές εκποµπές CO2 NEDC (σε g/km), εµφανίζονται στο πεδίο «CO2» της εφαρµογής και αναγράφονται στη θέση 49.1 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης, στο σηµείο που αφορά την τιµή του συνδυασµένου κύκλου (combined), ή τη σταθµισµένη τιµή του συνδυασµένου κύκλου (weighted combined) εφόσον πρόκειται (βλ. και σηµείο ιστ) για υβριδικό-ηλεκτρικό όχηµα εξωτερικής φόρτισης.

Οι τιµές αυτές, σταδιακά θα εξαλειφτούν, λόγω της εφαρµογής της διαδικασίας µέτρησης WLTP, αλλά, όσο υπάρχουν οι σχετικές τιµές, πρέπει να καταγράφονται στην εφαρµογή.

Σηµειώνεται ότι στις περιπτώσεις 2 καυσίµων, π.χ. βενζίνη ή πετρέλαιο µε LPG ή CNG, χρησιµοποιείται η τιµή του συνδυασµένου κύκλου για το αέριο καύσιµο, που είναι η χαµηλότερη των 2 καυσίµων, ανατρέχοντας στον υποπίνακα του σηµείου 49.1, στον οποίο αναγράφονται οι εκποµπές του αερίου.

13) Οι ειδικές εκποµπές CO2 WLTP (σε g/km), εµφανίζονται στο πεδίο «WLTP49.4» της εφαρµογής και αναγράφονται µόνο στο πιστοποιητικό συµµόρφωσης, στη θέση 49.4, στο σηµείο που αφορά την τιµή του συνδυασµένου κύκλου (combined), ή τη σταθµισµένη τιµή του συνδυασµένου κύκλου (weighted combined) εφόσον πρόκειται για υβριδικό-ηλεκτρικό όχηµα εξωτερικής φόρτισης, όπως και προηγουµένως. Για την περίπτωση 2 καυσίµων, ισχύει ο κανόνας της χρήσης της τιµής του αερίου, όπως προηγουµένως. Εποµένως, στη θέση 49.4, θα αναζητηθεί ο υποπίνακας που αναφέρεται στις εκποµπές του αερίου και θα ληφθεί, από αυτόν, η τιµή του συνδυασµένου κύκλου.

14) Το µεταξόνιο (σε mm) εµφανίζεται στο πεδίο «ΜΕΤΑΞ.» της εφαρµογής και αναγράφεται στο σηµείο 4 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης. Στο ΤΑΟ, εδώ και 1,5 χρόνο, για τα επιβατικά, ενώ, αναµένεται και για τα φορτηγά, καταγράφεται το εύρος τιµών µεταξονίου (min, max), σε διακριτά πεδία, για όποιο συνδυασµό τύπου-παραλλαγής-έκδοσης δεν έχει µοναδική τιµή, (στα φορτηγά, αλλά και, παλιότερα, για τα επιβατικά, καταγραφόταν το εύρος των τιµών, όποτε υπήρχε, στις παρατηρήσεις, ενώ, στο µοναδικό πεδίο για το µεταξόνιο, καταγραφόταν η ελάχιστη τιµή).

15) Τα µετατρόχια, άξονα διεύθυνσης, πίσω άξονα (σε mm), εµφανίζονται στα πεδία ΜΤΡ (για τον άξονα διεύθυνσης) και ΜΤ2 (για τον πίσω άξονα) και αναγράφονται στη θέση 30, (σηµείο 1 και 2 αντίστοιχα).

16) Η διαδικασία συµπλήρωσης του πεδίου «ΚΑΥΣΙΜ» περιλαµβάνει τα ακόλουθα βήµατα:

Ελέγχεται το σηµείο 26 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης, όπου αναγράφεται το καύσιµο ή τα καύσιµα του οχήµατος (εφόσον δεν είναι αµιγώς ηλεκτρικό όχηµα).

α) Εφόσον στο σηµείο 26 δεν αναγράφεται καύσιµο, οπότε και στο σηµείο 23 του  πιστοποιητικού συµµόρφωσης, που αφορά τα αµιγώς ηλεκτρικά οχήµατα, θα υπάρχει η αναγραφή του «ναι», το πεδίο συµπληρώνεται µε τον κωδικό καυσίµου:

Η : (Ηλεκτροκίνητο όχηµα)

β) Εφόσον στο σηµείο 26 αναγράφεται ένα καύσιµο, και στο σηµείο 26.1 αναγράφεται «Μονού καυσίµου» (Mono fuel), ελέγχεται το σηµείο 23.1 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης (Κλάση υβριδικού ηλεκτρικού οχήµατος), και,

β1) εάν το σηµείο 23.1 είναι κενό (άρα δεν έχουµε κάποιο υβριδικό όχηµα), το πεδίο

συµπληρώνεται µε τον ανάλογο κωδικό µονού καυσίµου:

Α : (αµόλυβδη) βενζίνη-petrol,

Κ : πετρέλαιο-diesel,

Υ : υγραέριο-LPG,

Φ : φυσικό αέριο-CNG, ενώ,

β2) εάν το σηµείο 23.1 δεν είναι κενό, αλλά περιέχει µία από τις κλάσεις,  OVC-HEV (Off Vehicle Charging-Hybrid Electric Vehicle / Εξωτερικά φορτιζόµενο, υβριδικό ηλεκτρικό όχηµα), ή  NOVC-HEV (Not Off Vehicle Charging-Hybrid Electric Vehicle / Μη εξωτερικά φορτιζόµενο, υβριδικό ηλεκτρικό όχηµα), ή  OVC-FCHV (Off Vehicle Charging-Fuel Cells Hybrid Vehicle / Εξωτερικά φορτιζόµενο υβριδικό όχηµα κυψέλης καυσίµου), ή  NOVC-FCHV (Not Off Vehicle Charging-Fuel Cells Hybrid Vehicle), Μη εξωτερικά φορτιζόµενο υβριδικό όχηµα κυψέλης καυσίµου), τότε, το όχηµα είναι υβριδικό, οπότε, το πεδίο συµπληρώνεται µε έναν από τους παρακάτω κωδικούς υβριδικού καυσίµου :

Ρ : υβριδικό µε (αµόλυβδη) βενζίνη,

ΗΠ : υβριδικό µε πετρέλαιο,

γ) Εφόσον στο σηµείο 26 αναγράφονται δύο καύσιµα και στο σηµείο 26.1 αναγράφεται η επιλογή δύο καυσίµων (bi fuel), ή διπλού καυσίµου (dual-fuel), ενώ το σηµείο 23.1 είναι κενό (δηλ. µη υβριδικό όχηµα), τότε, το πεδίο συµπληρώνεται µε έναν από τους παρακάτω κωδικούς καυσίµου:

Λ : (αµόλυβδη) βενζίνη-υγραέριο, (δύο καυσίµων)

ΦΑ : (αµόλυβδη) βενζίνη-φυσικό αέριο (δύο καυσίµων)

ΠΥ : πετρέλαιο-υγραέριο (διπλού καυσίµου)

ΠΦ : πετρέλαιο-φυσικό αέριο (διπλού καυσίµου)

Σηµειώνεται ότι, όχηµα δύο καυσίµων, είναι όχηµα µε δύο ξεχωριστά συστήµατα αποθήκευσης καυσίµου, που µπορεί να λειτουργεί εν µέρει µε δύο διαφορετικά καύσιµα και έχει σχεδιαστεί να κινείται µε ένα µόνο καύσιµο κάθε φορά, ενώ, όχηµα διπλού καυσίµου, είναι όχηµα που λειτουργεί µε κινητήρα διπλού καυσίµου και παρέχει τα καύσιµα που χρησιµοποιεί ο κινητήρας από διαφορετικά ενσωµατωµένα συστήµατα αποθήκευσης.

Τέλος, πρέπει να επισηµανθεί ότι, για το θέµα του πεδίου «ΚΑΥΣΙΜ», η αλλαγή καυσίµου οχήµατος, πριν την 1η ταξινόµησή του, δεν επιτρέπεται σύµφωνα µε τη 2007/46. Η αλλαγή καυσίµου, όπως προβλέπεται από τις εθνικές διατάξεις, αφορά κυκλοφορούντα οχήµατα (διασκευές), κατά συνέπεια, η ενδεδειγµένη µηχανογραφική ενέργεια, στις περιπτώσεις αυτές, δεν είναι η διόρθωση (που αφορά περιπτώσεις λάθους), αλλά, η αλλαγή καυσίµου. Η επιλογή της σωστής, αυτής, ενέργειας, είναι σηµαντική, επειδή απαιτείται να αποστέλλουµε στην ΕΕ το εκ κατασκευής καύσιµο του οχήµατος.

17) Ο κυβισµός (σε cm3) εµφανίζεται στο πεδίο «ΚΥΛΙΝ» της εφαρµογής και αναγράφεται στη θέση 25 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης.

18) Η µέγιστη ισχύς κινητήρα (σε Kw) εµφανίζεται στο πεδίο «Μ. ΙΣΧ.» και αναγράφεται στη θέση 27.1 ή 27.3, ανάλογα µε το αν έχουµε κινητήρα εσωτερικής καύσης, ή (αµιγώς) ηλεκτροκινητήρα, αντίστοιχα.

19) Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας (σε Wh/Km) εµφανίζεται στο πεδίο «ΚΗΕ49.2» και, πλέον, από εφαρµογής του WLTP, αναγράφεται στο σηµείο 49.5.1 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης για τα αµιγώς ηλεκτρικά οχήµατα και στο σηµείο 49.5.2, για τα εξωτερικής φόρτισης υβριδικά ηλεκτρικά οχήµατα (OVC-HEV) (αντί του σηµείου 49.2, µέχρι πρότινος, µε το NEDC).

20) Ο κωδικός ή η οµάδα καινοτόµου τεχνολογίας (ή οικολογικής καινοτοµίας),  εµφανίζεται, στο πεδίο «ΚΟΚ.49.3.1.» του πιστοποιητικού συµµόρφωσης και αναγράφεται, όποτε ένα όχηµα διαθέτει οικολογική-καινοτόµο τεχνολογία, στο σηµείο 49.3.1. του πιστοποιητικού συµµόρφωσης. Ο κωδικός αυτός, αποτελείται από τον κωδικό της εγκριτικής αρχής, που τον ενέκρινε, πχ. e1, ή e2, κλπ κι ακολουθείται, µε ενδιάµεσα κενά, από έναν ή περισσότερους, θετικούς ακέραιους αριθµούς, πχ. e1 3, e2 4 10.

21) Η εξοικονόµηση εκποµπών CO2 NEDC, λόγω καινοτόµου τεχνολογίας (ή οικολογικής καινοτοµίας), εµφανίζεται στο πεδίο «ΣΕCO2» και αναγράφεται στο σηµείο 49.3.2.1 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης, όποτε, προφανώς, υπάρχει καινοτόµος τεχνολογία, δηλαδή, αναγράφεται κωδικός στο παραπάνω σηµείο 49.3.1. Η τιµή αυτή, όπου υπάρχει, σταδιακά θα εξαλειφτεί, λόγω της εφαρµογής της διαδικασίας µέτρησης WLTP, αλλά, όσο υπάρχει η σχετική τιµή, οφείλει να καταγράφεται στην εφαρµογή.

22) Η εξοικονόµηση εκποµπών CO2 WLTP, λόγω καινοτόµου τεχνολογίας (ή οικολογικής καινοτοµίας), εµφανίζεται στο πεδίο «ΣΕ49.3.2.2» και αναγράφεται στο σηµείο 49.3.2.2 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης και αναγράφεται, όποτε ένα όχηµα διαθέτει οικολογική-καινοτόµο τεχνολογία, δηλαδή, αναγράφεται κωδικός στο σηµείο 49.3.1 .

23) Ο συντελεστής απόκλισης (De), εµφανίζεται στο πεδίο «DE», διαθέτει 3 δεκαδικά  ψηφία και αναγράφεται, όπου εφαρµόζεται, στη θέση 49.1 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης και σε σηµείο που γίνεται η σχετική αναφορά (Deviation factor). Όταν δεν υπάρχει, το πεδίο αφήνεται κενό.

24) Ο συντελεστής επαλήθευσης (Vf), εµφανίζεται στο πεδίο «Vf49.1», παίρνει την τιµή «1», ή «0», (όπου εφαρµόζεται) και αναγράφεται στη θέση 49.1 του πιστοποιητικού συµµόρφωσης (Verification factor), κάτω από το συντελεστή απόκλισης.

Επισηµαίνεται ότι:

α) Tα παραπάνω µεγέθη, δεν είναι καινούργια, αλλά σας έχουν κοινοποιηθεί, όταν καταστήθηκαν υποχρεωτικά, από τους κανονισµούς του θέµατος. Παρ’ όλ’ αυτά, παρατηρείται, διαχρονικά, µεγάλης έκτασης µη συµπλήρωση διαφόρων από τα παραπάνω, υποχρεωτικά, πεδία, αλλά και λάθη σε διάφορα άλλα, πολλά από τα οποία πεδία, µάλιστα, εµφανίζονται στην εφαρµογή της ταξινόµησης, προσυµπληρωµένα, από το ΤΑΟ (κι ενώ αναµένεται από τη Μηχανοργάνωση του Υπουργείου, να υλοποιήσει την εµφάνιση τιµών από το ΤΑΟ σε όλα τα συναφή πεδία.

β) H τήρηση όλων των ανωτέρω, είναι απαραίτητη προκειµένου να αποφευχθεί επιβολή προστίµου προς τη χώρα µας.

γ) Mε την εφαρµογή της νέας διαδικασίας µέτρησης εκποµπών WLTP, ένα από τα σηµαντικότερα µεγέθη, που παρακολουθούνται κι αποστέλλονται, οι ειδικές εκποµπές CO2 WLTP και λοιπά µεγέθη WLTP, δεδοµένου ότι εµφανίζονται µόνο στο πιστοποιητικό συµµόρφωσης, δε µπορούν, µε κανένα τρόπο να διορθωθούν, υποβαθµίζοντας τη συνολική ποιότητα των στοιχείων που αποστέλλονται στη χώρα µας και αυξάνοντας τον κίνδυνο για επιπτώσεις.

Κατόπιν όλων αυτών, καλούνται οι Υπηρεσίες Μεταφορών, να διασφαλίσουν ότι, οι (πρώτες) ταξινοµήσεις θα συνοδεύονται από ορθή συµπλήρωση στοιχείων. Η Υπηρεσία µας είναι στη διάθεσή σας για τυχόν ερωτήσεις ή παροχή πρόσθετων διευκρινίσεων.

Ο Υφυπουργός

Ιωαν.Κεφαλογιάννης»

Δημοφιλή στο Protothema.gr