Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Bentley Blue Train: Μια απίθανη και τολμηρή ιστορία

Ελλάδα 0:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Bentley Blue Train: Μια απίθανη και τολμηρή ιστορία

ΝΕΑ

Bentley Blue Train: Μια απίθανη και τολμηρή ιστορία

ΝΕΑ

Ένα στοίχημα και μία «κόντρα» ανάμεσα στα ταχύτερα οχήματα μία άλλης εποχής: Μία… αμαξοστοιχία και ένα αυτοκίνητο. Τελικά την νίκη πήρε…

Advertisement
Advertisement

 

Η Bentley Motors γιόρτασε φέτος τα 100 χρόνια της στο Pebble Beach Concours d’Elegance. Ανάμεσα στα εκθέματα και ένα μοντέλο με ενδιαφέρουσα ιστορία η Bentley Speed Six Gurney Nutting Coupe του 1930.

Advertisement
Advertisement

Τον Μάρτιο του 1930 ο Βρετανός νικητής του Le Mans και στη συνέχεια ο πρόεδρος της Η Bentley Motors, Woolf Barnato, στοιχημάτισε 200 λίρες ότι μία Bentley Speed Six θα μπορούσε να κερδίσει το ταχύτερο τρένο της Ευρώπης, το «Le Train Bleu», από τις Κάννες στο Λονδίνο. Τα «μπλε τρένα» είχαν ιστορικό αναμετρήσεων με αυτοκίνητα στα τέλη της δεκαετίας του 1920 και στις αρχές της δεκαετίας του 1930.

Τον Μάρτιο του 1930, σε δείπνο στο ξενοδοχείο Carlton στις Κάννες, μία συζήτηση για αυτοκίνητα έγινε ξαφνικά έντονη. Η παρέα είχε χωριστεί στα δύο. Κάποιοι από τους κυρίους, ανάμεσα σε σύννεφα καπνού από τα τσιγάρα τους, υποστήριζαν πως μπορούσε ένα αυτοκίνητο να ξεπεράσει το «Le Train Bleu» και οι άλλοι ήταν σίγουροι πως το τρένο θα άφηνε πίσω του κάθε άλλο όχημα. Ο Woolf Barnato, πρόεδρος της Bentley ιδιοκτήτης ορυχείων διαμαντιών και χρυσού στην Νότια Αφρική (νικητής των 24 ωρών του Le Mans το 1928 και 1929) ήταν ανάμεσα σε αυτούς που υποστήριζαν πως το αυτοκίνητο θα κερδίσει. Μάλιστα υποστήριξε πως η νίκη του αυτοκινήτου και η ταχύτερη άφιξή του από το Blue Train δεν είχε ιδιαίτερη αξία. Έτσι όρισε ένα στοίχημα 200 λιρών και είπε πως μία Bentley Speed Six, μπορούσε να είναι στο club του στο Λονδίνο, πριν το τρένο έφτανε στο Calais.

Advertisement

Οι κύριοι έδωσαν τα χέρια και την 13η Μαρτίου του 1930, το τρένο βγήκε από το σταθμό των Καννών στις 17:45, ο Barnato και ο οδηγός του, (ο ερασιτέχνης παίκτης του γκολφ Dale Bourn) τελείωσαν τα ποτά τους και ξεκίνησαν την κούρσα από το Carlton. Τα προβλήματα ξεκίνησαν από τη Λυών όπου συνάντησαν πολύ δυνατή βροχή.  Στις 04:20, στην Auxerre, έχασαν χρόνο ψάχνοντας για ανεφοδιασμό. Στην κεντρική Γαλλία, συνάντησαν ομίχλη, λίγο μετά το Παρίσι είχαν ένα κατεστραμμένο ελαστικό. Έφθασαν στην αποβάθρα στη Boulogne στις 10:30 και ταξίδεψαν στην Αγγλία με το φέρυ. Ήταν έξω από το The Conservative Club στην οδό St. James’s του Λονδίνου στις 15:20, τέσσερα λεπτά πριν το Blue Train φτάσει στο Calais, κερδίζοντας έτσι το στοίχημα.

Advertisement

Οι γαλλικές αρχές του επέβαλαν αμέσως πρόστιμο πολύ μεγαλύτερο από τα κέρδη του για αγώνες σε δημόσιους δρόμους και η Bentley αποκλείστηκε από την Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι το 1930 για την συμμετοχή της σε παράνομο αγώνα.