Αβέβαιο το μέλλον του καινούργιου Mazda RX-8
ΝΕΑ
Τα τελευταία χρόνια αναπτερώθηκαν οι ελπίδες για τη δημιουργία του νέου RX-8, ωστόσο τα στελέχη της Mazda παρουσιάζουν την πραγματικότητα.
Η παρουσίαση του πρωτότυπου Iconic SP (φωτογραφίες) από τη Mazda τον Οκτώβριο του 2023 χαροποίησε τους φίλους της εταιρείας και τους λάτρεις των RX-7 και RX-8, οι οποίοι είδαν σε αυτό τον αντικαταστάτη των δύο εμβληματικών μοντέλων της.
WHAT CAR
Πέρυσι (2024), ο Μασαχίρο Μόρο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε ότι το πρωτότυπο θα μπει σε διαδικασία παραγωγής και θα διαθέτει περιστροφικό κινητήρα με σύστημα υβριδικής διάταξης.
Όμως, τώρα τα δεδομένα αλλάζουν. Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Autocar, τα στελέχη της εταιρείας ενδέχεται να ανατρέψουν το πρόγραμμα εξέλιξης και παραγωγής του νέου σπορ μοντέλου της.
Αυτό θα γίνει εξαιτίας της επένδυσής της για την ανάπτυξη μιας καινούργιας αρχιτεκτονικής και πλατφόρμας αποκλειστικά για τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του βρετανικού μέσου, όταν ο Ριουίτσι Ουμέσιτα, o Διευθυντής του Τμήματος Εξέλιξης της εταιρείας, ρωτήθηκε σχετικά δήλωσε:
«Ας απαντήσω προσωπικά. Αυτό είναι το αυτοκίνητο το οποίο ονειρεύομαι κι εγώ και θέλω να το κάνω πραγματικότητα. Από πλευράς τεχνολογίας, πιστεύω ότι είναι εφικτό. Το μόνο εκκρεμές ζήτημα είναι το οικονομικό».
Όμως, από το 2023 που παρουσιάστηκε το πρωτότυπο η Mazda, έχει μειώσει σημαντικά τα ποσά επενδύσεών της ως το 2030 για τον εξηλεκτρισμό των μελλοντικών μοντέλων της, συγκριτικά με αυτό που είχε εγκριθεί αρχικά.
Συγκεκριμένα περιέκοψε περίπου 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ ή το ένα τρίτο του προϋπολογισμένου ποσού. Ωστόσο, τα στελέχη της δηλώνουν ότι διατηρούν τη δέσμευσή τους να δημιουργήσουν έναν περιστροφικό κινητήρα με υβριδική διάταξη ο οποίος με σύστημα Plug-in Hybrid θα μπορεί να αποδίδει έως περίπου 510 ίππους.
Πάντως, ο Ουμέσιτα δεν απέκλεισε εντελώς το ενδεχόμενο να μπει σε διαδικασία παραγωγής το νέο μοντέλο που θα βασίζεται στο Iconic SP.
Όπως είπε: «Έχουμε επανασυστήσει την ομάδα για την ανάπτυξη νέου περιστροφικού κινητήρα. Γνωρίζουμε ότι το DNA μας είναι τα σπορ αυτοκίνητα, οπότε δεν θα έλεγα ποτέ ότι το εγκαταλείψαμε»
Επίσης, επισήμανε ότι οι μηχανικοί της προσπαθούν να βρουν τρόπο να μειώσουν την εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα από τον καινούργιο Wankel με σκοπό να τον κάνουν να πληροί τα όρια προστασίας του περιβάλλοντος.
Όπως είπε ο Ουμέσιτα θα χρειαστούν ακόμη δύο ή τρία χρόνια εξέλιξης και δοκιμών για να δουν εάν τελικά θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά αυτούσιος (έστω και εξηλεκτρισμένος) για να κινεί τα μελλοντικά μοντέλα της και να μην αναλάβει απλώς τον ρόλο της γεννήτριας (range extender), σε ηλεκτροκίνητα οχήματά της.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Επίσημο: Αυτό είναι το εντυπωσιακό πρωτότυπο Peugeot Polygon
Οριστικό: Η Volvo διατηρεί τους κινητήρες βενζίνης ως τα τέλη της δεκαετίας του 2030
Αποστολή EICMA 2025: Δύο θηρία στο περίπτερο της CFMoto