Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Audi Q7 Υβριδικό με 456 ίππους και κατανάλωση 3 λίτρα

  • newsautoteam

Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Audi βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και το Q7 TFSI e quattro, ένα ακόμα εξηλεκτρισμένο μοντέλο από την Audi. Μάλιστα χάρη στο υβριδικό σύστημα plug in καταφέρνει να έχει κατανάλωση μόλις 3 λίτρων.

 

Τέσσερα νέα μοντέλα με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης (στις σειρές μοντέλων Q5, A8, A6 και A7 Sportback) θα κυκλοφορήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά μόνο το δεύτερο εξάμηνο του 2019. Το νέο μοντέλο φέρει το λογότυπο «TFSI e» και διαθέτει plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα που συνδυάζει βενζινοκινητήρα V6 τριών λίτρων με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος. Η κορυφαία έκδοση της σειράς προσφέρει ισχύ 456 ίππους και 700 Nm ροπής ενώ η πιο μικρή έκδοση προσφέρει 381 ίππους και 600 Nm ροπής.

Στο Audi Q7 TFSI e quattro το ρόλο του κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει ένας από τους πιο σύγχρονους βενζινοκινητήρες της Audi, ο 3.0 TFSI. Ο V6 με τη βοήθεια του turbo παράγει ισχύ 340 ίππους και ροπή 450 Nm. Πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP και είναι εφοδιασμένος με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων βενζίνης ως στάνταρ. Συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα (PSM), ο οποίος χαρακτηρίζεται από υψηλή πυκνότητα ισχύος και compact σχεδιασμό και οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων tiptronic. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει κορυφαία ισχύ 94 kW και ροπή 350 Nm.

Η ισχύς για τον ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και παρέχει ενεργειακή ισχύ 17,3 kWh σε τάση 308 Volts. Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας, το οποίο καλύπτει και τον φορτιστή, σχηματίζει ξεχωριστό κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας.

 

Εάν είναι απαραίτητο, μπορεί να συνδεθεί στο κύκλωμα ψυκτικού για το σύστημα κλιματισμού ή το δεύτερο κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας, το οποίο ψύχει τον ηλεκτροκινητήρα και τα ηλεκτρονικά ισχύος. Μετατρέπει το συνεχές ρεύμα από την μπαταρία υψηλής τάσης (HV) σε τριφασικό ρεύμα για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα. Κατά τη διάρκεια της ανάκτησης, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως εναλλάκτης και τροφοδοτεί το συνεχές ρεύμα πίσω στη μπαταρία ιόντων λιθίου.

Ένα πολύ γρήγορο και με ανεπαίσθητες αλλαγές κιβώτιο ταχυτήτων tiptronic 8-σχέσεων μεταφέρει τις δυνάμεις των δύο κινητήρων μέσω του διαφορικού quattro και στους τέσσερις τροχούς. Είναι εξοπλισμένο με μια ηλεκτρική αντλία λαδιού που εξασφαλίζει την απαραίτητη λίπανση. Ο πυρήνας της μόνιμης τετρακίνησης quattro είναι ένα κεντρικό διαφορικό με καθαρά μηχανική ρύθμιση που κατανέμει τη ροπή μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 σε κανονική λειτουργία οδήγησης. Όταν απαιτείται, μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος του στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.

Από άποψη ισχύος, θα διατίθενται δύο διαφορετικές εκδόσεις. Το Q7 60 TFSI e quattro έχει ισχύ 456 ίππων και ροπή 700 Nm. Όταν συνεργάζονται και οι δύο μονάδες ισχύος, επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα και φτάνει σε μια ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 240 χλμ. Μέχρι ταχύτητες 135 χλμ ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά μόνος του.

Το Q7 55 TFSI e quattro παράγει 381 ίππους και ροπή 600 Nm. Από στάση φτάνει στα 100 χλμ σε 5,9 δευτερόλεπτα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί επίσης να παράγει μόνο την κίνηση του αυτοκινήτου μέχρι την ταχύτητα των 135 χλμ και μπορεί να επιτευχθεί ταχύτητα 240 χλμ σε συνεργασία με τη μηχανή καύσης. Στις δύο εκδόσεις η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 43 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP.

Ηλεκτρικό, βενζινοκίνητο ή και Υβριδικό

Σε οποιαδήποτε κυκλοφοριακή κατάσταση η υβριδική διαχείριση του Audi Q7 TFSI e quattro επιλέγει αυτόματα τη βέλτιστη στρατηγική λειτουργίας. Η φιλοσοφία του είναι τέτοια ώστε ο οδηγός να μπορούν να καλύψει ένα μεγάλο τμήμα των ημερήσιων διαδρομών αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια.

Το Q7 TFSI e quattro εκκινεί πάντα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία «EV». Ένα μεγάφωνο στο δεξιό θόλο του τροχού εκπέμπει έναν συνθετικό ήχο για να προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες στην κυκλοφορία στην πόλη. Ο κινητήρας βενζίνης ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ, το «ενεργό πεντάλ γκαζιού», πέρα από ένα συγκεκριμένο επίπεδο αντίστασης.

 

Η «Hybrid» επιλογή προσφέρει δύο λειτουργίες: «Auto» και «Hold». Στη λειτουργία «Auto», η στρατηγική πρόβλεψης λειτουργίας ενεργοποιείται αυτόματα όταν ξεκινά η καθοδήγηση της διαδρομής στην τυπική πλοήγηση MMI plus. Μια διαφορετική στρατηγική χρησιμοποιείται στη λειτουργία «Hold»: Σε αυτήν την περίπτωση, η υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται στο τρέχον επίπεδο με ελάχιστες διακυμάνσεις. Όταν λειτουργεί ως εναλλάκτης ενέργειας, ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί όλες τις ελαφριές και μεσαίες εφαρμογές φρένων μέχρι 0,3 g, οι οποίες αποτελούν πάνω από το 90% όλων των διαδικασιών επιβράδυνσης στην καθημερινή λειτουργία. Τα υδραυλικά φρένα τροχών ενεργοποιούνται μόνο σε περίπτωση βαρύτερης επιβράδυνσης. Η μετάβαση μεταξύ των ηλεκτρικών και υδραυλικών φρένων είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητη. Κατά τη διάρκεια της πέδησης, το υβριδικό SUV επιτυγχάνει ισχύ ανάκτησης μέχρι 80 kW. Στο Audi virtual cockpit και στην οθόνη ΜΜΙ ο οδηγός μπορεί να δει μια ποικιλία πληροφοριών σχετικά με την ηλεκτρική οδήγηση: Το μετρητή ισχύος, την αυτονομία και τις τρέχουσες ενεργειακές ροές των δύο μονάδων μετάδοσης κίνησης.

Φυσικά, εκτός από το λογισμικό «EV», ο οδηγός του Audi Q7 TFSI e quattro μπορεί να επιλέξει και ένα από τα επτά διαφορετικά προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου: «comfort», «efficiency», «auto», «dynamic», «individual», «allroad» (με την προαιρετική αερανάρτηση) και «offroad. Οι επιλογές αυτές επιδρούν στη χαρτογράφηση του κινητήριου συστήματος, την αερανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Το σημαντικότερο κομμάτι του νέου μοντέλου είναι η κατανάλωση η οποία και στις δύο τιμές της ιπποδύναμης περιορίζεται, σύμφωνα με την Audi στα 3 λίτρα ανά 100 χλμ.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr