Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

ARVW: το πρωτότυπο των ρεκόρ της Volkswagen

Ελλάδα 13:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ARVW: το πρωτότυπο των ρεκόρ της Volkswagen

ΝΕΑ

ARVW: το πρωτότυπο των ρεκόρ της Volkswagen

ΝΕΑ

Στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 η Volkswagen ερευνούσε τις δυνατότητες της αεροδυναμικής με το πρωτότυπο ARVW που σημείωσε αρκετά ρεκόρ ταχύτητας.

Advertisement
Advertisement

Σήμερα όλοι γνωρίζουμε τη σημασία της αεροδυναμικής στην μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων αλλά και στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Το πρωτότυπο ARVW είναι το κινητό εργαστήριο αεροδυναμικής της Volkswagen από τις αρχές της δεκαετίας του ΄80 που όμως εντυπωσιάζει ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα.

Ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης είναι μόλις 0,15 ενώ όλη η κατασκευή ήταν προσανατολισμένη στο χαμηλό βάρος και στην ελαχιστοποίηση των απωλειών. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης θα σημειώσουμε πως στα κορυφαία επιβατικά σήμερα ο αντίστοιχος συντελεστής πλησιάζει το 0,22 ενώ το πρωτοποριακό XL1 της Volkswagen είχε συντελεστή 0,189.

Στόχος του ARVW ήταν να επιδείξει τις δυνατότητες της αεροδυναμικής και του χαμηλό βάρους και δανείστηκε αρκετά στοιχεία από τη φιλοσοφία των ειδικά διαμορφωμένων οχημάτων για την επίτευξης ρεκόρ ταχύτητας ώστε πρακτικά να μπορούμε να μιλάμε για έναν πύραυλο εδάφους με τέσσερις τροχούς. Το ύψος του ήταν μόλις 84 εκατοστά και το πλάτος 110 εκατοστά ενώ το κάτω μέρος του αυτοκινήτου ήταν εντελώς επίπεδο και οι τροχοί ήταν καλυμμένοι από το αμάξωμα που ήταν κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά.

Advertisement
Advertisement

Το ARVW κινούνταν από ένα εξακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα με απόδοση 179 ίππων ο οποίος ήταν τοποθετημένος πίσω από τον οδηγό και κινούσε τους πίσω τροχούς μέσω αλυσίδας. Για να αντιμετωπιστεί μάλιστα η απουσία αεραγωγών που θα χαλούσαν την αεροδυναμική το ARVW διέθετε ένα σύστημα ψεκασμού νερού για την ψύξη του υπερτροφοδότη του κινητήρα. Παρά την αρκετά συγκρατημένη απόδοση των 179 ίππων το ARVW σημείωσε ρεκόρ ταχύτητας στην πίστα Nardo πιάνοντας τα 355 χλμ./ώρα από την πρώτη κιόλας ώρα δοκιμών του ενώ αργότερα η μέγιστη ταχύτητα που σημείωσε έφθασε τα 362 χλμ./ώρα.

Advertisement