Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αριστεροί πανηγυρτζίδες για ψευτοανάπτυξη…

Ελλάδα 14:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αριστεροί πανηγυρτζίδες για ψευτοανάπτυξη…

ΝΕΑ

Αριστεροί πανηγυρτζίδες για ψευτοανάπτυξη…

ΝΕΑ

Περίεργοι πανηγυρισμοί εκδηλώθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε μερίδα -κυρίως θιασώτες του κυβερνητικού έργου- ΜΜΕ, για την «ραγδαία αύξηση» των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, που σημειώθηκε τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Και με την πρώτη ανάγνωση, κυρίως από αυτούς που δεν γνωρίζουν την αγορά αυτοκινήτου- το σχεδόν + 58% να φαίνεται εντυπωσιακό, αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι ακριβώς όπως φαίνονται. Το εντυπωσιακό αυτό το ποσοστό δεν οφείλεται ούτε στην καταναλωτική εμπιστοσύνη που… επέστρεψε.

Η διαφορά με τον περσινό Φλεβάρη είναι ότι το 2016, αυτοί οι λίγοι υποψήφιοι αγοραστές, περίμεναν τον τότε αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κο Αλεξιάδη, να υπογράψει την ανανέωση της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων, την οποία -θυμίζουμε- αφήσαν να  λήξει τον Δεκέμβριο του 2015, ενώ θα μπορούσαν να την ανανεώσουν προ της λήξης, κάτι που δεν θα χρειάζονταν έγκριση από τους δανειστές. Η κυβέρνηση για ακόμα μία φορά δεν… πρόλαβε να βάλει την υπογραφή και κράτησε επι τρεις μήνες σε ομηρία μία ολόκληρη αγορά. Το αποτέλεσμα ήταν να καταγραφούν ιδιαίτερα χαμηλές πωλήσεις, οι οποίες στο σήμερα δημιουργούν τη διαφορά του σχεδόν 60%. Προειδοποιούμε ότι και τον Μάρτιο θα υπάρξει αύξηση στις πωλήσεις, αφού το «οκ» για την απόσυρση είχε δοθεί αρχές Απριλίου 2016. Να δούμε λοιπόν τις πωλήσεις του Απριλίου και του Μαϊου, σε σύγκριση πάντα με τους περσινούς μήνες…

Advertisement
Advertisement

Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση στην αγορά αυτή την περίοδο είναι ιδιαίτερα κακή. Οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι σε οριακό σημείο -όπως άλλωστε οτιδήποτε επιχειρεί σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον- με το σημερινό μείγμα των πωληθέντων αυτοκινήτων να αφήνει στις Ελληνικές εταιρείες ιδιαίτερα μικρό κέρδος, σε συνδυασμό βέβαια και με τις ιδιαίτερα καλές προσφορές που τρέχουν αυτή την περίοδο.

Κάποτε οι Έλληνες αγόραζαν ότι και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, δηλαδή μικρομεσαία, μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα, με τις πωλήσεις να φτάνουν τις 280.000 μονάδες. Σήμερα στην Ελλάδα ως επι το πλείστων πουλιούνται μίνι, και μικρά αυτοκίνητα, των 1.400cc κατα μέσο όρο, με τις συνολικές πωλήσεις να είναι στις 75.000.
Πέρα από την όποια κομματική επικοινωνιακή πολιτική και την προσπάθεια δημιουργίας στρεβλών εντυπώσεων, καλό είναι να πάψουν οι πανηγυρισμοί για τα logistics, προσβάλλοντας αν μη τι άλλο, τους χιλιάδες ανέργους της Ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.
Στρέψτε επιτέλους την προσοχή σας και αντιμετωπίστε τα ουσιώδη προβλήματα των αγορών (δηλαδή των εργαζομένων αυτών), μήπως και δε χαθούν άλλες θέσεις εργασίας.

Γιατί, στην οικονομία τα πράγματα είναι απλά: χωρίς υγιή ιδιωτικό τομέα, σύντομα δε θα μπορείτε να πληρώνετε τους Δημοσίους Υπαλλήλους που διορίζετε μέσω των «κλαδικών» σας…

Advertisement