Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Άρχισαν οι δοκιμές για το ηλεκτρικό τρίτροχο της Toyota (vid)

Ελλάδα 4:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Άρχισαν οι δοκιμές για το ηλεκτρικό τρίτροχο της Toyota (vid)

ΝΕΑ

Άρχισαν οι δοκιμές για το ηλεκτρικό τρίτροχο της Toyota (vid)

ΝΕΑ

Τα πρώτα… test drive έχουν ήδη αρχίσει στο Τόκιο για το i-ROAD, το όχημα με τους τρεις τροχούς που στρίβει σαν μοτοσικλέτα. Οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν τη συμπεριφορά και την ευελιξία του μέσα στην πρωτεύουσα της Ιαπωνίας, πριν αρχίσει η εμπορική του διάθεση από την Toyota. Στο video βλέπουμε πώς στρίβει το i-ROAD αλλά και τι λένε όσοι το οδήγησαν.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ (twitter.com/bitsi74)

Τον προσεχή Οκτώβριο δεκάδες i-ROAD θα εμφανιστούν στη γαλλική πόλη Γκρενόμπλ, στο πλαίσιο ενός τριετού πιλοτικού προγράμματος car-sharing. Τα οχήματα θα είναι διαθέσιμα προς ενοικίαση καθώς θα τοποθετηθούν 30 σταθμοί φόρτισης των μπαταριών τους. Οι χρήστες θα μπορούν να τα παραλαμβάνουν από ένα σημείο, να κάνουν τις δουλειές τους και να τα αφήνουν σε ένα άλλο σημείο της πόλης.

Το i-ROAD έχει μήκος 2,34 m και πλάτος μόλις 0,87 m, διευκολύνοντας έτσι την κίνησή του μέσα στο κυκλοφοριακό χάος των μεγαλουπόλεων. Το βάρος του είναι 300 kg και στο εσωτερικό του μπορούν να φιλοξενηθούν δύο επιβάτες, με το δεύτερο να κάθεται πίσω από τον οδηγό. Για την Ιαπωνία πάντως η άδεια επιτρέπει τη μεταφορά μόνο του οδηγού.

Advertisement
Advertisement

Το εσωτερικό θυμίζει αυτοκίνητο, ενώ το αεροπορικού τύπου τιμόνι που υπήρχε στο πρωτότυπο εγκαταλείφθηκε για ένα συμβατικό. Το i-ROAD στρίβει πάντως σαν μοτοσικλέτα, χάρη στην τεχνολογία Active Lean της Toyota. Μία μονάδα ηλεκτρονικού ελέγχου «διαβάζει» τις πληροφορίες από το τιμόνι, τους αισθητήρες και την ταχύτητα και κινεί τους δύο εμπρός τροχούς πάνω – κάτω σε αντίθετη κατεύθυνση. Έτσι παίρνει κλίση στις στροφές χωρίς να υπάρχει κίνδυνος ανατροπής.

Δύο ηλεκτροκινητήρες (ισχύος 2,7 PS έκαστος), ένας σε κάθε εμπρόσθιο τροχό, αναλαμβάνουν να κινήσουν το i-ROAD. Η μέγιστη ταχύτητά του στην Ιαπωνία είναι 60 km/h και στην Ευρώπη 45 km/h. Η μπαταρία ιόντων λιθίου προσφέρει αυτονομία κοντά στα 50 km (με ταχύτητα 30 km/h), ενώ η φόρτιση της διαρκεί τρεις ώρες σε οικιακή παροχή ρεύματος.