Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αποστολή στην Αλσατία: Οδηγούμε το νέο Skoda Kamiq

Ελλάδα 18:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αποστολή στην Αλσατία: Οδηγούμε το νέο Skoda Kamiq

ΝΕΑ

Αποστολή στην Αλσατία: Οδηγούμε το νέο Skoda Kamiq

ΝΕΑ

Η Skoda ολοκληρώνει την τριπλέτα των SUV της με το μικρό Kamiq που συνδυάζοντας το πολυμορφικό ταλέντο με ένα προηγμένο τεχνολογικό προφίλ στοχεύει απευθείας στην κορυφή κατηγορίας των B-SUV.

Advertisement
Advertisement

Τρία χρόνια μετά το Kodiaq η Skoda συμπληρώνει τη γκάμα των SUV της με το τρίτο και πιο σημαντικό εμπορικά μοντέλο, το Kamiq. Πρόκειται για το B-SUV που μοιράζεται πολλά στοιχεία – και κυρίως την πλατφόρμα MQB A0 – με τα άμεσα συγγενικά Seat Arona και VW T-Cross το οποίο μπαίνει στη μάχη μιας από τις πιο σημαντικές κατηγορίες της αγοράς που στους επόμενους διάστημα θα πάρει φωτιά με την έλευση σημαντικών μοντέλων όπως τα νέα Renault Capture, Peugeot 2008 και Nissan Juke.

Σίγουρα δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός πως το Kamiq διατηρεί αρκετά από τα σχεδιαστικά στοιχεία των μεγαλύτερων αδελφών του καθώς η σταθερά ανοδική πορεία των πωλήσεων του Kodiaq και πολύ περισσότερο του Karoq αποδεικνύει πως το σχεδιαστικό ύφος που έχει υιοθετήσει η Skoda έχει άμεσα θετική απήχηση στο κοινό. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως λείπουν στοιχεία που λειτουργούν ως σχεδιαστική σφραγίδα του Kamiq όπως τα φώτα LED ημέρας τα οποία βρίσκονται επάνω από του προβολείς οι οποίοι επίσης μπορούν να είναι τεχνολογίας Full LED. Την ίδια στιγμή όμως υπάρχει μια σαφής διαφοροποίηση από τα αντίστοιχα μοντέλα του ομίλου θέλοντας με αυτό τον τρόπο να δηλώσει και μια διαφορετική προσέγγιση του χαρακτήρα.

Advertisement
Advertisement

Στο εσωτερικό η εικόνα βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτή του νέου Scala με το οποίο η Skoda άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στο οποίο βασικό ρόλο παίζει η ποιότητα και η τεχνολογία. Έτσι και εδώ η παρουσία υλικών που είναι άκρως ποιοτικά στην αφή και την όψη σε συνδυασμό ένα συνολικά προσεγμένο φινίρισμα προσδίδουν μια ευχάριστη αύρα ποιότητας. Κυρίαρχο ρόλο έχει η οθόνη αφής – ξεκινά από τις 6,5 και φθάνει έως και τις 9,2 ίντσες – που ξεπηδά από την κεντρική κονσόλα και η οποία κερδίζει τις εντυπώσεις με την ευκρίνεια και την ποιότητα των γραφικών της και αποτελεί μια από τις ενδείξεις του προηγμένου τεχνολογικού προφίλ που συνοδεύει το Kamiq. Αξίζει να σημειώσουμε πως το σύστημα πολυμέσων αποτελεί μια εξέλιξη αυτού που υπάρχει στα μεγαλύτερα μοντέλα και συνοδεύεται από βελτιωμένα μενού αλλά και αναβαθμισμένες δυνατότητες μεταξύ των οποίων ο προηγμένος φωνητικός έλεγχος και η ασύρματη υποστήριξη των λειτουργιών Apple Car Play και Android Auto. Επίσης αξίζει να σημειώσουμε πως το Kamiq θα προσφέρει και δυνατότητα εξοπλισμού με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η παρουσία της πλατφόρμας MQB A0 σημαίνει επίσης πως αντίστοιχα πλούσιο θα είναι και το μενού των συστημάτων που συνδέονται με την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού.

Το Kamiq ακολουθεί πιστά την παράδοση της Skoda στην πρακτικότητα και την χρηστικότητα. Αξίζει να σημειώσουμε λοιπόν πως το μεταξόνιο του Kamiq είναι αυξημένο σε σχέση με τα Arona και T-Cross φέρνοντας πρακτικά το νέο μοντέλο της Skoda πολύ κοντά στο VW T-Roc. Αυτό με την σειρά του συμβάλει στη διαμόρφωση ενός εξαιρετικά ευρύχωρου συνόλου για επιβάτες και αποσκευές (το πορτπαγκάζ φθάνει τα 400 λίτρα και μπορεί να αγγίξει τα 1.395 λίτρα ρίχνοντας της πλάτες των πίσω καθισμάτων) σε σχέση με τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις. Η αλήθεια είναι μάλιστα πως ειδικά ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι αντίστοιχος με αυτόν μοντέλων της μεγαλύτερης κατηγορίας.

Advertisement

Η παρουσία της πλατφόρμας MQB A0 συνεπάγεται πως το Kamiq θα είναι αποκλειστικά μπροσθιοκίνητο και θα μοιράζεται τα μηχανικά σύνολα που βρίσκουμε και στα υπόλοιπα supemini του ομίλου VW. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε εμπορικό επίπεδο θα έχει ο 1.0 TSI κινητήρας βενζίνης που θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις απόδοσης με 95 και 116 ίππους ενώ για τους λάτρεις των επιδόσεων θα υπάρχει και η πιο ισχυρή έκδοση με τον 1.5 TSI και 150 ίππους. Αντίστοιχα τα πετρελαιοκίνητα σύνολα περιορίζονται στον 1.6 TDI με 116 ίππους. Πολύ σύντομα η γκάμα θα εμπλουτιστεί και με την έκδοση 1.0TGI με φυσικό αέριο και απόδοση 90 ίππων. Ο 1.0 TSI των 95 ίππων θα συνοδεύεται αποκλειστικά από χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ενώ όλοι οι υπόλοιποι κινητήρες θα εξοπλίζονται με χειροκίνητο 6άρι ή εναλλακτικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων.

Advertisement

Έχοντας στο μυαλό το εν γένει πιο τονισμένο στοιχείο της άνεσης που χαρακτηρίζει την εικόνα των SUV της Skoda σε σχέση με τις αντίστοιχες προτάσεις από την Seat και την VW θα πούμε πως το Kamiq δεν αποτελεί εξαίρεση. Στην πρώτη μας οδηγική επαφή στους δρόμους της περιοχής της Αλσατίας, το μικρό Skoda αποδείχθηκε εξαιρετικά άνετο και ξεκούραστο χωρίς όμως αυτό να αποβαίνει εις βάρος της ισορροπίας και της σπιρτάδας που απολαμβάνεις στο T-Cross και πολύ περισσότερο στο Arona. Μάλιστα εκτός από την καλύτερα φιλτραρισμένη κύλιση το Kamiq φαίνεται πως έχει και πιο φροντισμένη ηχομόνωση από τους δίδυμους συγγενείς του. Πάντως οι εξαιρετικές εντυπώσεις στο δρόμο δεν σημαίνουν πως το βάρος έχει πέσει αποκλειστικά σε αυτό το πεδίο καθώς το Kamiq είναι προικισμένο με μια άκρως ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος η οποία φθάνει τα 188 χιλιοστά.

Advertisement

Συνολικά λοιπόν θα λέγαμε πως η Skoda κατάφερε να δώσει στην δική της εκδοχή στην κατηγορία των B-SUV ένα χαρακτήρα τόσο ολοκληρωμένο και ουσιαστικό ώστε να τοποθετήσει το Kamiq απευθείας στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Το νέο μικρό SUV της Skoda συγκεντρώνει πολλά και σημαντικά πλεονεκτήματα με πιο σημαντικά αυτά της χωροταξικής αφθονίας, της τεχνολογικής πληρότητας και της ποιοτικής υλοποίησης βάζοντας μια πολύ δύσκολη εξίσωση στον ανταγωνισμό, και σε αυτόν περιλαμβάνονται ακόμα και οι πιο γαλαζοαίματες προτάσεις του ομίλου VW. Στα παραπάνω βάλτε μάλιστα και την άκρως ελκυστική τιμολογιακή του τοποθέτηση καθώς αν και ακόμα οι τιμές του δεν έχουν οριστικοποιηθεί θεωρείται σίγουρο πως η εισαγωγική έκδοση 1.0TSI των 95 ίππων θα ξεκινά κάτω από τις 17.000 ευρώ.