Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

O Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, αποκαλύπτει στο newsauto

Ελλάδα 2:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

O Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, αποκαλύπτει στο newsauto

ΝΕΑ

O Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, αποκαλύπτει στο newsauto

ΝΕΑ

«Επιταχύνουμε την ηλεκτροκίνηση, εξασφαλίζουμε την εξυγίανση του στόλου των οχημάτων, ενισχύουμε την οδική ασφάλεια».

Advertisement
Advertisement

Έτσι θα γίνει ταχύτερο και καλύτερο για τον καταναλωτή το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» –  Δεν θα είναι για πάντα οι επιδοτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Αυστηρότεροι οι έλεγχοι στα ΚΤΕΟ – Διασφάλιση των αγοραστών μεταχειρισμένων οχημάτων.

Γκάζι πατάει το πρόγραμμα επιδότησης των ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», καθώς πρόθεση του αρμόδιου Υπουργείου είναι να τρέξει τις διαδικασίες, αλλά και να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η επιδότηση τους, πάντα με γνώμονα την επιτάχυνση των διαδικασιών και τη διευκόλυνση των καταναλωτών.

Μιλώντας αποκλειστικά στο newsauto, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, σημειώνει ότι υπάρχει η βούληση να γίνουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις στις διαδικασίες του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», καθώς όπως είναι γνωστό ήδη έχει ανακοινωθεί από την κυβέρνηση ότι θα συνεχίσει να επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Ο Γιάννης Ξιφαράς στην παρέμβασή του στο newsauto προαναγγέλλει αυστηρούς ελέγχους στα ΚΤΕΟ, ενώ δίνει και το στίγμα της πολιτικής του υπουργείου για θέματα οδικής ασφάλειας κλπ.

«Στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο η επιδότηση και όχι στον πελάτη»

Εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση, το υπουργείο, όπως αναφέρει ο Γιάννης Ξιφαράς, μελετά το πως σε επόμενη φάση θα αποσυνδέσει την επιδότηση από τον ενδιαφερόμενο αγοραστή και θα την ανακατευθύνει απευθείας στο όχημα που θα επιθυμεί να αγοράσει ο δυνητικός πελάτης.

Advertisement

Έτσι, σημειώνει ο Γενικός Γραμματέας, και χρόνος θα εξοικονομηθεί αλλά και την ίδια στιγμή, το υπουργείο δεν θα δεσμεύει κονδύλια για ενδιαφερόμενους που ενώ έχουν εγκεκριμένη αίτηση στο Πρόγραμμα, τελικά δεν προχωρούν στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

Advertisement

«Για παράδειγμα, σήμερα, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει την αίτηση και μεσολαβεί ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα προκειμένου να προχωρήσει στην παραγγελία, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας ίσως και να μην χρησιμοποιήσει τα χρήματα της επιδότησης. Αυτό, επιχειρούμε να το βελτιώσουμε ήδη από το τρέχον πρόγραμμα, Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», αναφέρει με νόημα ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Ξιφαράς.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί, ότι  είναι πολύ σημαντικό για τον αγοραστή να βλέπει στον τιμοκατάλογο τελική τιμή με ΦΠΑ αντί του να χρειάζεται να κάνει αφαιρέσεις για να καταλήξει στο κόστος αγοράς του εκάστοτε ηλεκτρικού οχήματος.

«Δεν μπορούμε να βασίζουμε τις πολιτικές μας μόνο στη λογική των επιδοτήσεων»

Advertisement

Στο ερώτημα που αφορά στο για πόσο διάστημα θα συνεχίσει το κράτος να επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ο κ. Ξιφαράς είναι σαφής:

«Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στη βελτίωση του τρέχοντος προγράμματος, ενώ εξετάζουμε και το επόμενο. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι δε μπορούμε να βασίζουμε τις πολιτικές μας μόνο στη λογική των επιδοτήσεων. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση στο οποίο η αγορά θα μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς επιδότηση».

Αυξήθηκαν κατά  50% τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα σε ένα τρίμηνο

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών επισήμανε ότι πολύ σημαντικό πυλώνα αποτελεί η αύξηση των σημείων φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Μάλιστα, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι μέσω του προγράμματος «Φορτίζω Παντού», το δίκτυο των υποδομών της χώρας θα είναι σύντομα σε ακόμα καλύτερο επίπεδο.

Είναι χαρακτηριστικό πως πλέον σε όλη την επικράτεια υπάρχουν πάνω από 4.610 σημεία φόρτισης, όταν μέχρι τον φετινό Ιούνιο ήταν 3.000. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε μόλις 3 μήνες υπήρξε αύξηση που ξεπερνά το 50%, εξηγεί στο newsauto ο κ. Ξιφαράς.

Έρχονται επιθεωρητές στα ΚΤΕΟ

Προς επίρρωση των παραπάνω ο κ. Ξιφαράς προαναγγέλλει αυστηροποίηση των ελέγχων στα ΚΤΕΟ, καθώς, όπως αναφέρει, έχουμε παλαιά αυτοκίνητα γιατί είναι πολύ χαμηλό το κόστος συντήρησής τους εφόσον οι κάτοχοί τους δεν έχουν την υποχρέωση να τα συντηρούν.

Στόχος του υπουργείου είναι η διαμόρφωση μιας αυστηρής αγοράς που θα ακολουθεί τους κανόνες. Μάλιστα, προανήγγειλε ότι το υπουργείο θα προχωρήσει στην επιθεώρηση του τρόπου με τον οποίο διενεργούνται οι έλεγχοι στα ΚΤΕΟ.

«Εξετάζουμε τη δημιουργία μητρώου επιθεωρητών, που θα κάνουν ελέγχους την ώρα που γίνονται έλεγχοι στα ΚΤΕΟ. Ο στόχος είναι ξεκάθαρα να αποφύγουμε περιπτώσεις που ένα όχημα λαμβάνει πιστοποιητικό τεχνικής επάρκειας ενώ δεν θα έπρεπε», αναφέρει συγκεκριμένα ο κ. Ξιφαράς.

Το ΜΕΜΟ προαπαιτούμενο για την ταξινόμηση του μεταχειρισμένου

Προτεραιότητα του υπουργείου παραμένει η κυκλοφορία ασφαλών οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους, είτε είναι καινούρια είτε μεταχειρισμένα. Σε ό,τι αφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, ο  κ. Ξιφαράς προανήγγειλε αυστηροποίηση του Μητρώου Εισαγωγής Μεταχειρισμένων Οχημάτων, το οποίο μάλιστα εξετάζεται να γίνει προαπαιτούμενο για την Ταξινόμηση των οχημάτων.

«Έτσι, αντί να κυνηγάει κανείς αυτούς που δε συμμορφώνονται με το νόμο, πολύ πιο απλά και με απλούστερες διαδικασίες για ιδιώτες και δημόσιο, δε θα έχουν τη δυνατότητα να τροφοδοτούν την αγορά με αμφιβόλου ποιότητας οχήματα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Στην τελική ευθεία η θεσμοθέτηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας

Στη συνέντευξή του στο newsauto  ο κ. Ξιφαράς έκανε ειδική μνεία στην οδική ασφάλεια και στάθηκε στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο αναμένεται τους επόμενους μήνες να κατατεθεί στο ελληνικό κοινοβούλιο με στόχο να γίνει νόμος του κράτους. Ο κ. Ξιφαράς αναφέρει πως για το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου η θεσμοθέτηση ενός τέτοιου θεσμικού πλαισίου είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα, καθώς όλοι οι συναρμόδιοι φορείς θα οφείλουν πλέον να υλοποιήσουν τα σχέδια που θα προβλέπει.

Στα σκαριά ψηφιακό αρχείο παραβάσεων

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταφέρει να εξασφαλίσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους για την δημιουργία ενός καθετοποιημένου συστήματος για την οδική ασφάλεια που θα ξεκινάει από τη διαπίστωση της παράβασης και θα καταλήγει και μέχρι την καταβολή των προστίμων.

Το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα επιτρέψει τη δημιουργία  μιας βάσης δεδομένων η οποία θα συγκεντρώνει όλες τις σχετικές πληροφορίες, όπως το είδος της παράβασης, την ηλικιακή ομάδα κλπ., στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικά τα οποία θα  αξιοποιηθούν εν συνεχεία σε πολλά επίπεδα με στόχο τη διεξαγωγή συμπερασμάτων που θα βοηθήσουν στον σχεδιασμό πολιτικών και πρωτοβουλιών που θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια στους δρόμους της χώρας. Η εν λόγω δράση βρίσκεται σε διαδικασία ωρίμανσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αλλάζει το Euro 7 με πιο αυστηρά όρια για τα ελαστικά
Προσοχή στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για το Μαραθώνιο της Αθήνας
Ξεκάθαρη εντολή: Γεμίστε την Ελλάδα με ηλεκτρικά