Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

O διευθυντής σχεδιασμού της Citroen στο NewsAuto

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

O Pierre Leclercq ανέλαβε στα τέλη του περασμένου έτους το τιμόνι του τμήματος σχεδιασμού της Citroen, στοχεύοντας στο να δώσει ακόμα περισσότερο χρώμα στη γκάμα της.

Ο 47χρονος μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto και τον Πάνο Σεϊτανίδη για τα πλάνα του, το διαφορετικό περιβάλλον που έχει συναντήσει στη γαλλική εταιρεία, όσα κέρδισε από το πέρασμά του από μεγάλα brands του ανταγωνισμού αλλά και τις ισορροπίες ανάμεσα στο ρόλο του σχεδιαστή και του μάνατζερ.

NewsAuto: Τον περασμένο Νοέμβριο αναλάβατε το ρόλο του επικεφαλής σχεδιασμού της Citroen. Μίας μάρκας γνωστής για την τολμηρή και την εναλλακτική σχεδιαστικής της γλώσσα. Τι νέο θα φέρετε στη φιλοσοφία της;

Pierre Leclercq: Η πραγματική φιλοσοφία της Citroen πρέπει να διατηρηθεί, ο σχεδιασμός όμως μπορεί να εξελιχθεί όσο θέλουμε. Αυτή είναι η αποστολή μου τώρα, σε συνεργασία με τους σχεδιαστές μας, να ολοκληρώσουμε τη δημιουργία των οχημάτων που είναι υπό δημιουργία και να τα κάνουμε όσο γίνεται καλύτερα. Και παράλληλα, να προχωρήσουμε στην ιστορία που έπεται της γενιάς οχημάτων που θα δούμε στους δρόμους τα επόμενα ένα, δύο, τρία χρόνια. Προσπαθούμε να βλέπουμε όσο γίνεται πιο μακριά αλλά να καλύπτουμε τα κενά ανάμεσα στο σήμερα και όσα θα ακολουθήσουν.

NA: Το να είστε μέλος μίας κάθε άλλο παρά συντηρητικής στον τομέα του σχεδιασμού μάρκας, σας δίνει περισσότερη ελευθερία ως σχεδιαστής, να μετατρέψετε ιδέες και φαντασία σε νέα προϊόντα;

PL: Γι’ αυτό λατρεύω να εργάζομαι για αυτή την εταιρεία – επειδή μπορούμε να κάνουμε ότι θέλουμε! Μας ζητούν να είμαστε εφευρετικοί, θέλουμε την αλλαγή. Για εμάς το αυτοκίνητο δεν είναι τέσσερις τροχοί και ένα κουτί πάνω τους. Θέλουμε να αλλάξουμε τον τρόπο που γίνονται τα πράγματα, θέλουμε να δημιουργήσουμε νέα ελκυστικά προϊόντα. Αυτό αποτελεί μία πρόκληση αλλά κάνει και τη ζωή μας ως σχεδιαστές, πολύ διασκεδαστική.

NA: Η Citroen συνηθίζει να δημιουργεί πολλά πρωτότυπα οχήματα, δίνοντας μας κλεφτές ματιές στο μέλλον. Πόσο σας αρέσει να «παίζετε» με όσα θα φέρει το μέλλον της αυτοκίνησης;

PL: Τα πρωτότυπα που δείξαμε φέτος και γενικά αυτά που δημιουργεί η Citroen, αποτελούν προϊόν της δουλειάς των ίδιων ανθρώπων που σχεδιάζουν τα οχήματα παραγωγής. Φυσικά δεν τα δημιουργούμε για να ξεχαστούν. Εμπνέουν εμάς, εμπνέουν την εταιρεία, ενδεχομένως την αυτοκινητοβιομηχανία ολόκληρη. Και πάντα στρεφόμαστε σε τέτοια δημιουργήματα, προσπαθώντας να αντλήσουμε όσο γίνεται περισσότερες ιδέες από αυτά τα πρωτότυπα και να τις ενσωματώσουμε στην πραγματικότητα του σήμερα και τα οχήματα παραγωγής.

NA: Έχετε εργαστεί για πολλές διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες, σε διάφορες χώρες και με διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία. Από τη BMW M στη Great Wall κ.α. και τώρα τη Citroen. Αυτή η πορεία σας βοηθά να διευρύνετε τον τρόπο σκέψης και προσέγγισης της δουλειάς;

PL: Έχετε δίκιο, έχω κάνει αρκετές αλλαγές εργασιακού περιβάλλοντος, έχω δουλέψει σε πολλές, διαφορετικές χώρες. Είναι ένας από τους λόγους που χαίρομαι που εργάζομαι τώρα σε μία εταιρεία που θέλει να δημιουργεί παγκόσμια προϊόντα. Καλείσαι όμως να κατανοείς τον τρόπο που λειτουργούν πολλές διαφορετικές αγορές. Η εμπειρία λοιπόν στην Κίνα, στη Νότια Κορέα, τη Γερμανία ή τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, πραγματικά διευρύνει τον τρόπο σκέψης σου. Δεν δημιουργούμε αυτοκίνητα μόνο για το Παρίσι και τη Γαλλία, δημιουργούμε αυτοκίνητα που πρέπει να πωλούνται σε όλο τον πλανήτη. Είναι σημαντικό λοιπόν να εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς.

NA: Όντας σε μία τόσο σημαντική θέση σε μία τόσο μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, πόσο μοιράζονται να καθήκοντά σας ανάμεσα στη δουλειά του σχεδιαστή και πόσο στη δουλειά του μάνατζερ;

PL: Νομίζω ισόποσα! Όταν έχω να κάνω με τους σχεδιαστές μας, λειτουργώ ως μάνατζερ, λογικό είναι. Όμως σχεδιαστής είμαι και για σχεδιασμό μιλάμε. Φυσικά υπάρχουν και συσκέψεις που αφορούν καθαρά το σχεδιαστικό κομμάτι και τίποτα άλλο, μέσα στο στούντιο σχεδιασμού. Για μένα είναι μία δουλειά, απλά με διάφορα καθήκοντα. Σε ότι αφορά στο χρόνο που ξοδεύω κοιτώντας σχέδια και κάνοντας άλλα πράγματα… προφανώς υπάρχουν πολλές συσκέψεις με διάφορα τμήματα της εταιρείας. Με το τμήμα μηχανολογίας, με το τμήμα παραγωγής, συναντήσεις σχετικά με τη στρατηγική που θα ακολουθήσουμε αλλά και «μάχες» με άλλα τμήματα, ώστε να εξασφαλίσω πως θα μπορούν οι σχεδιαστές μας να έχουν ότι χρειάζονται για να δημιουργήσουν το καλύτερο δυνατό. Όμως είμαι ενεργά εμπλεκόμενος στον τομέα του σχεδιασμού. Κάθε μέρα μιλάμε για θέματα σχεδιασμού με τις ομάδες σχεδιασμού που έχουμε: για το εξωτερικό, το εσωτερικό, τις επιλογές χρωμάτων. Κάθε μέρα δουλεύουμε σκληρά για να επιταχύνουμε τη δουλειά που γίνεται σε όλα μας τα project. Σε αυτή τη θέση καλείσαι να βρεις ένα συμβιβασμό ανάμεσα στο πόσο θα δουλεύεις πάνω στο σχεδιασμό και πόσο θα διοικείς.

Δείτε όλα όσα μας απάντησε ο Pierre Leclercq, στο video που ακολουθεί…

Δημοφιλή στο Protothema.gr