Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Concept AMG GT XX: Ο γύρος του κόσμου σε οκτώ ημέρες

Ελλάδα 15:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(79) "Concept AMG GT XX: Ο γύρος του κόσμου σε οκτώ ημέρες"
    

Concept AMG GT XX: Ο γύρος του κόσμου σε οκτώ ημέρες

ΝΕΑ

Η πρωτότυπη μορφή της πρώτης αμιγώς ηλεκτρικής Mercedes-AMG σπάει ρεκόρ πριν καν μπει στην παραγωγή. Τι νεότερο ξέρουμε για αυτήν;

Advertisement
Advertisement

Μία εξαντλητική δοκιμασία στο κέντρο δοκιμών του Nardo ολοκλήρωσε πρόσφατα το πρωτότυπο AMG GT XX, καταρρίπτοντας με τις επιδόσεις του 25 παγκόσμια ρεκόρ αντοχής.

Ανάμεσά τους βρίσκεται και αυτό της μεγαλύτερης απόστασης που έχει καλύψει ποτέ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε διάστημα 24 ωρών. Για την ακρίβεια, κάλυψε 5.479 χλμ., που μεταφράζεται σε 38% περισσότερα από την προηγούμενη καλύτερη επίδοση.

Η AMG χρησιμοποίησε δύο Concept GT XX για τη δοκιμή, τα οποία εκκίνησαν ταυτόχρονα και ολοκλήρωσαν 40.075 χλμ., τιμή που σημαίνει πως θα κάλυπταν την απόσταση του γύρου του κόσμου σε μόλις 7 ημέρες, 13 ώρες, 24 λεπτά και επτά δευτερόλεπτα.

Advertisement
Advertisement

Με μέση ταχύτητα 300 χλμ./ώρα, συνεχείς κύκλους ταχείας φόρτισης ισχύος έως και 850 kW και εξαντλητική καταπόνηση μπαταριών και κινητήρων, τα δύο πρωτότυπα πραγματοποίησαν περισσότερα από 3.100 περάσματα στην πίστα των 12,68 χιλιομέτρων χωρίς το παραμικρό τεχνικό πρόβλημα.

Οι συνθήκες ήταν ακραίες, με τι θερμοκρασίες να φτάνουν τους 35 βαθμούς Κελσίου, τις αλλαγές οδηγών σε δίωρες βάρδιες να είναι συνεχείς και τους κύκλους φόρτισης και επανεκκίνησης με πλήρη ισχύ να είναι ασταμάτητοι.

Ωστόσο, η νέα αρχιτεκτονική AMG.EA με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής και την μπαταρία υψηλών επιδόσεων λειτούργησαν απροβλημάτιστα, επιβεβαιώνοντας ότι η AMG βρίσκεται ήδη σε θέση να προσφέρει ένα προηγμένο ηλεκτρικό hypercar.

Τι νεότερο υπάρχει ως προς τα χαρακτηριστικά του Concept AMG GT XX;

Advertisement

Η παρουσίαση του πρωτότυπου AMG GT XX άφησε πολλούς με το στόμα ανοιχτό με τη φουτουριστική, αιχμηρή και ταυτόχρονα κομψή αισθητική του. Ειδικά εφόσον γνωρίζουν πως η μάρκα σπορ αυτοκινήτων της Mercedes το παρουσίασε ως προάγγελο του πρώτου της πεντάθυρου hypercar.

Φημολογείται πως η ονομασία αυτού θα είναι GT4 EV, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο σούπερ σεντάν που θα αντικαταστήσει την AMG GT με τον εμβληματικό V8 και το κυριότερο θα έχει συνδυαστική ισχύ 1.360 ίππων!

Advertisement

Η σχεδίασή του θα είναι εν πολλοίς εμπνευσμένη από το Concept AMG GT XX, καθώς οι άνθρωποι του Affalterbach πρόκειται να δανειστούν αυτούσια σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου για το μοντέλο παραγωγής.

Στοιχεία, όπως τα φουσκωμένα φτερά, το ρύγχος καρχαρία, η αεροδυναμική σιλουέτα και τα τριπλά DRL αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους και στο φερόμενο ως GT4 EV.

Το εσωτερικό του ηλεκτρικού GT μοντέλου θα είναι πιο προσγειωμένο από αυτό του πρωτότυπου, ωστόσο θα διατηρήσει την οδηγοκεντρική λογική. Π.χ. το yoke τιμόνι πιθανότατα να μη μπει στο μοντέλο παραγωγής, όμως τα touch χειριστήρια στις ακτίνες του τιμονιού και το στιλιστικό κάλυμμα των αερόσακων θα υιοθετηθούν.

Advertisement

Αίσθηση προκάλεσε επίσης στο πρωτότυπο η χρήση του LABFIBER, ενός καινοτόμου υλικού που προέρχεται από ανακυκλωμένα ελαστικά αγώνων και φιλοδοξεί να αντικαταστήσει το δέρμα, δείχνοντας τον δρόμο προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον στην κατηγορία των σούπερ σεντάν.

Το μεγάλο «κρυφό όπλο» όμως του GT XX βρίσκεται κάτω από το δάπεδο και πίσω από τους άξονες. Τρεις ηλεκτροκινητήρες -ένας μπροστά και δύο πίσω- χαρίζουν τετρακίνηση και ένα επίπεδο απόδοσης που φλερτάρει με την υπερβολή: 1.360 ίπποι, προερχόμενοι από ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής της Yasa, θυγατρικής της Mercedes-Benz στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι κινητήρες αυτοί είναι εξαιρετικά ελαφριοί και πυκνοί σε ισχύ, επιτρέποντας επιδόσεις σε δυσθεώρητα ύψη: κάτω από δύο δευτερόλεπτα για το 0-100 και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 320 χλμ./ ώρα! Για όσους το θεωρήσουν υπερβολή, η AMG ετοιμάζει και πιο… light έκδοση με 945.

Στόχος, όμως, για την μάρκα του Affalterbach είναι η εμπειρία και γι’ αυτό ο ήχος επιστρέφει, με τρόπο έξυπνο. Εξωτερικά ηχεία κρυμμένα στα εμπρός φανάρια αναπαράγουν έναν συνθετικό ήχο V8, συνδυασμένο με τεχνητές αλλαγές ταχυτήτων, για να δημιουργούν μια πλήρως συμμετοχική εμπειρία.

Όλο το κόνσεπτ βασίζεται στη νέα, προηγμένη πλατφόρμα AMG.EA, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικές AMG. Λειτουργεί σε κύκλωμα 800V, ιδανικό για υψηλή απόδοση και δυνατότητες υπέρ ταχείας φόρτισης.

Την ενέργεια προσφέρει μια μπαταρία εμπνευσμένη από τη Formula 1, με περισσότερα από 3.000 κυλινδρικά στοιχεία, όλα με υγρή ψύξη για σταθερή θερμοκρασία ακόμη και υπό ακραία φόρτιση.

Η χωρητικότητα αναμένεται να ξεπερνά τις 100 kWh, εξασφαλίζοντας περίπου 724 χλμ. αυτονομίας. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η πλατφόρμα θα επιτρέπει ανάκτηση 400 χλμ. αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά όταν το όχημα συνδέεται σε ταχυφορτιστή που υποστηρίζει τις δυνατότητές της.

Η φερόμενη ως GT4 EV αναμένεται να τοποθετηθεί στην αγορά απέναντι σε μοντέλα, όπως Porsche Taycan, BMW i5 M60, Audi RS e-tron GT, συν μερικά ακόμα.

Η επίσημη αποκάλυψη του μοντέλου παραγωγής αναμένεται αργότερα μέσα στο 2025, με τις παραγγελίες να ξεκινούν το 2026.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Νέοι κινητήρες από τη Stellantis

Νέα πρακτική ονοματοδοσίας από τη Ford

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τη γραμμή παραγωγής σε Audi, BMW και Mercedes