Menu
Live Κίνηση | Peugeot 208 DS 3 - DS 7 Crossback | Τιμές αυτοκινήτων

ΝΕΑ

Αποκάλυψη! Οι εξεταστές τρέμουν τους 74χρονους οδηγούς!

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Το Newsauto.gr αποκαλύπτει έγγραφο σύμφωνα με το οποίο οι εξεταστές ζητούν απαλλαγή από τις εξετάσεις των ηλικιωμένων λόγω υπερβολικών κινδύνων!

Τεράστιο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί με τις εξετάσεις για ανανέωση του διπλώματος οδήγησης σε άτομα με ηλικίες άνω των 74 ετών και μάλιστα οι εξεταστές δεν θέλουν να συμμετέχουν στις εν λόγο εξετάσεις γιατί κρίνουν ότι κινδυνεύει η σωματική τους ακεραιότητα!

Όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr σε έγγραφο που έχει αποσταλεί προς το υπουργείο Μεταφορών επιβεβαιώνεται το γεγονός πως όλες οι Διευθύνσεις Μεταφορών της Μακεδονίας – Θράκης έχουν τεράστιο πρόβλημα με τις εξετάσεις των ηλικιωμένων και ζητούν να ληφθούν επιπλέον μέτρα.

Ειδικότερα στο έγγραφο αναγράφεται χαρακτηριστικά ότι: «Με αφορμή την αποκτηθείσα σχετική εμπειρία, τα πολλαπλά αιτήματα των υπαλλήλων εξεταστών για εξαίρεση-απαλλαγή από το έργο της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς οδηγού, για την ανανέωση της άδειας οδήγησης κατόχων, που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών σας παραθέτουμε παρακάτω τα πραγματικά και αληθή περιστατικά:

Προφανώς η διοίκηση οφείλει να προτάσσει το δημόσιο συμφέρον, έναντι του ατομικού, την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας όμως στην προκειμένη περίπτωση προέχει κατά μείζονα λόγο η σωματική ακεραιότητα των υπαλλήλων εξεταστών, κατά τη δοκιμασία διενέργειας προσόντων και συμπεριφοράς των εν λόγω οδηγών.

Σε αρκετές περιπτώσεις οι υπάλληλοι εξεταστές με επικίνδυνες οδηγητικές παρεμβάσεις, αν και δεν έχουν εκπαιδευτή για το σκοπό αυτό, απέτρεψαν άκρως επικίνδυνα τροχαία ατυχήματα με απρόβλεπτες για όλους τους εμπλεκόμενους συνέπειες.

Διαπιστώθηκε από όλους σχεδόν τους υπαλλήλους εξεταστές ότι οι εν λόγω οδηγοί παρόλο που εξετάζονται με δικά τους οχήματα, διακατέχονται από αδικαιολόγητο υπερβολικό άγχος κατά την εν λόγω διαδικασία της πρακτικής εξέτασης.

Η πλειοψηφία των εν λόγω οδηγών στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προέρχονται κυρίως από αγροτικές περιοχές όπου στην κυριολεξία εφαρμόζεται ελλιπώς ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας όπου δεν υπάρχουν οριζόντιες και κάθετες σημάνσεις, διαγραμμίσεις, διαβάσεις πεζών πολύ δε περισσότερο οι φωτεινοί σηματοδότες για την κυκλοφορία των οχημάτων με αποτέλεσμα να καθίσταται προβληματική η οδήγηση στον ιστό της πόλης με σήμανση και συχνή κυκλοφορία.

Τη χρονική περίοδο και όταν οι εν λόγω οδηγοί απέκτησαν Άδεια Οδήγησης η πλειοψηφία των δρόμων είχε ανύπαρκτη οριζόντια και κάθετη σήμανση διαγράμμιση και προφανώς δεν ήταν ασφαλτοστρωμένοι ενώ σήμερα καλούνται μετά από περίπου 55-60 χρόνια να εξεταστούν σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες προκειμένου να αποδείξουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες και τις οποίες δεν έχουν ποτέ διδαχθεί. Η συντριπτική πλειοψηφία των εν λόγω οδηγών για παράδειγμα δεν γνωρίζει τι σημαίνει μονόδρομος, διάβαση πεζών, στάση, στάθμευση, κ.λπ.

Η συντριπτική πλειοψηφία των παραπάνω οδηγών αντιμετωπίζει και έχει σοβαρά προβλήματα υγείας, τους χορηγείται προφανώς ενδεδειγμένη φαρμακευτική αγωγή η οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων έχει πολλές παρενέργειες σε συνδυασμό σε και με τις διατροφικές συνήθειες προκαλεί αποδεδειγμένα σοβαρές και επικίνδυνες καταστάσεις κατά την οδήγηση.

Η λεκτική επικοινωνία και συνεννόηση κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς καθίσταται προβληματική και σε αρκετές περιπτώσεις είναι ανύπαρκτη, προφανώς και λόγω υπερβολικού άγχους.

Παρά την μεγάλη επιείκεια και τον σεβασμό που επιδεικνύουν οι υπάλληλοι εξεταστές προς τους εν λόγω εξεταζόμενους οδηγούς τα ποσοστά επιτυχίας δεν ξεπερνούν το 45%.

Σε όλες τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρατηρείται μεγάλη δυσαρέσκεια και πρόθεση αποχής – εξαίρεσης με αιτήσεις υπαλλήλων εξεταστών από το εν λόγω έργο δοκιμασίας συμπεριφοράς και προσόντων των ηλικιωμένων οδηγών πάνω από 74 ετών.

Συμπερασματικά και με γνώμονα πάντα το δημόσιο συμφέρον όσο και το ατομικό με τη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας των υπαλλήλων εξεταστών προτείνεται για την πρακτική εξέταση των εν λόγω οδηγών η πραγματοποίηση αποδεδειγμένα με απόδειξη τουλάχιστον 5 ωρών πρακτικής εξάσκησης σε σχολές οδηγών και η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς να πραγματοποιείται με το όχημα της σχολής οδηγών παρουσία του συγκεκριμένου εκπαιδευτή».

Το «αγκάθι» της νομοθεσίας για τους 74χρονους

Τα άτομα ηλικίας άνω των 74 ετών για ν΄ανανεώσουν την άδεια οδηγήσεώς τους πρέπει να δώσουν εξετάσεις οδήγησης οδηγώντας δικό τους όχημα ή όχημα το οποίο κάποιος τους έχει παραχωρήσει. Στη διαδικασία ανανέωσης των αδειών οδηγήσεώς των ατόμων αυτών το Υπουργείο Υποδομών έχει ρητά απαγορεύσει την ανάμιξη των σχολών οδηγών.

Υπάρχουν λοιπόν ηλικιωμένοι, οι οποίοι έδωσαν εξετάσεις οδήγησης και απορρίφθηκαν.

Ο νόμος τους δίνει το δικαίωμα να ξαναδώσουν εξετάσεις πληρώνοντας ένα παράβολο επανεξέτασης 15 ευρώ πλέον 2 ευρώ προμήθεια τραπέζης.

Μέχρις ότου όμως η αρμόδια υπηρεσία μεταφορών τους επαναπρογραμματίσει για εξετάσεις οδήγησης τα άτομα αυτά δεν έχουν το δικαίωμα να οδηγήσουν, μιας και το δελτίο εξέτασης και η άδεια οδηγήσεώς τους βρίσκεται στην υπηρεσία Μεταφορών.

Το πρόβλημα που δημιουργείται είναι το εξής εστιάζεται στο γεγονός ότι πάρα πολλοί άνθρωποι άνω των 74 ετών που απορρίφθηκαν στην αρχική τους εξέταση, στρέφονται με δική τους ελεύθερη πρωτοβουλία σε σχολές οδηγών, ζητώντας να κάνουν κάποια «μαθήματα» οδήγησης, ώστε να είναι καλύτερα κυρίως ψυχολογικά προετοιμασμένοι για τη δεύτερη φορά εξέτασής τους. Πράγμα το οποίο φαντάζει λογικό, συνετό, δικαιολογημένο και συμβάλλει στην οδική ασφάλεια.

Ωστόσο οι σχολές οδηγών δεν μπορούν να ικανοποιήσουν το λογικότατο αυτό αίτημα των ηλικιωμένων συμπολιτών μας, διότι αυτοί δεν έχουν πλέον στην κατοχή τους την άδεια οδηγήσεώς τους, μα ούτε και δελτίο εκπαίδευσης και εξέτασης όπως οι υποψήφιοι μαθητευόμενοι οδηγοί. Έτσι σε περίπτωση που προκαλέσουν τροχαίο δυστύχημα οδηγώντας ακόμα και εκπαιδευτικό  όχημα είναι ανασφάλιστοι και ακάλυπτοι και επιπλέον σε περίπτωση αστυνομικού ελέγχου είναι παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Έτσι τώρα τόσο οι εξεταστές όσο και οι σχολές οδηγών προτείνουν να αλλάξει η νέα νομοθεσία με μια υπουργική απόφαση και να επιτρέπεται σε άτομα άνω των 74 ετών να πραγματοποιούν μαθήματα οδήγησης σε σχολή οδηγών οδηγώντας εκπαιδευτικό όχημα, παρουσία εκπαιδευτή οδηγών, αρκεί να έχουν υποβάλλει δικαιολογητικά ανανέωσης της άδειας οδηγήσεώς τους και να τους έχει χορηγηθεί δελτίο εξέτασης και βέβαια να είναι όλοι καλυμμένοι σε περίπτωση ατυχήματος.

Δημοφιλή στο Protothema.gr