Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Αποκάλυψη: Έρχεται τετρακίνητο υβριδικό από τη Volvo

  • NewsAuto.gr

Οι πρώτοι τρεις κινητήρες της νέας οικογένειας Drive-E της Volvo είναι μόνο η αρχή και η σουηδική μάρκα έχει μεγαλόπνοα σχέδια για τα επόμενα χρόνια. Στόχος είναι να παρουσιάσει μία πλούσια γκάμα που θα «κουμπώνει» σε διαφορετικά μοντέλα και θα προσφέρει σημαντικά μειωμένη κατανάλωση με ταυτόχρονη αύξηση της ισχύος και τη ροπής.

AΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΝΙΚΑΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Από τη Νίκαια της Γαλλίας, όπου βρισκόμαστε για να δοκιμάσουμε τα ανανεωμένα S60, V60 και XC60 με τους νέους 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αποκαλύπτουμε τα μελλοντικά πλάνα της Volvo. Συνομιλώντας με τα στελέχη της εταιρείας, μάθαμε ότι εξελίσσεται υβριδικό σύστημα με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Το ένα θα είναι ενσωματωμένο στο 2λιτρο κινητήρα εσωτερικής καύσης και το δεύτερο θα βρίσκεται στον πίσω άξονα.

Έτσι, τα συγκεκριμένα Volvo θα προσφέρουν κίνηση σε όλους τους τροχούς, ενώ θα εμφανίζουν μικρή κατανάλωση και χαμηλά επίπεδα ρύπων. Σε αυτό θα συμβάλλει και το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Θεωρούμε πιθανό το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα να εξοπλίζει μοντέλα όπως το S60 και το XC60.

Ας επιστρέψουμε όμως στο παρόν. Η Volvo παρουσιάζει τους πρώτους τρεις από τους οκτώ συνολικά 4κύλινδρους κινητήρες Drive-E, τέσσερις βενζίνης και άλλους τόσους diesel. Έχουν την ίδια χωρητικότητα (1.969 cc) και είναι υπερτροφοδοτούμενοι. Μπορούν να συνδυαστούν είτε με βελτιωμένη έκδοση του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου είτε με το νέο 8άρι αυτόματο. Τα πρώτα μοντέλα που θα εκμεταλλευτούν τις ικανότητές τους είναι τα S60, V60, XC60, XC70 και S80. Οι παραγγελίες θα αρχίσουν στην Ευρώπη τον Οκτώβριο και οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται πριν τα τέλη του έτους.

Ο Τ5 έχει ισχύ 245 PS και ροπή 35,7 kgm (38,7 kgm με overboost) και στο S60 προσφέρει μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km και εκπομπές ρύπων 137 g/km. O Τ6 με 306 PS και 40,8 kgm ροπής φέρει εκτός από turbo και κομπρέσορα για τις χαμηλές στροφές (6,4 lt/100 km και 149 g. CΟ2 ανά km). O diesel D4 αποδίδει 181 PS και 40,8 kgm ροπής. Με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο εκπέμπει στο S60 μόλις 99 g/km και μέση κατανάλωση 3,7 lt/100 km (3,8 lt/100 km και 102 g/km στο V60).

Μέσα στην επόμενη διετία θα λανσαριστούν και οι επόμενοι Drive-E κινητήρες. Ο Τ3 με 151 PS και 27,5 kgm ροπής, ο Τ4 με 190 PS και 30,6 kgm (33,6 kgm με overboost), ο D2 με 120 PS (25,5 kgm), ο D3 με 150 PS (32,6 kgm) και ο D5 με 231 PS (49 kgm).

Στη συνέχεια – και ενόψει της ολοκλήρωσης της συμφωνίας με τη Ford για την παροχή των 1.6 turbo – η Volvo θα παρουσιάσει τρικύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, με τα οποία θα αναμετρηθεί με τον 1.5 TwinPower Turbo της BMW.

Δημοφιλή στο Protothema.gr