Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Απίστευτο: Τελική ταχύτητα πάνω από 400 χλμ./ώρα από 1.500 κ.εκ.

Ελλάδα 10:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Απίστευτο: Τελική ταχύτητα πάνω από 400 χλμ./ώρα από 1.500 κ.εκ.

ΝΕΑ

Απίστευτο: Τελική ταχύτητα πάνω από 400 χλμ./ώρα από 1.500 κ.εκ.

ΝΕΑ

Το MG EX181 του 1959 ήταν ένα όχημα φτιαγμένο για να κυνηγήσει το ρεκόρ ταχύτητας. Και το έκανε με έναν τρόπο που εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα.

Advertisement
Advertisement

Το να ξεπεράσεις σήμερα το όριο των 400 χλμ/ώρα είναι κάτι σχετικά εύκολο, αρκεί να έχεις τα χρήματα για να αγοράσεις αυτοκίνητα σαν την Bugatti Chiron. Πρόσφατα είδαμε μάλιστα στην Γερμανία τον ιδιοκτήτη μίας Chiron να φθάνει με σχετική ευκολία τα 414 χλμ/ώρα και μάλιστα σε δημόσιο δρόμο.

Είναι προφανές λοιπόν ότι για να φθάσεις σε αυτά τα απίστευτα νούμερα ταχύτητας χρειάζονται πολλά, πάρα πολλά άλογα. Όμως σε παλαιότερες και πιο αγνές αυτοκινητικές εποχές, χρειαζόταν να επιστρατευθεί η ανθρώπινη εφευρετικότητα και μερικές πολύ έξυπνες ιδέες για να υπάρξει το ίδιο αποτέλεσμα.

Advertisement
Advertisement

Και αν για να ξεπεράσεις τα 400 χλμ/ώρα σήμερα χρειάζονται συνθήκες όπως τα 16,4 λίτρα, οι 16 κύλινδροι και τα 1.001 άλογα μίας Bugatti Veyron για παράδειγμα, τότε αρκούσε ένας κινητήρας μόλις στα 1.500 κ.εκ. και ένα πολύ ιδιαίτερο σχήμα στο αμάξωμα.

Το όχημα που βλέπουμε στην φωτογραφία είναι το MG EX181, το οποίο κατασκευάστηκε για να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά προς τα τέλη της δεκαετίας του 50. Ο κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένας τετρακύλινδρος του 1,5 λίτρου με απόδοση στους 69 ίππους. Με τις επεμβάσεις της εταιρίας, και έναν μεγάλο υπερσυμπιεστή, η ισχύς έφθανε στους 304 ίππους, όσους περίπου έχει σήμερα ένα Golf R.

Advertisement

Tο νούμερο αυτό φάνταζε εξωπραγματικό για την εποχή, αν και σήμερα έχουμε συνηθίσει να τα βλέπουμε σε hatchbacks που υπάρχουν ανάμεσά μας. Για να γίνει το ρεκόρ χρειαζόταν ένα ειδικά σχεδιασμένο αμάξωμα, το οποίο έχει το σχήμα σταγόνας όπως βλέπουμε στην φωτογραφία.

Ο αεροδυναμικός συντελεστής του ήταν στο μόλις 0,12, ένα εκπληκτικό νούμερο για τις δυνατότητες της τεχνολογίας εκείνης της εποχής. Αυτό σύμφωνα με τις μετρήσεις σημαίνει ότι χρειάζεται μόλις 29 ίπους για να ξεπεράσει τα 170 χλμ/ώρα.

Advertisement

Τελικά, με οδηγό τον Phil Hill, το όχημα κατάφερε να φθάσει στα 409 χλμ./ώρα. Μάλιστα το σχήμα του ήταν τόσο αεροδυναμικό, που πρακτικά δεν φρέναρε με το άφημα του γκαζιού, και χρειάστηκε μεγάλη διαδρομή για να σταματήσει τελείως.

Τα μαθηματικά δείχνουν ότι το αεροδυναμικό του σχήμα είχε καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του ρεκόρ, με εκπληκτική αναλογία ίππων για κάθε χλμ./ώρα ταχύτητας που επιτύγχανε. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με κάθε ίππο του κινητήρα του πρόσθετε 1,35 χλμ/ώρα ταχύτητας, όταν ένα αυτοκίνητο όπως η Bugatti Veyron για κάθε ίππο προσθέτει μόλις 0,37 χλμ/ώρα ταχύτητας.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Bugatti Chiron Super Sport: Πως φτάνει τα 440 χλμ./ώρα;
Απίστευτο: Ανετος με 414 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο… (video)
H Bugatti EB 110 στο δυναμόμετρο είναι κάτι που αξίζει να δεις (+video)