Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Απαγόρευση ρυπογόνων οχημάτων στην Βαρκελώνη

Ελλάδα 16:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Απαγόρευση ρυπογόνων οχημάτων στην Βαρκελώνη

ΝΕΑ

Απαγόρευση ρυπογόνων οχημάτων στην Βαρκελώνη

ΝΕΑ

Η Βαρκελώνη παίρνει μέτρα κατά της ρύπανσης και απαγορεύει την κυκλοφορία παλαιών οχημάτων (βενζινοκίνητα οχήματα προ του 2000 και πετρελαιοκίνητα οχήματα προ του 2006).

Advertisement
Advertisement

 

Το 2020 ξεκινά για την πόλη της Βαρκελώνης, με στόχο την δραστική μείωση των ρύπων, έπειτα από επιπλήξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κρίσιμη κατάσταση της ατμόσφαιρας. Έτσι οι ιθύνοντες της πόλης έλαβαν την σημαντική απόφαση να απαγορευθεί η κυκλοφορία των οχημάτων παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Ρυπογόνα τα κυβερνητικά οχήματα της Μ. Βρετανίας

Advertisement
Advertisement

Βενζινοκίνητα οχήματα προ του 2000 και πετρελαιοκίνητα οχήματα προ του 2006 απαγορεύεται να κυκλοφορούν μεταξύ 7 πμ και 8 μμ στους περισσότερους οδικούς άξονες της πόλης.Δεν αποκλείεται, τόνισε ο δήμαρχος Ada Colou, να επιβληθεί επίσης καθημερινό τέλος εισόδου (congestion charge), όπως ήδη συμβαίνει στο Λονδίνο, στο Μιλάνο αλλά και στη Στοκχόλμη. Οι πόλεις αυτές αποτελούν παραδείγματα διαχείρισης του αστικού περιβάλλοντος που θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά, ως προς τις πόλεις της χώρας μας. Υπενθυμίζεται, ότι στα αστικά κέντρα της χώρας μας εισέρχονται καθημερινά ανεμπόδιστα, έστω ως μονά ή ζυγά, οχήματα κάθε ηλικίας και τεχνολογίας.

Στη Βαρκελώνη, από το 2021 θα απαγορευτούν επίσης τα παλαιά φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Η Ελλάδα, σε αντίθεση, κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις υπέργηρου στόλου φορτηγών αλλά και λεωφορείων (τουριστικών και σχολικών), με τις ηλικίες να φτάνουν και να ξεπερνούν τα 27 έτη.

ΕΕ: Μονόδρομος η επιβολή επιπλέον φόρων στα ρυπογόνα αυτοκίνητα!

Advertisement

Τα μέτρα στη Βαρκελώνη εκτιμάται πως θα μειώσουν σημαντικά, κατά -15%, τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, ρύπους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Air Quality in Europe-2018 report). Στην Ελλάδα επίσης τονίζετε το σοβαρό πρόβλημα έκθεσης των κατοίκων της Αθήνας και του Πειραιά σε υψηλά όρια ηχορύπανσης (90-100 db), σε ποσοστό άνω του 60%, με βάση μελέτη του ΥΠΕΚΑ. Μεγαλύτερος παράγοντας ηχορύπανσης είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος από την ανεξέλεγκτη είσοδο των οχημάτων σε καθημερινή βάση στο κέντρο της Αθήνας.

Advertisement