Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αναλύοντας την Ford Mustang GTD

Ελλάδα 1:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αναλύοντας την Ford Mustang GTD

ΝΕΑ

Αναλύοντας την Ford Mustang GTD

ΝΕΑ

Με την εκρηκτική Mustang GTD το Ντιτρόιτ ρίχνει το γάντι στους καλύτερους της Ευρώπης, φέρνοντας στον δρόμο τεχνολογία βγαλμένη από τους αγώνες.

Advertisement
Advertisement

Η Ford είναι έτοιμη για μια υπερατλαντική πρόκληση. Η παρουσίαση της Mustang GTD ήταν μια ξεκάθαρη δήλωση δύναμης αλλά και αφοσίωσης σε παραδοσιακές αξίες, παρά τη δέσμευση προς τον εξηλεκτρισμό.

Η GTD είναι η πιο σκληροπυρηνική έκφραση που έχει αποκτήσει μέχρι σήμερα μια Mustang παραγωγής. Δεν χρειάζεται παρά μια ματιά για να καταλάβεις πως η Ford έχει βάλει στο στόχαστρο την 911 GT3 RS – και όχι μόνο.

«H GTD είναι η Mustang που πάντα ονειρευόμουν να φτιάξω. Θέλω να δω την Porsche, την Aston Martin και τη Mercedes να ιδρώνουν», δηλώνει με απόλυτη ευθύτητα το αφεντικό της Ford, Jim Farley. Βέβαια ένας τέτοιος στόχος δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί.

Advertisement
Advertisement

Έτσι, η Ford συνεργάστηκε με την καναδική εταιρεία τεχνολογίας Multimatic, με την οποία έχει δουλέψει επάνω στην εξέλιξη του αγωνιστικού Ford GT για αγώνες αντοχής. Η περιορισμένης παραγωγής Mustang GTD θα είναι νόμιμη για κυκλοφορία στον δρόμο, όμως βασική της εστίαση θα είναι οι επιδόσεις στην πίστα, και ένας από τους στόχους που έχουν τεθεί είναι να σπάσει το όριο των 7 λεπτών στο Nürburgring. Ας δούμε πώς θα το καταφέρει._ Jake Groves

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Οι τεχνικοί της Ford χρησιμοποίησαν ως σημείο αναφοράς την αγωνιστική Mustang GT3. Πάνω σε αυτή προχώρησαν σε περαιτέρω βελτιώσεις χωρίς να έχουν τους περιορισμούς των αγωνιστικών τεχνικών κανονισμών. Ετσι, μεταξύ άλλων, η GTD έχει ένα πρόσθετο αεροδυναμικό πακέτο που περιλαμβάνει ενεργούς αεραγωγούς, υδραυλικά αεροδυναμικά πτερύγια στον εμπρός προφυλακτήρα, καθώς και διπλή πίσω αεροτομή με σύστημα DRS για μείωση των αντιστάσεων όταν δεν απαιτείται μεγάλη κάθετη δύναμη.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Advertisement


Οπως όλο σχεδόν το αμάξωμα της GTD, έτσι και ο άξονας μετάδοσης είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα. Συνδέεται με ένα 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα (ο οποίος απαίτησε εκτεταμένες τροποποιήσεις του πλαισίου της κανονικής έκδοσης ώστε να χωρέσει) για βελτίωση της κατανομής βάρους που έχει φτάσει στο 50:50. «Οι εκτεταμένες αλλαγές στη μετάδοση ήταν κάτι δύσκολο αλλά απαραίτητο ώστε να πετύχουμε αυτό που θέλαμε», λέει ο ιδρυτής της Multimatic, Larry Holt.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Advertisement


Tο λογότυπο GTD φέρνει στο μυαλό πολλών κινητήρα diesel, κάτι που βέβαια δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση. Το GTD αναφέρεται στη σειρά αγώνων IMSA GTD. Ο κινητήρας είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος 5.2 V8 που στροφάρει έως τις 7.500 rpm, και είναι ο πρώτος κινητήρας της Ford με ξηρό κάρτερ που τοποθετείται σε πολιτική Mustang. Στόχος είναι η ισχύς να φθάσει τους 800 PS, κάτι που σημαίνει πως μιλάμε για την πιο δυνατή Mustang παραγωγής έως σήμερα.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Advertisement


Η ημιενεργή ανάρτηση της Multimatic, η οποία μπορεί να μεταβάλλει υδραυλικά το ύψος (έως και 40 mm) αλλά και τη σκληρότητα των ελατηρίων, είναι ο άσος στο μανίκι της GTD. Τα αμορτισέρ διαθέτουν το σύστημα Adaptive Spool Valve που έχει την υπογραφή της Multimatic (χρησιμοποιείται και στη Ferrari Purosangue), ενώ η πίσω διάταξη έχει αρχιτεκτονική push-rod με οριζόντια τοποθετημένα αμορτισέρ, κάτι που βρίσκουμε σε προηγμένα αγωνιστικά. «Αυτή η αρχιτεκτονική δημιουργεί μια αναλογία κίνησης 1:1 μεταξύ της ανάρτησης και του αμορτισέρ ώστε να υπάρχει απόλυτη ακρίβεια στην απόκριση του αυτοκινήτου, ειδικά σε συνθήκες πίστας», λέει ο επικεφαλής μηχανικός Greg Goodall.

ΒΑΡΟΣ


Η στρατηγική μείωσης του βάρους της GTD εκτός από το ανθρακονημάτινο αμάξωμα περιλαμβάνει ένα περίτεχνο πίσω υποπλαίσιο αλουμινίου για την ανάρτηση, ενεργή εξάτμιση τιτανίου, καθώς και προαιρετικές ζάντες μαγνησίου. Και δεν είναι μόνο αυτά. Οι μηχανικοί της Ford έχουν χρησιμοποιήσει ανακυκλωμένο τιτάνιο από τα F-22 της Lockheed Martin για διάφορες εσωτερικές λεπτομέρειες, όπως τα paddles αλλαγής ταχυτήτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Ford Mustang Mach-E «ηλεκτρίζει»!
Στα «σκαριά» το υβριδικό Ford Bronco
Η Lexie Alford επισκέφθηκε την Ελλάδα