Αλλαγή στις πληρωμές των Κινέζων
ΝΕΑ
Επίδειξη δύναμης των Κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών με μια θεσμικά υποκινούμενη αλλαγή πολιτικής όσον αφορά τον χρόνο αποπληρωμής των προμηθευτών.
Τουλάχιστον οκτώ από τις μεγαλύτερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες – ανάμεσά τους οι BYD, Chery, Geely, Xpeng, Xiaomi EV, GAC, FAW και Changan – δεσμεύτηκαν επίσημα να πληρώνουν τους προμηθευτές τους εντός 60 ημερών, κάτι που αποτελεί σημαντική αλλαγή σε σχέση με την προηγούμενη πρακτική.
WHAT CAR
Μέχρι πρότινος, αρκετές από αυτές τις εταιρείες εξοφλούσαν τις υποχρεώσεις τους με πολύμηνη καθυστέρηση – σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και έως 200 ημέρες – ενώ η αποπληρωμή γινόταν συχνά με μεταχρονολογημένες συναλλαγματικές αντί για μετρητά.
Η αλλαγή αυτή δεν προήλθε από εσωτερική πρωτοβουλία, αλλά επιβλήθηκε κατόπιν ισχυρής πίεσης από τις ρυθμιστικές αρχές της Κίνας. Η αρμόδια κυβερνητική υπηρεσία (MIIT – Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής) ασκώντας έλεγχο στις καθυστερήσεις πληρωμών στον κλάδο, κάλεσε τις εταιρείες να ευθυγραμμιστούν με νέους κανόνες που επιβάλλουν ανώτατο όριο 60 ημερών για την αποπληρωμή των υποχρεώσεών τους προς μικρομεσαίους και μεσαίους προμηθευτές.
Η πίεση αυτή συνδέεται και με την επιθυμία της κυβέρνησης να διατηρήσει ρευστότητα στις αλυσίδες εφοδιασμού, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κατά την οποία πολλές μικρές και εξειδικευμένες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας λόγω της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας και των πιέσεων στον τομέα των εξαγωγών.
Η απόφαση αυτή, που τέθηκε σε εφαρμογή, εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο κινήσεων του Πεκίνου για εξυγίανση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και στήριξη των μικρών επιχειρήσεων. Παράλληλα, αποτελεί μήνυμα προς τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να λειτουργούν με όρους διαφάνειας και χρηματοοικονομικής συνέπειας.
Η Κίνα θέλει να αποφύγει ένα “ντόμινο” χρηματοδοτικής ασφυξίας στις εφοδιαστικές αλυσίδες, ειδικά σε έναν στρατηγικό τομέα όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, όπου διακυβεύεται η διεθνής της πρωτοκαθεδρία στην ηλεκτροκίνηση και την παραγωγή τεχνολογικών οχημάτων.