Menu
Τιμές αυτοκινήτων | NewsMoto newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Αυτόνομη οδήγηση 5ης γενιάς από την Waymo

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

Η Waymo, η εταιρεία της Google που ασχολείται με την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης, παρουσίασε πάνω σε μια Jaguar I-Pace την 5η γενιά του συστήματος.

Μετά από 32 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες και 16 δις χιλιόμετρα σε εξομοιωτές, η Waymo παρουσίασε την 5η γενιά του συστήματος που έχει η ίδια εξελίξει για αυτόνομη μετακίνηση. Μάλιστα το έκανε εμφατικά, χρησιμοποιώντας μια Jaguar I-Pace. Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της πέμπτης γενιάς της εταιρείας έχει επανασχεδιαστεί εντελώς. Το αποτέλεσμα είναι ένα πακέτο που δεν είναι μόνο πιο ισχυρό και πιο ικανό από τον προκάτοχό του, αλλά και με το μισό κόστος του πακέτου προηγούμενης γενιάς, κάτι που δείχνει το προβάδισμα του Waymo σε αυτόν τον αγώνα προς μια πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

Το πακέτο περιλαμβάνει τους νέους αισθητήρες που έχει κατασκευάσει η ίδια η Waymo, οι οποίοι δημιουργούν ένα σύστημα παρακολούθησης 360 μοιρών και χρωματίζουν μια τρισδιάστατη εικόνα του περιβάλλοντος χώρου του οχήματος. Με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας το σύστημα μπορεί να μετρήσει το μέγεθος και την απόσταση των αντικειμένων γύρω από το αυτοκίνητο, έως και στα 300 μέτρα από αυτό, προσφέροντας βελτιωμένη ανάλυση του χώρου, με σημαντικά περισσότερη ακρίβεια σε σύγκριση με το προηγούμενο σύστημα (4η γενιά).

Η λειτουργία του συστήματος βασίζεται σε μεγάλο ποσοστό στις νέες κάμερες, οι οποίες είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερες από ότι στις προηγούμενες εκδόσεις του συστήματος.  Μπορούν να καταγράψουν περισσότερες λεπτομέρειες και να προσφέρουν ευκρινέστερες εικόνες, ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες οδήγησης. Ο συνδυασμός των νέων στοιχείων του συστήματος, σημαίνει επίσης ότι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν την 5η γενιά του, μπορούν πλέον να αναγνωρίζουν αντικείμενα και πεζούς και να σταματούν σε πινακίδες με απόσταση αναγνώρισης πάνω από 500 μέτρα.

Η εγκατάσταση του συστήματος σε μορφή «πανοπλίας» εξωτερικά του αυτοκινήτου, είναι μια συνειδητή επιλογή από την εταιρεία, καθώς ήταν μέσα στις προθέσεις της το σύστημα να μην καταλαμβάνει ζωτικό για τους επιβάτες χώρο αλλά και να μην περιορίζει τη μεταφορική ικανότητα του εκάστοτε αυτοκινήτου, με κάποιο όγκο μέσα στο χώρο των αποσκευών.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr