Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Αυτοκίνητο: Τελικά ένας Υπουργός ξέρει ποιους συναντάει;

  • Τάκης Τρακουσέλλης (newsauto@newsauto.gr)

Μπαράζ συναντήσεων με κλαδικούς φορείς έχουν Υπουργοί και Υφυπουργοί της Κυβέρνησης, τις πρώτες ημέρες διακυβέρνησης. Τα προβλήματα πολλά και συσσωρευμένα, προίκα από μία απαθής -με τη λεγόμενη μεσαία τάξη- Κυβέρνησης, όπως ήταν η απελθούσα. Όμως ένας Υπουργός ξέρει πραγματικά ποιους βλέπει και ακόμα χειρότερα σε ποιους δεσμεύεται για αποφάσεις;

 

Σ’ ότι αφορά το αυτοκίνητο τα προβλήματα είναι πολλά με μεγαλύτερο όλων η ανεξέλεγκτη εισαγωγή κακών, ταλαιπωρημένων και κατά προέκταση επικίνδυνων μεταχειρισμένων, τα οποία όμως πουλάνε σα καινούργια στα θύματα – αγοραστές τους.

Εμπλεκόμενα Υπουργεία για να λύσουν τα προβλήματα είναι κυρίως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σε δεύτερο λόγο το Οικονομικών, αφού τα έσοδα που χάνονται από αυτή την ανεξέλεγκτη κατάσταση υπολογίζονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ, κάθε χρόνο.

Μαθαίνουμε λοιπόν πως στο Υπουργείο Μεταφορών δέχονται όλους τους κλάδους αλλά και τα… παρακλάδια των κλάδων. Σ’ ότι αφορά το αυτοκίνητο υπάρχουν δύο κλάδοι: ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (Σ.Ε.Α.Α.) και ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (Σ.Ε.Ε.Α.Ε.). Ο δεύτερος κλάδος είναι κυρίως οι ελεύθεροι (μη εξουσιοδοτημένοι) έμποροι και εισαγωγείς μεταχειρισμένων. Ο πρώτος κλάδος είναι οι έμποροι και επίσημοι, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, εισαγωγείς (οι εξουσιοδοτημένοι).

Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι πρόσφατα ο δεύτερος κλάδος (οι μη εξουσιοδοτημένοι) απέσπασε τη διαβεβαίωση του Υπουργού Καραμανλή ότι θα άρει την απόφαση που είχε πάρει η προηγούμενη Κυβέρνηση, η οποία ουσιαστικά και για πρώτη φορά οχύρωνε την ποιότητα των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται στη χώρα μας.

Αλήθεια, πώς ο Υπουργός δεσμεύτηκε για ένα τόσο σοβαρό θέμα σε έναν κλάδο χωρίς καν να συναντηθεί με το βασικό (και αναγνωρισμένο από το αντίστοιχο Παγκόσμιο και το Ευρωπαϊκό) κλαδικό όργανο της Ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου;

Και αλήθεια σε ποιους δεσμεύτηκε; Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Ελλάδος έχει ένα πολυμελές διοικητικό συμβούλιο αλλά όπως μπορεί πολύ εύκολα να αποδειχθεί, κάποιοι από αυτούς όχι μόνο δεν έχουν δικά τους καταστήματα (εκθέσεις, μάντρες αυτοκινήτων κ.λπ.), αλλά απολαμβάνουν και τα οφέλη της μηνιαίας σύνταξης χωρίς να έχουν το ανάλογο άγχος της επιβίωσης στον επιχειρηματικό στίβο.

Οι ίδιοι λοιπόν «εκπροσωπούν» τους εμπόρους αυτοκινήτων, οι οποίοι όπως φαίνεται απέχουν από τον Σύνδεσμο των Εμπόρων τόσο από τις ετήσιες συνδρομές όσο και από τις εκλογές για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου.

Όμως ποιος Υπουργός μέχρι σήμερα πραγματικά ψάχνει να μάθει με ποιους συνομιλεί και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γνωρίζει ότι απέναντί του βρίσκονται πρώην επαγγελματίες και νυν συνταξιούχοι, οι οποίοι για δικούς τους λόγους εμφανίζονται ως «ενεργοί επιχειρηματίες» και μάλιστα υπό την ομπρέλα του «Συνδέσμου Εμπόρων»!

Όπως μας ενημερώσουν μέλη του ίδιου συνδέσμου, κανείς δεν γνωρίζει αν το καταστατικό ίδρυσης του ΣΕΕΑΕ προβλέπει την συνύπαρξη ενεργών επιχειρηματιών και συνταξιούχων.

Πάντως στην ιστοσελίδα του ΣΕΕΑΕ επισημαίνεται ξεκάθαρα ότι ιδρύθηκε το 1974 με την επωνυμία «Σωματείο Εμπόρων Αυτοκινήτων Σ.Ε.Α.» με έδρα την Αθήνα. Άρχισε ενεργή δράση το 1979, συνεχίζει αδιάκοπα έως σήμερα, ως μόνος πανελλαδικός φορέας το έργο της προστασίας των συμφερόντων του Έλληνα εμπόρου, dealer & εισαγωγέα αυτοκινήτων, που δεν λειτουργεί ως αντιπρόσωπος εργοστασίου, αλλά ταυτόχρονα ενδιαφέρεται για την εξυπηρέτηση των Ελλήνων καταναλωτών και την προάσπιση των συμφερόντων τους.

Η πορεία του μέχρι σήμερα στηρίχθηκε σε αφιλοκερδή δραστηριότητα μελών των εκάστοτε Διοικητικών Συμβουλίων, που έδωσαν το οργανωτικό και αγωνιστικό παρόν όποτε τους ζητήθηκε, ανεξάρτητα θέσης στο Δ.Σ.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 με τροποποίηση του καταστατικού του, έγινε πανελλαδικός και η επωνυμία του πλέον είναι ”Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Σ.Ε.Ε.Α.Ε.”

Κάθε τοπικός σύνδεσμος μπορεί να εκφράζει κάποιες κοινές ιδιαιτερότητες συμφερόντων, δεν μπορεί όμως να έχει την απήχηση και το αποτέλεσμα των ενεργειών ενός πανελλαδικού φορέα.

Τώρα οι «τοπικοί σύνδεσμοι» -δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν σίγουρα- αν δουν πιο προσεκτικά τα μέλη παλαιότερων διοικητικών συμβουλίων θα αντιληφθούν πως κάποιοι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων απ’ αυτούς έχουν πολλά ανοικτά μέτωπα με καταναλωτές οι οποίοι τους κατηγορούν για αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα, τρακαρισμένα, για πρώην περιπολικά και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς…

Διαβάστε επίσης: Ακυρώθηκε ο νόμος Σπίρτζη! Επιβεβαιώθηκε το ρεπορτάζ του Newsauto.gr

Δημοφιλή στο Protothema.gr