Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτό το καύσιμο είναι η λύση που δεν περίμενε κανείς!

Ελλάδα 0:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτό το καύσιμο είναι η λύση που δεν περίμενε κανείς!

ΝΕΑ

Αυτό το καύσιμο είναι η λύση που δεν περίμενε κανείς!

ΝΕΑ

Ούτε ηλεκτροκίνηση, ούτε υδρογόνο, ούτε συνθετικά καύσιμα. Το καύσιμο του μέλλοντος ίσως προκύψει από ένα υλικό-έκπληξη.

Advertisement
Advertisement

Οι δυνατότητες της αμμωνίας ως καθαρό καύσιμο κερδίζουν διαρκώς το ενδιαφέρον των εταιριών, με τον κινεζικό κατασκευαστή GAC και την Toyota να έχουν καταφέρει να λειτουργήσουν με επιτυχία έναν κινητήρα αυτοκινήτου με αμμωνία χωρίς άνθρακα.

Παρά τον αρχικό σκεπτικισμό, ο χημικός τύπος της αμμωνίας, NH3, αποκαλύπτει ότι είναι ένας “φορέας υδρογόνου”, καθιστώντας την βιώσιμη πηγή υδρογόνου για κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές έγκειται στο γεγονός ότι η αμμωνία περιέχει λιγότερη ενέργεια από τα παραδοσιακά καύσιμα όπως η βενζίνη ή το ντίζελ και καίγεται πιο αργά.

Advertisement
Advertisement

Προηγούμενες έρευνες διερεύνησαν δύο προσεγγίσεις: τη διάσπαση της αμμωνίας σε υδρογόνο και άζωτο ή τη χρήση κάποιου ορυκτού καυσίμου για την ανάφλεξή της.

Ωστόσο, αυτές οι μέθοδοι είναι πολύπλοκες, δαπανηρές και ενδέχεται να μην επιτυγχάνουν την επιθυμητή μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

Η Mahle Powertrain, στο πλαίσιο της έρευνάς της για την αντικατάσταση του ντίζελ σε κινητήρες βαρέως τύπου, ανέπτυξε μια καινοτόμο λύση που ονομάζεται Mahle Jet Ignition (MJI).

Advertisement

Αυτό το σύστημα επιτρέπει την απευθείας ανάφλεξη της αμμωνίας, εξαλείφοντας την ανάγκη για ορυκτά καύσιμα ως πηγή ανάφλεξης.

Το MJI χρησιμοποιεί έναν προθάλαμο με οπές στην κορυφή κάθε θαλάμου καύσης, όπου παρεμβάλλονται ένα μπουζί και ένας εγχυτήρας καυσίμου. Όταν το φορτίο του προθαλάμου αναφλέγεται, προωθεί καυτό αέριο στον κύλινδρο, εξασφαλίζοντας αποτελεσματική και καθαρή καύση.

Advertisement

Ένα πλεονέκτημα της χρήσης της αμμωνίας ως καύσιμο είναι ότι μπορεί να μεταφερθεί σε υγρή μορφή σε σχετικά χαμηλή πίεση (περίπου 7,5 bar), απλοποιώντας την αποθήκευση και τη διανομή. Συγκριτικά, το υδρογόνο αποθηκεύεται συνήθως σε πολύ υψηλότερες πιέσεις (750 bar) στα οχήματα.

Οι δυνατότητες της αμμωνίας ως καθαρής και αποδοτικής πηγής καυσίμου είναι πολλά υποσχόμενες και η συνεχιζόμενη έρευνα και ανάπτυξη θα μπορούσε να οδηγήσει στην πρακτική εφαρμογή της σε διάφορες εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινήτων, φορτηγών, λεωφορείων, μηχανημάτων εκτός δρόμου και θαλάσσιων οχημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόστιμα μαμούθ για καύσιμα (video)
ΕΕ: Αυτό είναι το επόμενο πεδίο μάχης στα αυτοκίνητα!
Έτσι παίρνουν άδεια οι τεχνίτες ηλεκτρικών ΙΧ, υδρογόνου ή βιοκαυσίμων

Advertisement