Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsMOTO

ΝΕΑ

Αυτό είναι το νέο VW Tiguan  

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης

Η VW παρουσιάζει επίσημα το νέο Tiguan και σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε την ευκαιρία να δούμε και τη δυνατότερη έκδοση “R” του μοντέλου, με 320 ίππους καθώς και την eHybrid εκδοχή του, με δυνατότητα φόρτισης με καλώδιο και 245 ίππους.

Η παραγωγή του Tiguan, μόνο το 2019 ξεπέρασε τις 900.000 μονάδες και έτσι έγινε το μοντέλο που σημείωσε τις περισσότερες πωλήσεις από όλα τα υπόλοιπα ολόκληρου του Ομίλου VW.

Κάπως έτσι δικαιολογείται και η προσοχή που δείχνει η εταιρεία στην εξέλιξη του μοντέλου, τις αλλαγές ανά γενιά και τις νέες εκδόσεις που κυκλοφορούν, αναφορικά με το χρόνο που επιλέγεται για να παρουσιαστεί κάποια νέα, προκειμένου να ανανεώνεται επαρκώς ολόκληρος ο κύκλος ζωής του μοντέλου.

Τo νέο Tiquan που θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά (2021) υπογραμμίζει αυτή ακριβώς την προσοχή στη λεπτομέρεια που δίνει η VW για το best seller της, μια και ενώ παραμένει κοντά στην υπόλοιπη γκάμα των μοντέλων σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική του, έχει στοιχεία που ανανεώνουν σημαντικά την εμφάνισή του.

Όπως θα περίμενε κανείς όμως και οι κινητήρες έχουν δεχτεί «επικαιροποίηση» μια και σε ότι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων και την «καθαρότερη» οδήγηση τα δεδομένα γίνονται όλο και πιο ιδιαίτερα. Έτσι έχουμε διπλά συστήματα AdBlue (twin-SCR) για μειωμένο NOx στις diesel εκδόσεις αλλά και ένα υβριδικό μοντέλο το eHybrid με δυνατότητα φόρτισης με καλώδιο (PHEV).

Μέσα σε όλα αυτά, έχουμε για πρώτη φορά και την έκδοση “R” του μοντέλου, που απευθύνεται σε όσους έχουν απαιτήσεις για επιδόσεις και θέλουν το απόλυτο Tiguan για το δρόμο. Με βάση τα πρώτα στοιχεία η ισχύς της έκδοσης αυτής είναι 320 ίπποι, από 2.0 lt. turbo κινητήρα.

Οπτικά, το Tiguan R προχωρά πιο πέρα ​​από το πακέτο εμφάνισης «σπορ» της γραμμής R, με ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών «Estoril», διαφορετικούς προφυλακτήρες R, πρόσθετα τόξα πάνω από τους τροχούς και πίσω διαχύτη. Η αναβαθμισμένη ανάρτηση στο μοντέλο είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη (DCC) και το κρατάει 10 mm πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου. Το Tiguan R έχει και πιο μεγάλα φρένα, με δίσκους 18 ιντσών που προσφέρουν φρενάρισμα ανάλογο των επιδόσεων του κινητήρα.

Σε όλες τις εκδόσεις του Tiguan, το ανανεωμένο εσωτερικό αντικατοπτρίζει την μεγαλύτερη εστίαση στην τεχνολογία που έχει το αυτοκίνητο, τόσο σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση από τις οθόνες και το ψηφιακό πίνακα οργάνων, όσο και για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Αν και αισθητική το ταμπλό του Tiguan είναι πιο συγκρατημένη σε σχέση με εκείνη του Golf 8ης γενιάς, η ανανέωση της εικόνας είναι αισθητή ακόμα και από απόσταση. Το πλέον πρόσφατο σύστημα ψυχαγωγίας προσφέρει περισσότερη ισχύ επεξεργασίας και κάθε γνωστή τεχνολογία συνδεσιμότητας, στις οποίες περιλαμβάνονται οι ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού, οι φωνητικές εντολές, καθώς και όλα όσα έχουν θεωρηθεί απόλυτα απαραίτητα για την διευκόλυνση οδηγού και επιβατών τα τελευταία χρόνια στα αυτοκίνητα. Φυσικά, τα Apple CarPlay και Android Auto είναι επίσης διαθέσιμα.

Εκσυγχρονίζοντας περαιτέρω το Tiguan, οι επιφάνειες ελέγχου, εκεί που στις παλιότερες εκδόσεις υπήρχαν panels με διακόπτες, είναι τώρα επιφάνειες με διακόπτες αφής- κάτι που έχει επεκταθεί και στα χειριστήρια τιμονιού. Ωστόσο, επιτυγχάνοντας μια ισορροπία μεταξύ του νεωτερισμού της οθόνης αφής και της πρακτικότητας, ο πίνακας ελέγχου για τον κλιματισμό, παραμένει ξεχωριστός για ταχύτερο έλεγχο και πιο άμεσες επεμβάσεις στη λειτουργία του.

Για να επιστρέψουμε στα της τεχνολογίας, αξίζει να σημειώσουμε πως το νέο Tiguan διαθέτει αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού καθώς και αυτόνομης οδήγησης. Το τιμόνι είναι ευαίσθητο στην αφή για να εξασφαλίζεται η διάδραση με τον οδηγό, ενώ έχει αναβαθμιστεί και το Travel Assist, στο οποίο περιλαμβάνονται στοιχεία όπως το σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, το οποίο διαθέτει πλέον καλύτερο λογισμικό που του επιτρέπει ακόμα και σε «ταλαιπωρημένους» δρόμους με προβληματική διαγράμμιση, να κρατάει το αυτοκίνητο σταθερά στη θέση του. Επίσης, στις αναβαθμίσεις του Adaptive Cruise Control, έχει ενσωματωθεί και η ανάγνωση των σημάτων του ΚΟΚ, προκειμένου το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται ακόμα και αυτόματα και να προσαρμόεζται καλύτερα στην κίνηση με τη χρήση του συστήματος.

Πολύ σημαντική προσθήκη στη γκάμα του μοντέλου, είναι αυτή της υβριδικής έκδοσης που χρησιμοποιεί τον βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων TSI και μπαταρία 13kWh, προσφέροντας έως και 50 χιλιόμετρα αυτονομίας για κίνηση μόνο με τη χρήση του ηλεκτρισμού και μηδενικούς ρύπους. Συνδυαστικά, η απόδοση στο υβριδικό μοντέλο φτάνει τους 245 ίππους. Κατά τη διάρκεια της ψηφιακής παρουσίασης σχετικά με τα σχέδια για κάποια μοντέλα PHEV της VW, ο Dr. Kai Philipp (υπεύθυνος ηλεκτροκίνησης της μάρκας) ανέφερε πως από έρευνες έχει προκύψει πως οι πελάτες της Volkswagen χρειάζονται μια αυτονπμία από 50 έως 70 χιλιόμετρα για τις καθημερινές τους ανάγκες μετακίνησης.

Από εκεί και πέρα, το νέο Tiguan θα έχει και τις κλασικές εκδόσεις με τους βενζινοκινητήρες αλλά και τους diesel, με τις σχετικές ανανεώσεις που τους επιτρέπουν να είναι σύννομοι με όσα ορίζουν οι πλέον πρόσφατες νόρμες περί ρύπων. Οι κινητήρες TDI επωφελούνται από το διπλό σύστημα SCR (AdBlue) για ακόμα χαμηλότερες εκπομπές NOx. Από εκεί και πέρα, οι γνωστοί TSI κινητήρες θα δίνουν το παρόν κάτω από το εμπρός καπό του νέου Tiguan, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε επίπεδα εξοπλισμού Life, Elegance και R-Line, τα οποία διαθέτουν φωτισμό LED, αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και οθόνη για το σύστημα ψυχαγωγίας 6,5 ιντσών.

Στοιχεία όμως το Adaptive Cruise Control, οι ράγες οροφής και ο ηλεκτρονικός έλεγχος του κλιματισμού, εμφανίζονται από την έκδοση Life και είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα των εκδόσεων προς τα επάνω. Το νέο Tiguan αναμένεται να είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, με τις πρώτες παραδόσεις να γίνονται –ίσως και- πριν το τέλος του έτους που διανύουμε.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto