Αυτό είναι το Canadair CL-215 που συνετρίβη
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΑυτό είναι το Canadair CL-215 που συνετρίβη
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΈνας αεροπυροσβέστης παγκόσμιου κύρους ιδιαίτερα μικρής παραγωγής. Ετσι χαρακτηρίζεται το αεροσκάφος, ένα από τα οποία συνετρίβη στην Κάρυστο.
Το Canadair CL-215 είναι ένα αεροπλάνο δίκινης ιστιοφορίας που έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την Canadair, την οποία απέκτησε η Bombardier Aerospace στα τέλη της δεκαετίας του ’80.
WHAT CAR
Το CL-215 είναι γνωστό με πολλά παρατσούκλια, ανάλογα με το που χρησιμοποιούνται. Στη Γαλλία και την Ελλάδα είναι γνωστά ως Canadair (Κανανταίρ) από την κατασκευάστρια εταιρεία τους. Στον δυτικό Καναδά είναι γνωστά ως Πάπιες (Ducks).
Αυτό το εξαιρετικό αεροσκάφος είναι γνωστό για την ικανότητά του να καταπολεμά τις πυρκαγιές, ειδικά σε δύσβατες περιοχές, καθώς μπορεί να αντλεί νερό από κοντινές λίμνες ή θάλασσες και να το χρησιμοποιεί για την κατάσβεση της φωτιάς.
Η Ελλάδα προμηθεύτηκε τα πρώτα αεροπλάνα Canadair CL-215 τον Δεκέμβριο του 1975, με την αρχική αγορά 10 αεροσκαφών αυτού του τύπου. Από τότε, τα Canadair CL-215 έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην καταπολέμηση των δασικών πυρκαγιών στην Ελλάδα, ένα φαινόμενο που είναι ιδιαίτερα συχνό κατά τους θερινούς μήνες.
Τα ατυχήματα των Ελληνικών Canadair CL-215
Ημερομηνία | Περιοχή | Απώλειες |
26 Μαΐου 1977 | Ίσθμια Κορινθίας | 3 |
18 Ιουλίου 1978 | Κρατικός Αερολιμένας Ιωαννίνων | 0 |
9 Μαρτίου 1984 | Αεροπορική Βάση Ελευσίνας | 3 |
10 Σεπτεμβρίου 1992 | Κεχριές | 0 |
22 Αυγούστου 1993 | Άνω Ροδίνη Αχαΐας | 2 |
15 Ιουλίου 2000 | Αργαλαστή Μαγνησίας | 2 |
6 Ιουλίου 2006 | Νέα Μάκρη | 0 |
17 Ιουλίου 2015 | Νεάπολη Λακωνίας | 0 |
26 Ιουνίου 2016 | Δερβενοχώρια | 0 |
25 Ιουλίου 2023 | Κάρυστος | 2 |
Η Εξέλιξη του Canadair CL-215: Από το CL-215 στο CL-215T
Το 1987, η Canadair ανακοίνωσε μια νέα έκδοση του δημοφιλούς αεροσκάφους Canadair CL-215, το CL-215T. Αυτή η αναβαθμισμένη έκδοση περιλάμβανε σημαντικές βελτιώσεις στην ευστάθεια του αεροσκάφους μέσω αλλαγών στις πτέρυγες και το κάθετο σταθερό. Επιπλέον, το CL-215T εξοπλίστηκε με δυνατότερους κινητήρες τουρμοπρόπ Pratt and Whitney, αυξάνοντας την ικανότητά του σε απόδοση και αποτελεσματικότητα.
Η Canadair μετέτρεψε δύο υφιστάμενα αεροσκάφη CL-215 σε CL-215T το 1989 ως αεροσκάφη εξέλιξης, με την πρώτη πτήση της νέας έκδοσης να πραγματοποιείται στις 8 Ιουνίου 1989.
Ωστόσο, η Canadair έκανε μια απρόσμενη κίνηση: αντί να κατασκευάσει νέα αεροσκάφη CL-215T, αποφάσισε να προσφέρει πακέτα αναβάθμισης για τα υφιστάμενα CL-215, επιτρέποντας τους χρήστες να αναβαθμίσουν τα αεροσκάφη τους στο νέο πρότυπο.
Τον Φεβρουάριο του 2006, η Bombardier -η εταιρεία που είχε πλέον αποκτήσει την Canadair- ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει ξανά πακέτα αναβάθμισης για τους χρήστες του CL-215.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Canadair CL-215
Κατασκευαστής: Canadair (Bombardier Aerospace)
Πρώτη πτήση: 23 Οκτωβρίου 1967
Παραγωγή: 1969-1990
Αριθμός παραγόμενων αεροσκαφών: 125
Πτήση και Διαστάσεις
Μέγιστη ταχύτητα πτήσης: 291 κόμβοι (340 mph, 550 km/h)
Εμβέλεια: 1,335 ναυτικά μίλια (1,535 μίλια, 2,470 km)
Επιταχυντική ικανότητα ανόδου: 1,290 ft/min (6.6 m/s)
Ελάχιστη απόσταση προσγείωσης: 1,350 m (4,430 ft)
Μήκος: 19.82 m (65 ft 2 in)
Ύψος: 8.92 m (29 ft 3 in)
Επιφάνεια φτερών: 100.3 m² (1,080 sq ft)
Απόδοση και Χωρητικότητα
Χωρητικότητα νερού: 5,455 λίτρα (1,200 Ιμπεριαλίδες γαλόνια)
Βάρος κενό: 12,065 kg (26,600 lb)
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 19,730 kg (43,500 lb)
ΑΚΟΜΑ:
Σοκάρει η συντριβή του Canadair στην Κάρυστο (+video)
Μπορεί να γίνει το σύγχρονο Ελληνικό Canadair;
Τα Ελληνικά θηρία που πέφτουν στις πυρκαγιές
Video: Πιλότος βουτάει μέσα στα φλεγόμενα βουνά