Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτό είναι το αυτοκίνητο δίπλα από τον Κυριάκο

Ελλάδα 4:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτό είναι το αυτοκίνητο δίπλα από τον Κυριάκο

ΝΕΑ

Αυτό είναι το αυτοκίνητο δίπλα από τον Κυριάκο

ΝΕΑ

Το Enfield 8000, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα στην αρχή της δεκαετίας του 1970 στην Σύρο, ήταν δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη στην εκδήλωση για την Πράσινη Συμφωνία για την Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης μεταξύ υπουργείων και φορέων.

Advertisement
Advertisement

 

Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 ξεκίνησε μία φιλόδοξη προσπάθεια να μπει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης σε παραγωγή. Πρόκειται για το Enfield 8000. Παρά την βρετανική καταγωγή του, έφερε ελληνική υπογραφή, καθώς ιδιοκτήτης της εταιρείας ήταν ο εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής, ενώ την ευθύνη για το project είχε αναλάβει ένας Έλληνας μηχανικός, απόφοιτος του ΜΙΤ, ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς.

Advertisement
Advertisement

Η εξέλιξη του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία, όπου και κατάφερε να διακριθεί σε ένα διαγωνισμό του Συμβουλίου Ηλεκτρικής Ενέργειας απέναντι στις προτάσεις της Ford και της Leyland για την προμήθεια περίπου εξήντα αυτοκινήτων. Ο αριθμός ήταν μικρός, αλλά μπορούσε να στηρίξει μια μικρή γραμμή παραγωγής.

 

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: ΙΔΟΥ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ

 

Advertisement

Πριν ξεκινήσει η κατασκευή του αυτοκινήτου, ο Γιάννης Γουλανδρής αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο στην Αγγλία και να μεταφέρει τη γραμμή παραγωγής στη Σύρο, πολύ κοντά στα ναυπηγεία του Νεωρίου που είχε αποκτήσει λίγα χρόνια νωρίτερα. Το πρώτο Enfield “είδε” τον ήλιο της Σύρου  τον Οκτώβριο του 1973.

Το αυτοκίνητο που ήταν δίπλα στον πρωθυπουργό είναι ένα από τα τρία (περίπου 120 αυτοκίνητα που συνολικά παρήχθησαν), που υπάρχουν, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε λειτουργική κατάσταση. Το Εnfield 8000 είναι 2θέσιο, με χώρο αποσκευών στον χώρο πίσω από την πλάτη των επιβατών. Το σχήμα του έχει έντονη αεροδυναμική. Η αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας στο Enfield γίνεται σε οκτώ μπαταρίες μολύβδου, έξι στοιχείων και χωρητικότητας 120 Ah, μοιρασμένες στο εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος. Δίνουν κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος των μόλις 8,2 ίππων που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ για τα βοηθητικά κυκλώματα φροντίζει μία επιπλέον μπαταρία 55 Αh.

Advertisement

Πηγή: Made in Greece: Το ελληνικό αυτοκίνητο, όχημα και αεροσκάφος