Αυτές είναι οι κορυφαίες «ψηφιακές» αυτοκινητοβιομηχανίες
ΝΕΑ
Η νέα εποχή του αυτοκινήτου δεν κρίνεται μόνο από την ισχύ του κινητήρα, αλλά από την ικανότητα κάθε κατασκευαστή να ενσωματώνει τεχνολογία, λογισμικό και ψηφιακές υπηρεσίες στα οχήματά του.
Η εποχή του λογισμικού και του «ψηφιακού DNA» έχει αλλάξει τους κανόνες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με το Gartner Digital Automaker Index 2025, η Tesla διατηρεί την πρωτοκαθεδρία της για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, συγκεντρώνοντας το υψηλότερο σκορ σε τομείς όπως η κουλτούρα, η ηγεσία και η τεχνολογική καινοτομία. Ο Ίλον Μασκ θεωρείται καθοριστικός παράγοντας για την ψηφιακή υπεροχή της εταιρείας, χάρη στην τεχνολογική του εξειδίκευση και την ικανότητά του να καθοδηγεί μεγάλες αλλαγές με όραμα και ταχύτητα.
WHAT CAR
Η κινεζική Nio ανέβηκε στη δεύτερη θέση, επιδεικνύοντας σημαντική πρόοδο σε software, συνδεσιμότητα και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα. Η Xiaomi έκανε εντυπωσιακή είσοδο στην τρίτη θέση, μόλις έναν χρόνο μετά την πρώτη της παρουσία στην αγορά αυτοκινήτου. Το ηλεκτρικό σεντάν SU7 ξεπέρασε ήδη σε πωλήσεις το Tesla Model 3 στην Κίνα, με τον ιδρυτή Λέι Τζουν να προαναγγέλλει διεθνή επέκταση, γεγονός που υπογραμμίζει τη δυναμική των νέων παικτών στην ψηφιακή εποχή.

Αντίθετα, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές δείχνουν να υστερούν. Η Renault, η Mazda και η Jaguar Land Rover βρέθηκαν στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης, με την Gartner να τονίζει ότι η καθυστέρηση στην ανάπτυξη λογισμικού, η περιορισμένη ψηφιακή κουλτούρα και η έλλειψη εσωτερικού μετασχηματισμού περιορίζουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Υπάρχουν, ωστόσο, και παραδείγματα προόδου. Η Hyundai/Kia, η Stellantis και η General Motors κατέγραψαν αξιοσημείωτες βελτιώσεις, επενδύοντας σε τεχνογνωσία, over-the-air αναβαθμίσεις και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα των οχημάτων και προσφέροντας πιο εξελιγμένες υπηρεσίες στους οδηγούς.

Η μεγάλη εικόνα δείχνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά κυρίως χάρη στους νέους παίκτες. Οι legacy κατασκευαστές καλούνται να λάβουν δύσκολες αποφάσεις: χωρίς ψηφιακή αναβάθμιση και συνεχείς επενδύσεις στο software, η παραμονή τους στην κορυφή του ανταγωνισμού γίνεται ολοένα και πιο επισφαλής.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης: Εντείνονται οι αντιδράσεις
Η ZF ετοιμάζει τα πλαίσια που «σκέφτονται»
Meyers Manx LFG: Ένα buggy 400 ίππων που μοιάζει βγαλμένο από όνειρο