Audi: 7+1 απαντήσεις για την αυτόνομη οδήγηση
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑAudi: 7+1 απαντήσεις για την αυτόνομη οδήγηση
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΕίμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε την αυτόνομη οδήγηση στη ζωή μας; Τί ακριβώς μπορεί να μας προσφέρει και τι πρέπει να γνωρίζουμε;
H γερμανική εταιρεία απαντά σε απορίες που μας απασχολούν σχετικά με την επόμενη μέρα στην καθημερινή μας οδήγηση.
WHAT CAR
Όλοι μας έχουμε ακούσει ή διαβάσει κάτι σχετικά με την αυτόνομη οδήγηση. Τα Tesla πέφτουν πάνω σε τοίχους, σε άλλα ο οδηγός κοιμάται και πηγαίνει στη δουλειά του, και ένα σωρό άλλα σενάρια που δημιουργούν μία κατάσταση με μύθους και πραγματικότητες. H Audi -με τη βοήθεια 19 ειδικών- απαντά λοιπόν στις περισσότερες από τις απορίες μας.
1. Είναι τα αυτόνομα τα ίδια ακριβώς με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα;
Όχι ακριβώς. Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα έχουν περισσότερο χώρο για τους επιβάτες, ενδεχομένως τα καθίσματα να περιστρέφονται πλήρως και το περιβάλλον θα είναι πιο άνετο, ακόμη και χωρίς πεντάλ, τιμόνι ή τίποτα σχετικό με οδήγηση.
2. Όταν είναι έτοιμες οι εταιρείες τα αυτόνομα θα γίνουν καθημερινότητα;
Οι εταιρείες είναι πολύ κοντά στο να κάνουν πράξη το λογισμικό που θα κάνει την αυτόνομη οδήγηση πράξη για τον καθένα μας. Οι πόλεις όμως δεν είναι ακόμη έτοιμες, καθώς θα πρέπει πολλά πράγματα να αλλάξουν σχετικά, όπως οι δρόμοι, τα φανάρια, οι χώροι στάθμευσης και πολλά ακόμη.
3. Θα χαθεί η διασκέδαση κατά την οδήγηση;
Σε καμία περίπτωση. Η αυτόνομη οδήγηση δεν εμποδίζει στις εταιρίες να προσφέρουν την επιλογή για να πάρει ο οδηγός την κατάσταση στα χέρια του. Το ίδιο και τον κάτοχο που θα μπορεί εφόσον το επιθυμεί να οδηγήσει με δικές του κινήσεις και να βάλει για λίγο στον πάγο την αυτόνομη λειτουργία.
4. Είναι τα αυτόνομα ευάλωτα στις κλοπές;
Τα αυτόνομα μπορεί να έχουν μεγάλη ψηφιακή συμμετοχή στην κατασκευή και τη λειτουργία τους, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας και μηχανισμοί προστασίας. Σαν τα antivirus στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές που έχουν την ευθύνη να προστατεύουν. Επομένως η ασφάλεια είναι η ίδια ή και ισχυρότερη σε σχέση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα.
5. Τα αυτόνομα θα απαιτούν λιγότερες θέσεις στάθμευσης;
Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, καθώς μπορεί μεν το παρκάρισμα να γίνεται πιο εύκολη υπόθεση (δεν χρειάζεται να αγχωθεί ο οδηγός σε καμία περίπτωση), ωστόσο το μέγεθος του αυτοκινήτου δεν αλλάζει. Συνεπώς, ίδιες θέσεις στάθμευσης, λιγότερες κινήσεις και πιθανότατα καμία περίπτωση μικροατυχήματος κατά τη διαδικασία του.
6. Υπάρχει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης χωρίς να υπάρχουν νόμοι;
Πράγματι, παρόλο που η αυτόνομη οδήγηση μας χτυπάει την πόρτα, σε πολλές χώρες δεν υπάρχει πρόβλεψη από το νόμο. Στις ΗΠΑ και την Κίνα έχουν γίνει κινήσεις σχετικά, στη χώρα μας όμως ακόμη δεν έχει ανοίξει το σχετικό κεφάλαιο. Αν θα υπάρξει δηλαδή μία λωρίδα μόνο για τα αυτόνομα ή τι θα συμβεί σε περίπτωση ατυχήματος με ευθύνη του λογισμικού.
7. Τί θα γίνει σε μια δύσκολη συνθήκη;
Έχουμε διαβάσει στο παρελθόν ότι ένα αυτοκίνητο κατά την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι σε θέση να λάβει δύσκολες αποφάσεις. Αν βρίσκεται μπροστά σε ένα πιθανό ατύχημα και έχει να επιλέξει ανάμεσα στο να πέσει σε ένα χωράφι ή στο να τραυματίσει έναν πεζό, το αυτόνομο θα κάνει αυτό που έχει προγραμματιστεί στο λογισμικό του. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να λάβει αποφάσεις με βάση το συναίσθημα, κάτι που δεν θα γίνει ποτέ με ένα chip. Εύκολα όμως μπορούν να οριστούν αντίστοιχες παράμετροι.
8. Τα αυτόνομα είναι μόνο για λίγους;
Οι απαιτούμενες τεχνολογίες σίγουρα επιβαρύνουν το κόστος κατασκευής ενός αυτοκινήτου. Αυτό όμως αναμένεται να απορροφηθεί όσο περνούν τα χρόνια από τις εταιρείες και να προσαρμοστεί στις συνηθισμένες τιμές αγοράς, όπως τις γνωρίζουμε και χωρίς την αυτόνομη οδήγηση. Επομένως θα υπάρξουν αυτόνομα για όλους, όπως υπάρχουν και αυτοκίνητα για όλους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημη παρουσίαση: Audi skysphere concept (+video)
Πως εντυπωσιάζει το Audi A6 TFSI e τους επιβάτες του;
Μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία για τα PHEV της Audi