Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

208: Η κορυφαία έκφραση της παράδοσης της Peugeot στα supermini

  • newsautoteam

Με όπλα του τη δυναμική εμφάνιση, το premium εσωτερικό, την πλούσια γκάμα κινητήρων και τις κορυφαίες τεχνολογίες, το Peugeot 208 φιγουράρει στην κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων.

Τον καθολικό σεβασμό εισπράττει το Peugeot 208, το οποίο έχει εξελιχθεί σε ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της Ευρώπης. Για να αναρριχηθεί στην κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων, οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας έπρεπε να επιστρατεύσουν όλη τους την τεχνογνωσία, εξελίσσοντας ένα μοντέλο χωρίς ατέλειες.

Το ιδιαίτερα αγαπητό supermini έπρεπε να μαγνητίζει τα βλέμματα με την εμφάνισή του, να ενσωματώνει κορυφαίες τεχνολογίες, να προσφέρει άνετες και απολαυστικές μετακινήσεις και ταυτόχρονα να «σέβεται» το περιβάλλον. Όπερ και εγένετο. Το 208 συνδυάζει όλα τα παραπάνω στοιχεία, κερδίζοντάς με… το σπαθί του τη διεθνή αναγνώριση, αλλά και τον βαρύτιμο τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2020».

Σχεδίαση: One-of-a-kind

Το μεγαλύτερο στοίχημα στον κόσμο της αυτοκίνησης είναι η δημιουργία ενός αυτοκινήτου που η εμφάνισή του θα το καθιστά πραγματικά μοναδικό. Ένα στοίχημα που κερδήθηκε από τους Γάλλους. Το χαμηλό του σχήμα, το μακρύ καπό και οι σμιλεμένες επιφάνειές του χαρίζουν έναν σπορτίφ χαρακτήρα. Καθοριστική, φυσικά είναι και η συμβολή της μεγάλης γρίλιας χρωμίου που πλαισιώνεται από Full LED κεντρικούς προβολείς με τις 3 «νυχιές» και τα LED φώτα ημέρας DRL.

Το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο ακολουθείται και στο πίσω μέρος με τις 3 επιπλέον νυχιές να εξαγριώνουν περαιτέρω την εμφάνισή του. Περαιτέρω δόσεις στιλ προσφέρει επίσης η μαύρη γυαλιστερή φάσα που ενώνει τα φώτα.

Οι πιο… αθλητικοί θα προτιμήσουν τις εκδόσεις GT Line και GT με τις μαύρες γυαλιστερές επενδύσεις στα φρύδια των φτερών και τις 17άρες ζάντες. Αυτές αφενός βελτιώνουν την αεροδυναμική και μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος (-3,6 κιλά) και αφετέρου απογειώνουν το στιλ του.

Εσωτερικό: Premium και εργονομικό

Η κομψή όψη του εξωτερικού συμβαδίζει απόλυτα και με την εικόνα της καμπίνας. Εργονομία, premium χαρακτήρας και συνδεσιμότητα, ήταν τρεις έννοιες αδιαπραγμάτευτες για την Peugeot. Τα παραπάνω συγκεντρώνει το Peugeot i-Cockpit 3D τελευταίας γενιάς, με το ξεχωριστό μικρών διαστάσεων τιμόνι και τις υπερσύγχρονες ψηφιακές οθόνες.

Πίσω από το τιμόνι δεσπόζει ο ψηφιακός, 3D πίνακας οργάνων 10” που διακρίνεται για την ευκρίνειά του αλλά και τη δυναμική απεικόνιση των πληροφοριών. Σημειώστε πως τα δεδομένα εμφανίζονται κοντά ή πιο μακριά στα μάτια του οδηγού ανάλογα με τη σημασία ή την επείγουσα ανάγκη. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται κατά περίπου μισό δευτερόλεπτο η ταχύτητα αντίδρασης, και δεν αποσπάται η προσοχή του οδηγού.

Με τεχνολογική αρτιότητα και εργονομικό προσανατολισμό έχει αναπτυχθεί και η «ελεύθερη» οθόνη αφής 5,0”, 7,0” ή 10” (ανάλογα με την έκδοση) για το σύστημα πολυμέσων – συμβατό με συσκευές Apple καιAndroid. Μεγάλης απήχησης, φυσικά, τυγχάνει και το πάνελ των αεροπορικού τύπου διακοπτών ακριβώς κάτω από τους αεραγωγούς στο κέντρο της κονσόλας, μέσω των οποίων ο οδηγός έχει πρόσβαση στης κυριότερες λειτουργίες του οχήματος (alarm, κλείδωμα/ξεκλείδωμα θυρών, κλιματισμός). Ακριβώς πάνω υπάρχουν κάποιοι πρωτοποριακοί διακόπτες αφής, οι οποίοι επιτρέπουν την απρόσκοπτη περιήγηση στις βασικές λειτουργίες του infotainment.

Χαμόγελα, φυσικά, θα χαρίσει και ο χώρος αποσκευών (311 λτ.) που μπορεί να ικανοποιήσει τις εκδρομικές αναζητήσεις μιας ολιγομελούς οικογένειας.

Κινητήρες: Αφθονία επιλογών

Επωφελούμενο από την εξαιρετική πλατφόρμα CMP, το γαλλικό, κομψό supermini προσφέρει την ελευθερία επιλογής ανάμεσα σε βενζινοκινητήρα, πετρελαιοκινητήρα ή 100% ηλεκτρικό.

Για τους φίλους της βενζίνης υπάρχει ο 3κύλινδρος 1.200αρης PureTech, προσφερόμενος σε τρεις εκδόσεις ισχύος: 75, 100 και 130 PS.

3-κύλινδροι κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1.2λ.:
– PureTech 75 S&S με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων
– PureTech 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
– PureTech 100 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (EAT8)
– PureTech 130 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (EAT8)

Την κατηγορία των diesel μονοπωλεί ο 4κύλινδρος 1.500αρης BlueHDI των 100 PS , ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Δεσπόζουσα θέση στην κινητήρια γκάμα, φυσικά, έχει και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση e-208. Αυτή ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 136 PS/260 Nm που παίρνει ζωή από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh, με την αυτονομία να φτάνει τα 340 χλμ. (στο πρότυπο WLTP).

Η φόρτισή της μπορεί να γίνει από οικιακή πρίζα σε 16 ώρες, από ένα wallbox ισχύος 11,0 kW σε 7,5 ώρες ή σε ταχυφορτιστή των 100 kW DC σε μόλις 30 λεπτά, για να φθάσει από σχεδόν άδεια έως το 80% της χωρητικότητάς της.

Με έμφαση στην ασφάλεια

Με την ασφάλεια των επιβατών να είναι εκ των ουκ άνευ για τη γαλλική μάρκα, το 208 ήταν δεδομένο πως θα μετατρεπόταν σε… οχυρό, ενσωματώνοντας τα πιο προηγμένα συστήματα. Ας δούμε μερικά από αυτά (ενδέχεται να συμπεριλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό):

Peugeot Drive Assist

Το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης Peugeot Drive Assist έχει χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης, περιλαμβάνοντας τα εξής συστήματα:

– Παρακολούθηση της πορείας και της θέσης του αυτοκινήτου στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας
– Αναγνώριση οδικής σήμανσης
– Ρύθμιση ταχύτητας και διατήρηση απόστασης ασφαλείας

Active Safety Brake (Αυτόματο φρενάρισμα σε κατάσταση κινδύνου)

Εάν διαγνωσθεί επικείμενη σύγκρουση με το μπροστινό αυτοκίνητο ή με πεζό, το όχημα φρενάρει αυτόματα για να αποφευχθεί η πρόσκρουση ή να μειωθούν οι συνέπειές της. Το σύστημα λειτουργεί με ταχύτητα έως 85 χλμ την ώρα.

Park Assist (Πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία στάθμευσης)

Μόλις το σύστημα εντοπίσει τον κατάλληλο χώρο, αναλαμβάνει το τιμόνι, ενώ ο οδηγός ελέγχει το γκάζι, το φρένο και το μοχλό ταχυτήτων. Το σύστημα επιτρέπει την εύκολη έξοδο από τη θέση στάθμευσης.

Lane Keeping Assist (Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας)

Μέσω κάμερας στο επάνω μέρος του παρμπρίζ, το σύστημα αναγνωρίζει συνεχείς και ασυνεχείς γραμμές, καθώς και τις άκρες του δρόμου. Έτσι μπορεί να διορθώνει τη διαδρομή ενεργοποιώντας το τιμόνι πριν από την ακούσια διέλευση μιας γραμμής ή στην άκρη του δρόμου χωρίς ενεργοποίηση των ενδείξεων. Το σύστημα είναι ενεργό από ταχύτητα 65 χλμ/ώρα.

Active Blind Spot Monitoring System (Ενεργό σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου)

Μεταξύ ταχύτητας 65 χλμ/ώρα έως 140 χλμ/ώρα, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για την παρουσία ενός οχήματος στα τυφλά του σημεία. Η προειδοποίηση δίνεται από ένα φως το οποίο ανάβει στον καθρέφτη από την αντίστοιχη πλευρά. Εάν ο οδηγός εξακολουθεί να θέλει να αλλάξει λωρίδες (πιέζοντας την ένδειξη), τότε το σύστημα διορθώνει τη διαδρομή στρέφοντας το τιμόνι και αποτρέποντας τη σύγκρουση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτικό: Peugeot 2008 1.5 Blue HDi 130 EAT8 vs Toyota C-HR 1.8 Hybrid e-CVT
Το ηλεκτρικό επαγγελματικό Peugeot e-Expert «καίει» 2 ευρώ στα 100χλμ.
Peugeot Video Check: Ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto