Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

125 χρόνια Skoda: Η ιστορία του θυρεού

Ελλάδα 11:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

125 χρόνια Skoda: Η ιστορία του θυρεού

ΝΕΑ

125 χρόνια Skoda: Η ιστορία του θυρεού

ΝΕΑ

Η ιστορία του θυρεού της Skoda, έχει 10 σταθμούς κατά τη διάρκεια των 125 χρόνων παρουσίας της μάρκας, που εξελίχθηκε σε μια από τις σημαντικότερες και πιο λαοφιλείς στην Ευρώπη.

Advertisement
Advertisement

Το 2020 είναι η χρονιά στην οποία η Skoda, μια από τις παλαιότερες και πιο καθιερωμένες μάρκες αυτοκινήτων γιορτάζει τα 125 χρόνια παραγωγής. Από τη «σφραγίδα» πάνω στα ποδήλατα που ξεκίνησαν να φτιάχνουν οι Vaclav Laurin και Vaclav Klement το 1895 και μέχρι το 1905, έως τη σημερινή εποχή που η εταιρεία μετράει 13 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο και πωλήσεις πάνω από 1,2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων σε ετήσια βάση, το σήμα της Skoda έχει ακολουθήσει την εξελεγκτική πορεία της εταιρείας.

Advertisement
Advertisement

Μέσα στο χρονικό διάστημα των 125 ετών, το σήμα της Skoda έχει αλλάξει δέκα φορές, προσαρμοζόμενο πάντα στο ύφος της περιόδου αλλά και σε αυτό των προϊόντων που έχει στη γκάμα της η εταιρεία. Αυτό που μπορεί να παρατηρήσει κανείς, είναι πως τα βασικά στοιχεία παρέμειναν αμετάβλητα από τις αρχές της δεκαετίας του 1920 και μέχρι σήμερα. Μετά την επιτυχία τους με τις μοτοσικλέτες και τα ποδήλατα, οι Laurin και Klement αναδιάρθρωσαν την εταιρεία το 1905, άλλαξαν εμπορική υπογραφή και άρχισαν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα. Για να σηματοδοτηθεί η περίσταση, η εταιρεία δημιούργησε δύο λογότυπα – ένα με κυκλικό σήμα και χρυσό μοτίβο L&K με δάφνες σε κόκκινο φόντο και ένα λεκτικό σήμα Laurin και Klement που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σήμερα στα κορυφαία μοντέλα της μάρκας.

Το πλέον γνωστό λογότυπο με φτερά βέλους καταχωρήθηκε επίσημα στο Pilsen το 1923 για χρήση σε τρένα, τραμ και γεωργικά μηχανήματα. Παρόλο που η επωνυμία Skoda συνδέεται παραδοσιακά με το πράσινο, το πρώτο λογότυπο με το συγκεκριμένο χρώμα εμφανίστηκε το 1993, περίπου δύο χρόνια μετά την εξαγορά της εταιρείας από τον Όμιλο Volkswagen. Μια έκδοση με μαύρο πλαίσιο εμφανίστηκε το 1999 και διατηρήθηκε μέχρι τη δεκαετία του 2000. Το 2011 παρουσιάστηκε το λογότυπο που κοσμεί έως και σήμερα τα μοντέλα και όλες τις προωθητικές ενέργειες της Skoda.

Advertisement