Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα πάντα για το ηλεκτρικό BMW i3 (τιμές)

Ελλάδα 19:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα πάντα για το ηλεκτρικό BMW i3 (τιμές)

ΝΕΑ

Τα πάντα για το ηλεκτρικό BMW i3 (τιμές)

ΝΕΑ

Το NewsAuto.gr και το Πρώτο Θέμα είναι τα μοναδικά ελληνικά μέσα που βρέθηκαν στη Λειψία για την εκδήλωση της BMW με επίκεντρο την τεχνολογία του ηλεκτρικού οχήματος και έχουν όλες τις πληροφορίες για το μοντέλο που υπόσχεται να φέρει επανάσταση στο κομμάτι των αστικών μετακινήσεων. Το Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμο το compact i3. Θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Φρανκφούρτης και θα αρχίσει να πωλείται στην ευρωπαϊκή αγορά το Νοέμβριο.

Advertisement
Advertisement

Σε αντίθεση με το plug-in υβριδικό όχημα επιδόσεων i8 (θα λανσαριστεί το 2014), το i3 είναι ένα αυτοκίνητο με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Φέρει ηλεκτροκινητήρα ισχύος 170 PS και ροπής 25,5 kgm, ενώ η αυτονομία του με μία φόρτιση αγγίζει τα 160 km. Η κίνηση περνά στους πίσω τροχούς και η επιτάχυνση 0-100 ολοκληρώνεται σε περίπου 8 sec. Προαιρετικά, το i3 θα μπορεί να παραγγελθεί και με ένα μικρό βενζινοκινητήρα, ο οποίος θα λειτουργεί ως γεννήτρια για αύξηση της αυτονομίας στα 300 km.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η τιμή της βασικής έκδοσης θα βρίσκεται κοντά στα επίπεδα των 40.000 ευρώ. Παρά το γεγονός ότι η BMW εξοπλίζει το i3 με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως κλωβό επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα (CFRP) και μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες ιόντων λιθίου, κατάφερε να διατηρήσει το κόστος σε λογικά επίπεδα.

Αυτό κατέστη δυνατό μέσω διαφόρων τακτικών, όπως την επεξεργασία του ανθρακονήματος εντός των εργοστασίων της BMW, αλλά και την κατασκευή των μπαταριών από την ίδια την εταιρεία. Η επιλογή του ανθρακονήματος δεν έγινε μόνο για λόγους παθητικής ασφάλειας, αλλά και για να διατηρηθεί το βάρος του i3 όσο το δυνατόν πιο χαμηλά, αντισταθμίζοντας τα 230 kg που ζυγίζουν οι μπαταρίες και το αλουμινένιο τους προστατευτικό περίβλημα. Μέσα σε αυτό βρίσκεται και το σύστημα ψύξης των μπαταριών, με στόχο τη βελτίωση της απόδοσής τους. Προαιρετικά θα διατίθεται και σύστημα θέρμανσης, για χώρες με χαμηλές θερμοκρασίες.[nggallery id=2491]

Advertisement
Advertisement

Το i3 χωρίζεται σε δύο μέρη, όπως μας εξήγησαν τα στελέχη του κατασκευαστή με έδρα το Μόναχο. Στο Life module (το περίβλημα του χώρου των επιβατών στο οποίο αναφερθήκαμε πιο πάνω) και στο Drive module (είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και εκτός από τις μπαταρίες περιλαμβάνει και το ηλεκτρικό μοτέρ). Το τελευταίο είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα, δίνοντας κίνηση στους οπίσθιους τροχούς. Οι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα μπαταρίες προσφέρουν χαμηλό κέντρο βάρους και συμβάλλουν στην ασφαλή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του i3 είναι η απουσία μεσαίας κολώνας και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου. Το ρόλο της σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης παίζουν οι δύο πόρτες όταν είναι κλειστές, όπως δηλαδή συμβαίνει με το Ford B-MAX. Οι μικρές πίσω πόρτες ανοίγουν αντίθετα, διευκολύνοντας την πρόσβαση των επιβατών.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της BMW, οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν πλήρως 1.000 φορές. Με δεδομένη την αυτονομία των 130-160 km, ο κύκλος ζωής τους ανέρχεται σε περίπου 150.000 km. Μετά από αυτό το όριο, οι μπαταρίες θα χρησιμοποιούνται από τη BMW ως σταθμός αποθήκευσης ενέργειας. Για την πλήρη φόρτισή τους απαιτείται διάστημα 8 ωρών σε μία συμβατική οικιακή παροχή ρεύματος (2,5 kW) και 3 ωρών με το φορτιστή (wallbox) που παρέχει ο κατασκευαστής (7,4 kW).[nggallery id=2492]

Advertisement

Η BMW έχει αναπτύξει έναν ταχυφορτιστή (τον ονομάζει FastDC), ικανό να φορτίσει τις μπαταρίες του i3 σε ποσοστό 80% εντός μόλις 25 λεπτών. Αρχικά, οι ταχυφορτιστές αυτοί θα τοποθετηθούν κατά μήκος της διαδρομής Βερολίνο-Μόναχο. Σε ερώτηση του NewsAuto.gr, τι διάστημα απαιτείται για να αποφορτιστούν οι μπαταρίες αν το όχημα μείνει ακινητοποιημένο, η απάντηση ήταν «αρκετοί μήνες». Σε περίπτωση που αδειάσουν οι μπαταρίες πριν το i3 φθάσει στον προορισμό του, ο οδηγός θα καλεί την ειδική υπηρεσία της BMW. Κινητά συνεργεία θα φορτίζουν τις μπαταρίες για όσο χρειάζεται μέχρι το όχημα να προσεγγίσει τον πλησιέστερο σταθμό.

Πέρα από το υψηλό κόστος και το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών μοντέλων, ένα ακόμη εμπόδιο στην αποδοχή τους από το κοινό είναι η περιορισμένη αυτονομία τους (το «άγχος της αυτονομίας», όπως έχει καθιερωθεί διεθνώς). Η BMW θεωρεί ότι 130-160 km υπερκαλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης. Για τους περισσότερους εξάλλου, το i3 θα είναι το δεύτερο αυτοκίνητο. Για όσους όμως επιθυμούν να είναι το μοναδικό τους όχημα, η BMW δίνει την λύση. Θα λανσάρει μία υπηρεσία, μέσω της οποίας όσοι επιθυμούν να διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις θα μπορούν να δανείζονται συμβατικά μοντέλα από τη γκάμα της BMW ή της ΜΙΝΙ.

Advertisement

Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στον περιορισμό του κόστους επισκευής του i3 σε περίπτωση ατυχήματος. Τα εξωτερικά μέρη του αμαξώματος, όπως οι προφυλακτήρες και τα φτερά, είναι κατασκευασμένα από θερμοπλαστικό. Το υλικό αυτό αφενός χαράσσεται δύσκολα (πχ κατά το παρκάρισμα ή από τις πόρτες των διπλανών αυτοκινήτων) και αφετέρου αντικαθίσταται εύκολα και γρήγορα μετά από κάποια σύγκρουση. Το κόστος των ανταλλακτικών και της εργασίας θα είναι παραπλήσιο αυτού της Σειράς 1.

Τα αυτοκίνητα προ-παραγωγής στο εργοστάσιο της Λειψίας έφεραν τροχούς 19 ιντσών, με ελαστικά διαστάσεων 175/60 πίσω και 155/70 μπροστά. Προαιρετικά θα διατίθενται και τροχοί με διάμετρο 20 ίντσες. Στη BMW εμφανίστηκαν αισιόδοξοι ότι το i3 θα αποφέρει κέρδη στην εταιρεία από το πρώτο κιόλας αυτοκίνητο. Ανέφεραν μάλιστα ότι οι προ-παραγγελίες ανέρχονται σε 3.000.