Live Κίνηση
Περισσότερα
Jaguar Land Rover PHEV

Land Rover με 309 ps και κατανάλωση 1.4 lt/100 km

Ελλάδα 8:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Land Rover με 309 ps και κατανάλωση 1.4 lt/100 km

Jaguar Land Rover PHEV

Land Rover με 309 ps και κατανάλωση 1.4 lt/100 km

Jaguar Land Rover PHEV

Τα plug-in υβριδικά Land Rover Discovery Sport και Range Rover Evoque «παντρεύουν» τις ισχυρές επιδόσεις με την εντυπωσιακή εξοικονόμηση καυσίμου.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί ένα αυτοκίνητο των 309 ίππων να φέρει κατανάλωση μόλις 1,3 λτ./100 χλμ;

Την απάντηση δίνουν δύο plugin υβριδικά μοντέλα της Land Rover, το Range Rover Evoque και το Discovery Sport. Πώς, όμως, επιτυγχάνονται τα ανωτέρω νούμερα;

Αμφότερα τα κομψά, πολυτελή και προηγμένα τεχνολογικά SUV, που φέρουν την κωδική… υβριδική ονομασία P300e”, τροφοδοτούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα των 109 ps και ένα μοτέρ βενζίνης 1,5 λτ. των 200 ps. Όσον αφορά τη φόρτιση του πρώτου, γι’ αυτή φροντίζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου των 15 kWh η οποία βρίσκεται στα πίσω καθίσματα.

Advertisement
Advertisement

Διαβάστε εδώ αναλυτικές πληροφορίες 

Περί επιδόσεων ο λόγος το Land Rover Discovery Sport και το Range Rover Evoque επιταχύνουν στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 6,6 sec και 6,4 sec αντίστοιχα. Το Discovery Sport P300e διακρίνεται για τα 62 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, την κατανάλωση καυσίμου μόλις των 1,6 λτ./100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 των 36 γρμ/χλμ.

Advertisement

 

Διαβάστε εδώ αναλυτικές πληροφορίες 

Advertisement

Ακόμα πιο εντυπωσιακά νούμερα χαρακτηρίζουν το Range Rover Evoque P300e, η μεικτή κατανάλωση του οποίου αποτυπώνεται στο εξαιρετικό νούμερο 1,4 λτ./100 χλμ. Άριστο βαθμό παίρνει και σε όρους εκπομπών και ηλεκτρικής αυτονομίας – 32 γρμ./χλμ και 66 χλμ. αντίστοιχα. Σημειώνεται πως και τα δύο μοντέλα μπορούν να ταξιδέψουν με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα χωρίς να σπαταλήσουν… σταγόνα βενζίνης.

Τεχνολογία Plug-in Hybrid (PHEV)

Advertisement

Σημείο καμπής αμφότερων των compact SUV συνιστά  πλατφόρμα Transverse Architecture της Land Rover, ειδικά σχεδιασμένη για Plug-in mild-hybrid τεχνολογίες.  Το Electric Rear Axle Drive (ERAD) τροφοδοτείται από μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 15kWh, που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα, και αποτελείται από 84 πρισματικές κυψέλες, διατεταγμένες σε επτά μονάδες 50Αh των 12.

Το προηγμένο Electric Rear Axle Drive (ERAD) διαθέτει έναν ελαφρύ, πρακτικό και αποτελεσματικό σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Για εξοικονόμηση του χώρου, οι κινητήριοι άξονες είναι ομόκεντροι με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μίας ταχύτητας, ενώ ο μετατροπέας είναι επίσης ενσωματωμένος στο περίβλημα ERAD. Η μονάδα ERAD ενσωματώνεται άψογα στο πίσω σύστημα ανάρτησης Integral Link.

Σε ταχύτητες άνω των 135 χλμ./ώρα ο ηλεκτρικός κινητήρας παύει να τροφοδοτεί με ενέργεια το αυτοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η οπισθέλκουσα και ως εκ τούτου να βελτιστοποιείται η απόδοση. Το ηλεκτρικό μοτέρ… ενεργοποιείται ξανά επανασυνδεθεί όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από το όριο των 135 χλμ./ώρα.

Το συμπαγές κουτί διακλάδωσης υψηλής τάσης (HVJB) κάτω από τα μπροστινά καθίσματα είναι μια άλλη τεχνολογική καινοτομία. Αυτό περιλαμβάνει το DC: μετατροπέας DC (αλλάζει ρεύμα υψηλής τάσης από την υβριδική μπαταρία σε χαμηλή τάση για να υποστηρίξει το δίκτυο 12 volt) και τον ενσωματωμένο φορτιστή 7kW που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της υβριδικής μπαταρίας όταν το όχημα είναι συνδεδεμένο.

Διαβάστε εδώ αναλυτικές πληροφορίες 

Δίπλα σε αυτό είναι ο μετατροπέας Belt-integrated Starter Generator (BiSG), ο οποίος μέσω έξυπνης ηλεκτρικής διαχείρισης μπορεί να στείλει ενέργεια ανάκτησης στην μπαταρία υψηλής τάσης για αποθήκευση για χρήση αργότερα ή για άμεση αναδιάταξη, προκειμένου να υποστηρίξει την πλήρη δυνατότητα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Ένα νέο σύστημα brake-by-wire αντικαθιστά το παραδοσιακό brake vacuum servo και συνδυάζει άψογα την ανατροφοδοτούμενη πέδηση και την πέδηση με τριβή για να παρέχει συνεπή και ακριβή αίσθηση πεντάλ. Το σύστημα μπορεί να δώσει επιβράδυνση φρεναρίσματος έως και 0,2 g, μεγιστοποιώντας την ενεργειακή απόδοση χρησιμοποιώντας την κινητική ενέργεια των οχημάτων για να επαναφορτίσει την μπαταρία σε πολύ υψηλές στροφές.

Ο ευφυής εντοπισμός του συστήματος PHEV σε όλη τη δομή βελτιώνει τη δυναμική, μειώνει το κέντρο βάρους κατά 6% και βελτιώνει περαιτέρω την κατανομή βάρους εμπρός-πίσω.

Διαβάστε επίσης:

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου Land Rover Defender PHEV

Ασταμάτητο το νέο Land Rover Discovery (video)

Πολυτάλαντο το νέο επαγγελματικό Land Rover Defender (video)