Live Κίνηση
Περισσότερα
Jaguar Land Rover PHEV

Οι έξυπνες λειτουργίες οδήγησης του Range Rover Evoque PHEV

Ελλάδα 11:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι έξυπνες λειτουργίες οδήγησης του Range Rover Evoque PHEV

Jaguar Land Rover PHEV

Οι έξυπνες λειτουργίες οδήγησης του Range Rover Evoque PHEV

Jaguar Land Rover PHEV

Το Range Rove Evoque PHEV διαχειρίζεται έξυπνα τα δεδομένα διαδρομής και GPS, προβλέποντας πόση ηλεκτρική ενέργεια απαιτείται για να φτάσει ο οδηγός στον προορισμό του.

Advertisement
Advertisement

Διαθέσιμο με τεχνολογία plugin hybrid είναι το Range Rover Evoque P300e,  «παντρεύοντας» τις ισχυρές επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Πηγή τροφοδότησης του κομψού SUV είναι ένας βενζινοκινητήρας 1.5 λίτρων, απόδοσης 200 ίππων και ένας ηλεκτροκινητήρας 109 PS ενσωματωμένος στον πίσω άξονα. Ο τελευταίος τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 15 kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Η βρετανική εταιρεία μεριμνά για τα «θέλω» των κατόχων του μοντέλου… εξοπλίζοντας το Range Rover Evoque P300e με τρία (3) προγράμματα οδήγησης (HYBRID, EV, SAVE).

Advertisement
Advertisement

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο προσφέρονται εδώ.

HYBRID

Advertisement

Πρόκειται για την προεπιλεγμένη λειτουργία οδήγησης, η οποία συνδυάζει αυτόματα ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα και τον βενζινοκινητήρα. Η συγκεκριμένη λειτουργία λαμβάνει υπόψιν την εναπομείνασα αυτονομία και τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης και προσαρμόζεται ανάλογα. Χείρα βοηθείας για τον οδηγό συνιστά η λειτουργία Predictive Energy Optimisation (PEO), η οποία προβλέπει πόση ενέργεια απαιτείται προκειμένου να φτάσει ο οδηγός στον προορισμό του. Αναλυτικότερα, εφόσον ο οδηγός εισάγει μια διαδρομή στο σύστημα πλοήγησης, τότε η λειτουργεία PEO αξιοποιεί τα δεδομένα διαδρομής και GPS με σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοσης και της άνεσης για το επιλεγμένο ταξίδι.

EV

Advertisement

Επιθυμείτε να μην σπαταλήσετε σταγόνα βενζίνης; Γι’ αυτό φροντίζει η λειτουργία EV η οποία χρησιμοποιεί αποκλειστικά την ενέργεια που έχει αποθηκευτεί στην μπαταριά. Κρίνεται ιδανική για την κυκλοφορία εντός του αστικού περιβάλλοντος και εξασφαλίζει μηδενικές εκπομπές καυσαερίων.

SAVE

Στη λειτουργία SAVE έμφαση δίνεται στην κίνηση του οχήματος αποκλειστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με αυτό τον τρόπο διατηρούνται τα αποθέματα ενέργειας στην μπαταρία, για την αξιοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας σε μεταγενέστερο χρόνο.

Advertisement

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο προσφέρονται εδώ.

Τεχνολογία PHEV

Όπως αναφέρθηκε, το Range Rover Evoque PHEV τροφοδοτείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων (200 ps) και ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων, ο οποίος ενσωματώνεται στον πίσω άξονα (Electric Rear Axle DriveERAD). Το ηλεκτρικό μοτέρ λαμβάνει κίνηση από μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 15kWh που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα.

Η μπαταρία αποτελείται από 84 πρισματικές κυψέλες, διατεταγμένες σε επτά μονάδες 50Αh των 12, με πάχος χαλύβδινου undertray 6 mm που προστατεύει την μπαταρία χωρίς να επηρεάζεται η χαρακτηριστική ικανότητα των οχημάτων να κινούνται σε οποιοδήποτε εδάφους.

Το προηγμένο Electric Rear Axle Drive (ERAD) διαθέτει έναν ελαφρύ, πρακτικό και αποτελεσματικό σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Για εξοικονόμηση του χώρου, οι κινητήριοι άξονες είναι ομόκεντροι με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μίας ταχύτητας, ενώ ο μετατροπέας είναι επίσης ενσωματωμένος στο περίβλημα ERAD. Η μονάδα ERAD ενσωματώνεται ιδανικά στο πίσω σύστημα ανάρτησης Integral Link.

Σε ταχύτητες άνω των 135km/h (84mph), ο ηλεκτρικός κινητήρας αποσυνδέεται για να μειώσει την οπισθέλκουσα και ως εκ τούτου να βελτιστοποιήσει την απόδοση για να επανασυνδεθεί όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από αυτό το όριο.

Το συμπαγές κουτί διακλάδωσης υψηλής τάσης (HVJB) κάτω από τα μπροστινά καθίσματα είναι μια άλλη τεχνολογική καινοτομία. Αυτό περιλαμβάνει το DC: μετατροπέας DC (αλλάζει ρεύμα υψηλής τάσης από την υβριδική μπαταρία σε χαμηλή τάση για να υποστηρίξει το δίκτυο 12 volt) και τον ενσωματωμένο φορτιστή 7kW που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της υβριδικής μπαταρίας όταν το όχημα είναι συνδεδεμένο.

Δίπλα σε αυτό είναι ο μετατροπέας Belt-integrated Starter Generator (BiSG), ο οποίος μέσω έξυπνης ηλεκτρικής διαχείρισης μπορεί να στείλει ενέργεια ανάκτησης στην μπαταρία υψηλής τάσης για αποθήκευση για χρήση αργότερα ή για άμεση αναδιάταξη, προκειμένου να υποστηρίξει την πλήρη δυνατότητα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο προσφέρονται εδώ.