Live Κίνηση
Περισσότερα
HONDA 2021-1

Honda Jazz e:HEV: Το “έξυπνο” μικρό με την κορυφαία τεχνολογία

Ελλάδα 3:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Honda Jazz e:HEV: Το “έξυπνο” μικρό με την κορυφαία τεχνολογία

HONDA 2021-1

Honda Jazz e:HEV: Το “έξυπνο” μικρό με την κορυφαία τεχνολογία

HONDA 2021-1

Η Honda συνεχίζει και στη νέα γενιά του Jazz να δημιουργεί ένα αυτοκίνητο γεμάτο έξυπνες ιδέες και πρακτικές λύσεις συνδυασμένες πλέον με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σε τεχνολογίες διασύνδεσης αλλά και υποβοήθησης του οδηγού.

Advertisement
Advertisement

Η προσέγγιση της Honda στην μικρή κατηγορία υπήρξε ανέκαθεν πρωτοποριακή. Από την πρώτη γενιά του Jazz η ιαπωνική εταιρία έδειξε τον δρόμο για την σύγχρονη γενιά των μικρών αυτοκινήτων, συνδυάζοντας σε ένα compact αμάξωμα τους χώρους ενός MPV με την ευκινησία και την ευκολία στην χρήση που προϋποθέτει ένα μικρό αυτοκίνητο. H επιτυχία του πρώτου Jazz ήταν αναπόφευκτη και η συνέχεια εξίσου δημιουργική, με την Honda να διατηρεί την βασική της φιλοσοφία και διαρκώς να την εξελίσσει προσθέτοντας νέα στοιχεία και ότι πιο καινούργιο υπήρχε διαθέσιμο σε τεχνολογία.

Για τη νέα γενιά του Jazz η Honda ακολουθεί και πάλι τον δικό της ξεχωριστό δρόμο, επιλέγοντας ένα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα για την κίνηση του αυτοκινήτου, με πολλά και σημαντικά οφέλη σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση και τους χαμηλούς ρύπους αλλά και σε ό,τι αφορά την αίσθηση της οδήγησης, με ένα πιο πολιτισμένο και αθόρυβο χαρακτήρα. Παράλληλα με το καινοτόμο υβριδικό της σύστημα, η Honda εφοδιάζει το νέο Jazz με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες διασύνδεσης και ψηφιακών μέσων, διατηρώντας και την κορυφαία ευρυχωρία που προκύπτει από την έξυπνη χωροταξία και τις πολύ ψαγμένες λύσεις που έδωσαν οι μηχανικοί της εταιρίας στην τοποθέτηση των μηχανικών μερών.

Advertisement
Advertisement

Κατά την εξέλιξη του νέου Jazz, οι μηχανικοί της Honda συνεργάστηκαν με την ομάδα των σχεδιαστών με σκοπό να διατηρηθούν τα κορυφαία επίπεδα ευρυχωρίας, που ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των προηγούμενων γενιών. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση) ξεκινά από304 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.205 λίτρα (πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, μέτρηση μέχρι την οροφή). Αυτό επιτεύχθηκε με την έξυπνη διάταξη των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος στο πλαίσιο και στο χώρο του κινητήρα.

Ιδιαίτερη συμβολή είχε η σύμπτυξη του συστήματος εισαγωγής κινητήρα, του συστήματος μετάδοσης συμπεριλαμβανομένης της γεννήτριας και του ηλεκτροκινητήρα, και της μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU) για την εξοικονόμηση πρόσθετου χώρου, με αποτέλεσμα η βοηθητική μπαταρία 12v να χωρέσει στο διαμέρισμα του κινητήρα. Αυτή η έξυπνη διάταξη υλοποιήθηκε με τη χρήση υπερσύγχρονων ημιαγωγών για την μονάδα ελέγχου ισχύος.

Advertisement

Κάτι το οποίο έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μεγιστοποίηση του χώρου της καμπίνας ήταν η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα – μοναδικό στην κατηγορία. Με τον τρόπο αυτό, το Jazz να διατηρεί τα εξαιρετικά ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης και αναστροφής, ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία.

Advertisement

Τα πίσω καθίσματα μπορούν να διαμορφωθούν με διάφορους τρόπους και με μία εύκολη κίνηση, προσφέροντάς σας τη δυνατότητα να μεταφέρετε σχεδόν τα πάντα, από σανίδες του σερφ μέχρι γλάστρες με μεγάλα φυτά. Η επίπεδη αναδίπλωση και βύθισή τους προσφέρει επιπλέον χώρο αποθήκευσης, ενώ ανασηκώνοντας τα καθίσματα μπορείτε να εκμεταλλευτείτε όλο το ύψος του εσωτερικού, από το δάπεδο μέχρι την οροφή.

Με το νέο Honda Jazz Hybrid οι επιβάτες απολαμβάνουν άριστη συνδεσιμότητα, διατηρώντας συνεχή επικοινωνία με τον έξω κόσμο. Η εργονομική οθόνη αφής LCD είναι σχεδιασμένη για ελάχιστη διάσπαση της προσοχής του οδηγού. Ο χρόνος λειτουργίας των πιο συνηθισμένων χειριστηρίων μειώνεται κατά 58% συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια στο ταξίδι. Η διεπαφή λειτουργεί παρόμοια με ένα smartphone, με έλεγχο “swipe” για περιήγηση σε σελίδες και λίστες. Η οθόνη μπορεί να διαμορφώνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις χρήσης, ενσωματώνοντας προσαρμοζόμενα shortcuts για συχνές λειτουργίες και πηγές ήχου.

Advertisement

Η πρόσβαση σε υπηρεσίες Connected infotainment γίνεται μέσω της οθόνης αφής ή φωνητικού ελέγχου. Στο πακέτο περιλαμβάνονται δελτία καιρού, αναζήτηση θέσεων στάθμευσης, μουσική, πλοήγησης, εντοπισμός και τηλεφωνικές υπηρεσίες. Η ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών συμπληρώνεται από ‘smartphone mirroring’, μέσω των ενσωματωμένων Android Auto και Apple CarPlay, διαθέσιμα μέσω ασύρματης σύνδεσης είτε χρησιμοποιώντας ένα καλώδιο USB. WiFi Hotspot διατίθεται επίσης για το νέο Jazz για πρώτη φορά.

Η πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες και εφαρμογές γίνεται μέσω της προηγμένης διεπαφής/οθόνης αφής, αλλά η ενεργοποίησή τους μπορεί να γίνει και μέσω φωνητικών εντολών με το Honda Personal Assistant. Ο ψηφιακός βοηθός Honda Personal Assistant, που τον είδαμε για πρώτη φορά στο Honda e, είναι ένα έξυπνο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) που χρησιμοποιεί φυσικές συνομιλίες βασισμένες σε έξυπνες εντολές και κατανόηση βάσει περιεχομένου (contextual understanding) για πρόσβαση σε μία γκάμα online υπηρεσιών.

Αυτός ο μοναδικός ψηφιακός βοηθός ενεργοποιείται εύκολα λέγοντας: “OK Honda”, και στη συνέχεια, ακολουθεί ερώτηση ή εντολή. Ένα animation με αφηρημένο πρόσωπο συνοδεύει την απόκριση και αναγνωρίζει οπτικά την όλη επικοινωνία. Χάρη στην αναγνώριση περιεχομένου (context recognition) οι χρήστες μπορούν να συνομιλούν φυσικά, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη να αντιλαμβάνεται καλύτερα το περιεχόμενο των επόμενων ερωτήσεων και απαντήσεων. Επίσης παρέχει τη δυνατότητα αναζήτησης σε πραγματικό χρόνο, για εντοπισμό υπηρεσιών που διατίθενται σε συγκεκριμένες ώρες.

Το νέο Honda Jazz διατίθεται με μία αναβαθμισμένη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών ασφάλειας και βοηθημάτων οδηγού στάνταρ, χάρη σε μία νέα εμπρός ευρυγώνια κάμερα που αυξάνει το πεδίο ορατότητας. Το Collision Mitigation Braking System της Honda έχει αναβαθμιστεί με νυχτερινή λειτουργία για την ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών στο σκοτάδι και τώρα ενεργοποιεί τα φρένα όταν αντίθετα ερχόμενα οχήματα διασχίζουν το δρόμο ή εισέρχονται στην πορεία του αυτοκινήτου.

Για πρώτη φορά σε Jazz, τα Adaptive Cruise Control και Lane Keep Assist System διατίθενται στάνταρ. Το ίδιο ισχύει και για το Road Departure Mitigation System, που εμποδίζει τον οδηγό να απομακρυνθεί από τη λωρίδα του, όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το όχημα περνά από μία ανιχνευμένη διαγράμμιση ή πλησιάζει το εξωτερικό άκρο ενός πεζοδρομίου ή άλλα οχήματα. Το Blind Spot Information, σε συνδυασμό με Cross Traffic Monitor παραμένει στάνταρ στις executive εκδόσεις.

Το σύστημα Intelligent Speed Limiter αναγνωρίζει πινακίδες με όρια ταχύτητας και ορίζει το όριο ταχύτητας. Εάν στην πινακίδα εμφανίζεται όριο ταχύτητας χαμηλότερο από την πραγματική ταχύτητα του αυτοκινήτου, μία ένδειξη στο ταμπλό αναβοσβήνει συνοδεία ενός προειδοποιητικού σήματος και το σύστημα σταδιακά μειώνει την ταχύτητα του οχήματος. Οι λειτουργίες Auto High-Beam Headlights και Traffic Sign Recognition παραμένουν στο πακέτο τεχνολογιών Honda SENSING που προορίζονται για το νέο Jazz.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Νέο Honda Jazz e:HEV
Δοκιμή: Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV
Το Honda Jazz γίνεται Off-Roader (+video)