Το τρελό Grid και οι στρατηγικές ενόψει Σπα | NewsAuto.gr
FORMULA 1

Το τρελό Grid και οι στρατηγικές ενόψει Σπα

Το πρώτο σκέλος του Grand Prix Βελγίου, αυτό που αφορούσε τη μάχη των κατατακτήριων δοκιμών, δικαίωσε και με το παραπάνω την ένδοξη φήμη του θρυλικού αγώνα στην καρδιά των Αρδεννών!

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (instagram.com/SeitanF1)

Η μάχη της Pole Position ήταν συναρπαστική, με τον πάντα ευμετάβλητο στο Σπα καιρό να ανακατεύει την τράπουλα πολλάκις. Τελικά η πρώτη σειρά του grid περιελάμβανε συνήθεις υπόπτους, με τον Lewis Hamilton για πέμπτη φορά στην καριέρα του στην pole σε αυτή την πίστα και τον Sebastian Vettel στο πλευρό του.

Είχαμε όμως παράδοξα στη συνέχεια, είδαμε της Racing Point Force India (όπως είναι πλέον το επίσημο όνομα της ομάδας) να τηρούν την παράδοση που τις θέλει για κάποιο λόγο να τα πηγαίνουν πάντα καλά στο Βέλγιο (θυμάστε την pole του Giancarlo Fisichella το 2009;) και να κάνουν κατάληψη στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης.

Είδαμε τις Red Bull να μην μπορούν να ακολουθήσουν τον απαιτούμενο ρυθμό ενώ λόγω αλλαγών και άλλα πολλά που μπορείτε να τα διαβάσετε πατώντας εδώ. Έχουμε όμως και ποινές λόγω αλλαγών μονάδων ισχύος, με τους Valtteri Bottas και Nico Hulkenberg να εκκινούν από την ουρά του grid.

Δείτε αναλυτικά πως διαμορφώθηκε το grid για τον δέκατο-τρίτο αγώνα της σεζόν.

spa18-fp2-provisional-grid640tall
Update: Πριν λίγο ανακοινώθηκε πως και οι Carlos Sainz, Stoffel Vandoorne εκμεταλλεύτηκαν τις κακές τους κατατακτήριες και προχώρησαν και αυτοί σε αλλαγή PU, με αποτέλεσμα να περάσουν στην ουρά του grid

Τι γίνεται όμως με τις στρατηγικές; Αν δεν βρέξει, η στρατηγική ενός pit stop είναι η ενδεδειγμένη σύμφωνα με την Pirelli. Οι προσομοιώσεις των Ιταλών μιλούν για εκκίνηση με τη super soft γόμα και αλλαγή σε soft στον γύρο. Για όσους το πάνε… αντίστροφα, εκκινώντας με soft, η αλλαγή θα έρθει γύρω στον γύρο 28.

Σε περίπτωση υψηλών θερμοκρασιών, η πτώση σε απόδοση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης ίσως έχουμε ποικιλία στρατηγικών. Μπορεί να δούμε κάποιον να επιλέγει τη medium γόμα για να πάει μέχρι τέλους με πιθανή αλλαγή της supersoft στον γύρο 12. Ή να σνομπάρει εντελώς την ss, να εκκινήσει με τη soft και στο γύρο 25 να βάλει τη medium. Τέλος, αν κάποιος πάει για δύο pit stop, κάνοντας από δύο stint 13 γύρων με τη super soft γόμα, η Pirelli εκτιμά πως θα χάσει περίπου 15 δευτερόλεπτα.

Ας δούμε τα διαθέσιμα σετ ελαστικών για κάθε οδηγό, εκεί όπου οι Hamilton/Vettel έχουν ακριβώς τις ίδιες επιλογές στη διάθεσή τους.

spa18-pirelli-sets4race640tall

Log In or Create an account