Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Το τέλος του δρόμου για τη Marussia

Ελλάδα 2:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το τέλος του δρόμου για τη Marussia

FORMULA 1

Το τέλος του δρόμου για τη Marussia

FORMULA 1

Οι πυρετώδεις προσπάθειες της FRP Advisory LLP που είχε αναλάβει τη διαχείριση της Marussia F1 Team αναζητώντας αγοραστή και βιώσιμη λύση για το μέλλον της, έπεσε στο κενό. Η αγγλορωσική ομάδα έβαλε και επίσημα λουκέτο.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Ο Geoff Rawley, μέλος της ομάδας διαχείρισης, είπε σχετικά: «Είναι πολύ στενάχωρη εξέλιξη, το να κλείσει τις πόρτες της μία επιχείρηση με τόσους πολλούς υποστηρικτές στην Αγγλία και των υπόλοιπο κόσμο. Παρότι η ομάδα σημείωσε σημαντική πρόοδο στα λίγα χρόνια λειτουργίας της, μία ομάδα F1 απαιτεί συνεχείς και μεγάλες επενδύσεις. Η έλλειψη χρηματοδότησης έφερε την ομάδα σε κατάσταση εξωτερικής διαχείρισης όπου αναζητήθηκε λύση για το μακροπρόθεσμο μέλλον της, παρότι υπήρχαν πολύ περιορισμένα χρονικά περιθώρια. Δυστυχώς λύση δεν βρέθηκε. Η Marussia δεν θα λάβει μέρος στους δύο εναπομείναντες αγώνες του 2014, σε Βραζιλία και Άμπου Ντάμπι».

Τα 200 μέλη του προσωπικού στο Μπάνμπουρι απολύθηκαν και αναμένεται να λάβουν και πολύ μικρή αποζημίωση. Όσο για τους πιστωτές της Marussia, κάνουν ουρά για να λάβουν μέρος των χρημάτων που τους οφείλονται από την εκποίηση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού της ομάδας.

Advertisement
Advertisement

Η πορεία της στην F1 ξεκίνησε ως Virgin Racing το 2010. Ο John Booth και οι συνεργάτες του είχαν πείσει τον πάντα φιλόδοξο Richard Branson πως θα έκαναν την ομάδα του, την πρώτη στην ιστορία που θα έφτανε στην κορυφή δουλεύοντας αποκλειστικά σε υπολογιστές και CFD. Προφανώς απέτυχαν και ο Branson που δεν αρέσκεται στις επιχειρηματικές ήττες πούλησε την ομάδα στον Andrey Cheglakov. Η ομάδα μετονομάστηκε σε Marussia αλλά δεν άλλαξαν πολλά. Οι πρώτες τέσσερις σεζόν της (υπό και τις δύο ιδιοκτησίες) είχαν μηδενική βαθμολογική συγκομιδή.

Το ρόδι έσπασε φέτος όπου με την ένατη θέση του Jules Bianchi στο Grand Prix του Μονακό, η Marussia πήρε τους πρώτους της βαθμούς. Με τα τωρινά δεδομένα, αυτοί ήταν αρκετοί για να της εξασφαλίσουν την ένατη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, άρα και περισσότερα εκατομμύρια από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Ωστόσο, με δεδομένη την απουσία ρευστού αλλά όπως αποδείχθηκε και επιχειρηματία διατεθειμένου να επενδύσει στην ομάδα, η επιτυχία αυτή αποτέλεσε μία τρύπα στο νερό.

H ένατη θέση του Jules Bianchi στο Μονακό, δεν ήταν αρκετή…

Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζει και η Caterham, που πριν μερικούς μήνες βρήκε διάδοχη κατάσταση αλλά τις τελευταίες εβδομάδες, είναι θύμα στον πόλεμο ανακοινώσεων ανάμεσα στα πρώην και νυν αφεντικά, φυσικά με το θέμα να είναι οικονομικό.

Advertisement

Αναζητώντας τρόπο να βρει τα απαιτούμενα χρήματα για να λάβει έστω μέρος στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στις 23 Νοεμβρίου στη Yas Marina, η Caterham ξεκίνησε εκστρατεία στα social media, ζητώντας τη βοήθεια του κόσμου.

Το hashtag είναι #RefuelCaterhamF1 (=ανεφοδιάστε την Caterham) και μετά από μερικές μόνο ώρες, οι δωρεές είχαν ξεπεράσει τις 200.000 αγγλικές λίρες.