Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Το δράμα στο φινάλε του GP Καναδά

Ελλάδα 13:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το δράμα στο φινάλε του GP Καναδά

FORMULA 1

Το δράμα στο φινάλε του GP Καναδά

FORMULA 1

Από θαύμα αποφεύχθηκαν τα χειρότερα στο Grand Prix του Καναδά.  Μπαίνοντας στον τελευταίο γύρο του έβδομου αγώνα της χρονιάς, προσπαθώντας να υπερασπιστεί τη θέση του o Sergio Perez προκάλεσε σύγκρουση με το Felipe Massa.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Τα μονοθέσια και των δυο άρχισαν να περιστρέφονται ανεξέλεγκτα με 300km/h και ήταν θεού θέλημα ότι οι δυο πιλότοι βγήκαν ανέπαφοι από τα συντρίμμια τους. Ο Massa στο διάβα του θα μπορούσε κάλλιστα να είχε πέσει πάνω στο Sebastian Vettel που επίσης μόλις είχε περάσει τον Perez.

Ο χθεσινός αγώνας είχε πάρει δραματική τροπή στους τελευταίους γύρους. Η κόντρα ανάμεσα στους δυο πιλότους της Mercedes που ήταν σε άλλο αγώνα είχε τελικά αποβεί εις βάρος τους. Rosberg και Hamilton πίεζαν από την αρχή τα μονοθέσια τους στα όρια με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση και τελικά αστοχία της ηλεκτρονικής μονάδας που μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία στον ηλεκτροκινητήρα (MGU-K).

Advertisement
Advertisement

Τελικά ο Hamilton εγκατέλειψε με πρόβλημα στα πίσω φρένα. Καθότι η ανάκτηση ενέργειας γίνεται στον πίσω άξονα κυρίως κατά τη φάση της πέδησης, φέτος τα πίσω φρένα ρυθμίζονται ηλεκτρονικά και έχουν μικρότερες διαστάσεις – δυνατότητες καθώς η πέδηση συνεπικουρείται από την ανάκτηση. Με το ERS εκτός λειτουργίας τα φρένα της Mercedes υπερθερμάνθηκαν και ο Hamilton εγκατέλειψε. O τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Paddy Lowe σε σχόλιο του στο επίσημο Δελτίο Τύπου της ομάδας τόνισε πως συνδέεται η αστοχία των πίσω φρένων στο μονοθέσιο του Χάμιλτον με την αστοχία του ERS.

Η άλλη Mercedes με το Rosberg συνέχισε ρυθμίζοντας την κατανομή της πέδησης. Η W05 δεν είχε τα 160PS ισχύος του ERS και κινούνταν μόνο με τα 600+ PS του θερμικού κινητήρα. Είχε μικρότερη τελική και φρέναρε λιγότερο αποτελεσματικά. Ο Γερμανός πιλότος προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κρατήσει μέρος της διαφοράς που είχε φτιάξει στην αρχή του αγώνα ενώ πίσω του είχε σχηματιστεί ένα τρενάκι από τους Perez, Ricciardo, Vettel και Massa. Ο Μεξικάνος πιλότος που εκκινούσε 13ος έφτασε να διεκδικεί τη νίκη κάνοντας μόνο ένα πιτ στοπ στον 30στο γύρο.

Advertisement

Ο Perez είχε πρόβλημα στα φρένα όπως εξήγησε ο ίδιος αργότερα: «Ο Ricciardo με πέρασε όταν αντιμετώπισα ένα ηλεκτρικό θέμα με το μονοθέσιο μου, κατάφερα όμως να επανεκκινήσω το σύστημα στους τελευταίους γύρους».

Όπως και να έχει ο Αυστραλός επιτέθηκε στο Rosberg και τον πέρασε στο φινάλε σημειώνοντας την πρώτη νίκη της καριέρας του. Μπαίνοντας τα μονοθέσια στον τελευταίο γύρο, ο Vettel επιτίθεται και περνάει τον Perez και το ίδιο προσπαθεί να κάνει και ο Massa στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Η Force India και η Williams πλησιάζουν με 300km/h στην πρώτη στροφή, ο Perez αλλάζει γραμμή, ο Massa δεν προλαβαίνει ν’ αντιδράσει πέφτει πάνω του και βρίσκονται και οι δυο ανεξέλεγκτα να περιστρέφονται με μεγάλη ταχύτητα. Τελικά η γωνία πρόσκρουσης με τα προστατευτικά λάστιχα ήταν και για τους δυο αρκετά ανώδυνη, βγήκαν ανέπαφοι από τη σύγκρουση. Επίσης ο Massa ήταν τυχερός που δεν έπεσε πάνω στο Vettel.

ς

Advertisement

Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και απεφάνθησαν ότι υπήρχε υπαιτιότητα του Perez που άλλαξε τελευταία στιγμή τη γραμμή του. Στο Μεξικάνο επιβλήθηκε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα στην Αυστρία (22/6).  Τόσο ο Perez όσο και ο Massa μεταφέρθηκαν στο ιατρικό κέντρο για προληπτικούς λόγους.

Μετέπειτα ο Massa δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Μιλήσαμε με τον Perez στο ιατρείο, είμαι τόσο απογοητευμένος απ’ αυτόν. Του είπα ότι πρέπει να διδαχτεί απ’ ότι συνέβη. Θέλω να προσπαθήσει να έρθει στη θέση μου ήταν σοβαρό ατύχημα, φοβήθηκα ότι θα χτυπήσω άσχημα. Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει αυτό, να στρίψει την ώρα που φρενάρει προς το μονοθέσιο που τον απειλεί. Το έχει κάνει πολλές φορές. Δε αντέδρασε όταν του το είπα απλά γύρισε την πλάτη και έφυγε. Ελπίζω να του γίνει μάθημα. Πηγαίναμε με 300km/h υπήρχε και άλλο μονοθέσιο μπροστά θα μπορούσε να γίνει μεγάλη ζημιά. Υπάρχουν κανονισμοί όταν κάποιο μονοθέσιο βρίσκεται διπλά σου δεν μπορείς πλέον να κινηθείς πλάγια. Το έκανε και ακουμπήσαμε. Ήταν επικίνδυνο. Η ποινή που πήρε δεν αρκεί, θα μπορούσα να είχα πέσει πάνω στο Vettel».

Ο Perez από την πλευρά του τόνισε: «Στον τελευταίο γύρο στη στροφή 1 υπερασπιζόμουν τη θέση μου όταν με χτύπησαν από πίσω. Δυσκολευόμουν στους τελευταίους γύρους, πίεζα για να περάσω το Rosberg. Με πέρασε ο Ricciardo όταν αντιμετώπισα ένα ηλεκτρικό πρόβλημα άλλαξα χαρτογράφηση και λύθηκε στους τελευταίους γύρους. Το βάθρο ήταν πιθανό σήμερα, είμαι απογοητευμένος που έχασα τους βαθμούς».

Advertisement

Ο Vettel μιλώντας για το συμβάν είπε χαρακτηριστικά: «Είδα κάτι άσπρο στον καθρέπτη να έρχεται, ανοίχτηκα και έστριψα δεξιά με πέρασε πετώντας ο Felipe, ήμουν τυχερός που τον είδα έγκαιρα και αντέδρασα».