Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

Τεχνολογία Renault: Από την F1, στο αυτοκίνητό σας…

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Ο υπεύθυνος λειτουργιών της Renault F1, Rob White, αναλύει στο NewsAuto και τον Πάνο Σεϊτανίδη, πως η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, περνάει στα επιβατικά οχήματα.

Ποιος εξ ημών δεν έχει ονειρευτεί να βρισκόταν για μια στιγμή στη θέση των υπέρ-τυχερών (αν και συνάμα υπέρ-ταλαντούχων) που βγάζουν τα προς το ζειν οδηγώντας μονοθέσια της Formula 1;

Σίγουρα όσοι ξεφυλλίζετε τις σελίδες αυτού του περιοδικού ανήκετε στη λίστα και το ξέρετε. Αυτό που ίσως δεν ξέρετε, είναι το πόσο η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπορεί να επηρεάζει τη δική σας καθημερινότητα στο δρόμο. Αναζητήσαμε την απάντηση, στο πλαίσιο της επίσκεψής μας στο άβατο της Renault F1, στο Ένστοουν της Αγγλίας.

Πρόκειται για τις εγκαταστάσεις που η γαλλική ομάδα χρησιμοποιούσε στην προηγούμενη ‘εργοστασιακή’ θητεία της στην F1, όταν με ηγέτη τον Fernando Alonso είχε κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο το 2005 και το 2006. Σχεδόν μία δεκαετία μετά, το 2015, η Renault επέστρεψε στο σπορ, με ένα ξεκάθαρο στόχο. Την επιστροφή και στην κορυφή. Με ετήσιο μπάτζετ άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ, έχει αυξήσει το προσωπικό, εκσυγχρονίσει τις εγκαταστάσεις και σταδιακά μειώνει τη διαφορά που τη χωρίζει από τους νικητές. Όμως παράλληλα, εκμεταλλεύεται όλα τα παραπάνω προς όφελος των μοντέλων της που κυκλοφορούν στο δρόμο.

Call me R.S.
Δεν είναι τυχαίο πως τα ίδια αρχικά κοσμούν τόσο τα σπορ μοντέλα στη γκάμα της γαλλικής μάρκας, όσο και τα μονοθέσιά της στην F1. Όλα με τη σφραγίδα της Renault Sport. Όμως πόσο από το DNA των αγωνιστικών κατορθωμάτων της μάρκας, περνάει στα επιβατικά της; Ο Rob White, σήμερα υπεύθυνος λειτουργιών της Renault F1 αλλά με μακρά θητεία σε κορυφαίους ρόλους στην τεχνική της ομάδας, προσπαθεί να μας οδηγήσει στην απάντηση.

«Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι αρκετά περίπλοκη. Είναι αλήθεια πως δεν συμβαίνει συχνά να δούμε να σχεδιάζεται κάτι για τη Formula 1 και ένα αγωνιστικό μονοθέσιο κι έπειτα, άμεσα να αξιοποιηθεί και σε ένα επιβατικό αυτοκίνητο. Υπάρχουν όμως πάρα πολλά στοιχεία στα αυτοκίνητα δρόμου, τα οποία προέκυψαν βάσει αγωνιστικής εμπειρίας. Κάθε γρήγορο αυτοκίνητο που κατασκευάζεται τώρα πια, έχει σύστημα μετάδοσης με τις αλλαγές σχέσεων να γίνονται μέσω puddles πίσω από το τιμόνι. Αυτή είναι μία ιδέα που ήρθε από τον κόσμο των αγώνων και παρότι δεν πρόκειται για το ίδιο σύστημα, η βασική τεχνολογία αν και όχι πανομοιότυπη, είναι συγγενική. Είναι μία ιδέα που από την πίστα, βρήκε εφαρμογή στους δημόσιους δρόμους», τονίζει ο 53χρονος δείχνοντας το δρόμο. Τα ανθρακονήματα είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό της F1 που πλέον χρησιμοποιείται σε όλα τα αυτοκίνητα επιδόσεων, τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας, η δυνατότητα αλλαγής engine mode και αρκετά άλλα. Σύμφωνοι, μπορεί να μην είναι τα ίδια ακριβώς συστήματα αλλά όπως τόνισε ο White, οι βασικές αρχές δημιουργήθηκαν για την πίστα, δοκιμάστηκαν στην πίστα, απέδωσαν εκεί και τώρα αξιοποιούνται στους δημόσιους δρόμους.

Υπάρχει όμως και μία άλλη διάσταση που δεν αφορά την τεχνολογία αλλά τα… μυαλά που την παράγουν. Ο Rob White εξηγεί: «Είναι εξίσου σημαντική η αξιοποίηση των ανθρώπων. Της γνώσης και της εμπειρίας σε όλες τις διαδικασίες. Στον δικό μας κόσμο, υπάρχουν τομείς του μονοθεσίου που είναι πολύ πιο βελτιστοποιημένοι σε σχέση με τα επιβατικά αυτοκίνητα. Είναι λοιπόν σημαντικό να εστιάσουμε την προσοχή μας στην καθοριστικής σημασίας μεταφορά γνώσης και κατάρτισης. Από την ομάδα Formula 1 της Renault, προς τους μηχανολόγους της εταιρείας στον τομέα των επιβατικών οχημάτων. Ή ακόμα και με τις μετακινήσεις προσώπων από το ένα τμήμα στο άλλο. Ανθρώπων που μπορούν να κάνουν τη διαφορά».

Τεχνολογία λοιπόν, μυαλά… υπάρχει όμως και τρίτος τομέας που ενώνει τους δύο κόσμους. Όμως αυτός της χρήσης εξωτικών υλικών και της εσωτερικής παραγωγής πρόσθετων υλικών.
«Εκεί έχουμε μακρά εμπειρία, ολόκληρο τμήμα στις εγκαταστάσεις μας αφιερωμένο στο 3D Printing», τονίζει ο White. «Έχουμε πια πολυμερή ή μεταλλικά εξαρτήματα τα οποία τοποθετούμε στα αγωνιστικά μας αυτοκίνητα. Τα οποία κατασκευάζονται πολύ πιο γρήγορα, με περισσότερη ακρίβεια, πολύ πιο οικονομικά. Έτοιμα για δοκιμή και χρήση. Προφανώς, το τμήμα F1 είναι πολύ μπροστά σε ότι έχει να κάνει με την αξιοποίηση αυτής της τεχνολογίας. Και σίγουρα φιλοδοξούμε να αξιοποιηθεί η τεχνολογία παραγωγής πρόσθετων υλικών, όχι μόνο στα πρωτότυπα οχήματα αλλά και στα μοντέλα παραγωγής της Renault».

Τίποτα από τα παραπάνω δεν θα ήταν εφικτό αν δεν υπήρχε αρμονική συνεργασία ανάμεσα στα δύο άκρα του ίδιου νήματος. Και ναι, όπως παραδέχεται ο Βρετανός τεχνικός, αυτή η διαδρομή, γίνεται και αντίστροφα.
«Έχουμε μεγάλη υποστήριξη από τη Renault και προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε τη διμερή επικοινωνία. Έτσι αν κάποιος στην ομάδα Formula 1 αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα και υποπτευόμαστε πως υπάρχει κάποιος σε αντίστοιχο πόστο στη Renault που μπορεί να βοηθήσει, τότε… τηλεφωνούμε σε έναν φίλο! Αντίστοιχα ενθαρρύνουμε τον τρόπο λειτουργίας που λέει πως αν κάποιος στην άλλη πλευρά έχει ένα πρόβλημα σε έναν τομέα που η ομάδα Formula 1 κατανοεί καλύτερα, τότε καλούν εκείνοι έναν φίλο! Μοιραζόμαστε πληροφορίες σχετικά με τις απαιτούμενες διαδικασίες, την παραγωγή, τους προμηθευτές, κάθε τομέα που θα μπορεί να βοηθήσει τη δουλειά μας».
Την επόμενη φορά λοιπόν που θα βρεθείτε πίσω από το τιμόνι ενός Clio ή Megane R.S., να έχετε στην άκρη του μυαλού σας πως σίγουρα αυτό φέρει λίγο από το αγωνιστικό DNA της Renault. Ή πολύ.

Το NewsAuto μπήκε στα άδυτα του αρχηγείου του τμήματος δημιουργίας του σασί της Renault και προσεχώς, σας έχουμε μία αποκλειστική, πλήρη παρουσίαση κάθε τομέα λειτουργίας της γαλλικής ομάδας της Formula 1! Συνοδευόμενη από εικόνες από τμήματα όπως αυτά της αεροδυναμικής σήραγγας ή του υπέρ-σύγχρονου προσομοιωτή και συνεντεύξεις από ανθρώπους-κλειδιά στο πλάνο της Renault για επιστροφή στην κορυφή!

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr