Red Bull: Ποιος χρειάζεται φτερό;
FORMULA 1Red Bull: Ποιος χρειάζεται φτερό;
FORMULA 1Ένα μικρό λάθος του Daniil Kvyat χτες στη Χερέθ έφερε σε δυσχερή θέση την ομάδα της RBR. Καθότι το μονοθέσιο ήταν μέχρι την τελευταία στιγμή στην αεροσήραγγα και συνειδητά η παραγωγή/συναρμολόγηση έγινε την ύστατη ώρα η ομάδα διέθετε μόνο μια αεροτομή αυτή που ήταν πάνω στην RB11.
TΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Όταν λοιπόν χτες το πρωί ο Kvyat βγαίνοντας για πρώτη φορά από τα πιτ, στην πρώτη του επαφή με μονοθέσιο της Red Bull αφαιρέθηκε προσπαθώντας ν’ αλλάξει κάποια ρύθμιση ανάμεσα στις στροφές 2 και 3 το κακό δεν άργησε να γίνει.
Ο Ρώσος βγήκε εκτός ακούμπησε λίγο στα προστατευτικά λάστιχα και η αεροτομή έσπασε! Η ομάδα δεν είχε εναλλακτική μέχρι να έρθει από το εργοστάσιο στη Βρετανία άλλη αεροτομή στη Χερέθ οπότε αποφάσισαν να συνεχίσουν τις δοκιμές, συμπληρώνοντας τελικά 18 γύρους χωρίς εμπρός αεροτομή. Φυσικά ο Kvyat έμπαινε στα πιτ μετά από κάθε γύρο και δεν πέρναγε από την ευθεία εκκίνησης τερματισμού.
Αξίζει ν’ αποσαφηνιστεί πως η εμπρός αεροτομή μορφοποιεί τον αέρα και παράγει (αεροδυναμικά) στα 250km/h περί των 600kg κάθετης δύναμης. Εν τη απουσία της το μονοθέσιο δεν είναι αεροδυναμικά ισορροπημένο δεν μπορεί να στρίψει γρήγορα και σε καμία περίπτωση να φρενάρει από πολλά χιλιόμετρα. Οι δοκιμές συνεχίστηκαν από την ομάδα μόνο και μόνο για να γίνει έλεγχος των περιφερειακών συστημάτων του μονοθεσίου.
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Christian Horner είπε: «Ο Daniil έκανε λάθος το πρωί που η πίστα ήταν κρύα. Άλλαζε μια ρύθμιση ακούμπησε λίγο και έγινε ζημιά στην αεροτομή. Δεν είχαμε άλλη στη Χερέθ αυτό δεν είναι ασυνήθιστο τέτοια εποχή στο ξεκίνημα της χρονιάς. Γι’ αυτό κάναμε δοκιμές χωρίς αεροτομή».
Αστειευόμενος ο Horner κατέληξε: «Παράγει τόση κάθετη δύναμη το μονοθέσιο μας, που δε χρειάζεται εμπρός αεροτομή…»
Από την πλευρά του ο Kvyat είπε: «Γίνονται καμιά φορά λάθη που είναι αναπόφευκτα. Κάναμε ότι μπορούσαμε από κει και πέρα. Ανυπομονώ για την επόμενη μέρα μου, την Τετάρτη».
Σήμερα οδηγεί για την Red Bull ο Daniel Ricciardo.
Δεν είναι η πρώτη φορά που δημιουργείται μείζον θέμα με τις αεροτομές στη Red Bull. Το 2010 στο Βρετανικό GP ο Vettel έσπασε τη νέα βελτιωμένη αεροτομή στις δοκιμές. Υπήρχαν μόνο 2 διαθέσιμες και ο Horner αποφάσισε να πάρει αυτή που φορούσε το μονοθέσιο του Webber και να την βάλει στο μονοθέσιο του Vettel. Παραταύτα ο Αυστραλός κέρδισε τον αγώνα με την παλιά αεροτομή και έγραψε ιστορία απαντώντας στα συγχαρητήρια του Horner: «Δεν τα πήγα άσχημα για Νο 2».