Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Προσανατολίζεται προς λύση τύπου «ground effect» η F1

Ελλάδα 21:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Προσανατολίζεται προς λύση τύπου «ground effect» η F1

FORMULA 1

Προσανατολίζεται προς λύση τύπου «ground effect» η F1

FORMULA 1

Μπορεί να πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον Οκτώβριο για να οριστικοποιηθούν οι τεχνικοί κανονισμοί που θα ισχύουν από το 2021 στη Formula 1, έχουμε όμως μία νέα και σημαντική εξέλιξη.

Advertisement
Advertisement

Η FIA και η Liberty Media που έχει τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ, δουλεύουν πάνω σε τέσσερις βασικές αρχές: να υπάρχει πιο ανταγωνιστικό grid, τα μονοθέσια να εμπλέκονται πιο εύκολα σε μονομαχίες χωρίς να υπάρχουν προβλήματα αεροδυναμικής απόδοσης, η εικόνα τους να είναι εντυπωσιακή και το πρωτάθλημα να είναι βιώσιμο από οικονομικής πλευράς από όλες τις ομάδες.

Στο πλαίσιο της δεύτερης, ήδη φέτος έχει υπάρξει σημαντική βελτίωση. Και ο Νικόλας Τομπάζης, υπεύθυνος της παγκόσμιας ομοσπονδίας για τεχνικά θέματα που αφορούν στα μονοθέσια όλων των μεγάλων κατηγοριών, μας μίλησε σχετικά σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε πρόσφατα στο NewsAuto (μπορείτε να τη διαβάσετε πατώντας εδώ).

Σε αυτό το πλαίσιο, μετά την απλοποίηση των αεροτομών και των αεροδυναμικών βοηθημάτων, έμφαση θα δοθεί στην αξιοποίηση λύσεων τύπου «ground effect».

Advertisement
Advertisement

Ο Έλληνας τεχνικός μίλησε για το θέμα, με τα λόγια του να φιλοξενούνται στο Planetf1.com: «Ενώ το 2017 το μονοθέσιο που ακολουθούσε το άλλο σε απόσταση αντίστοιχοι του μήκους δύο σασί έχανε περίπου το 50% της κάθετης δύναμής του, το 2012 στοχεύουμε στο να πάμε στο 5 με 10%. Μιλάμε για τεράστια αλλαγή και θα προκύψει μέσω της ύπαρξης ενός διαχύτη στο κάτω μέρος του μονοθεσίου, ενός ‘καναλιού’ που θα εκμεταλλεύεται το φαινόμενο Venturi».

Σύμφωνα με αυτό, ο αέρας που ρέει μέσω από ένα κανάλι, όταν το μέγεθος αυτού μειώνεται, αυξάνεται η ροή του και ταυτόχρονα μειώνεται η πίεση. Το φαινόμενο αυτό ουσιαστικά τραβάει το μονοθέσιο προς τα κάτω, εξασφαλίζοντάς του περισσότερη πρόσφυση.

Πάντως, επιπλέον δουλειά πρέπει σύμφωνα με τον Τομπάζη να γίνει και στην εμπρός αεροτομή: «Δεν είμαστε απολύτως ικανοποιημένοι ακόμα. Ούτε από πλευράς αεροδυναμικής απόδοσης ούτε από πλευράς αισθητικής. Προσπαθούμε να τη βελτιώσουμε και στους δύο τομείς».

Advertisement