Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Ποιος θα κέρδιζε αυτή τη στιγμή στη F1 αν…

Ελλάδα 15:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ποιος θα κέρδιζε αυτή τη στιγμή στη F1 αν…

FORMULA 1

Ποιος θα κέρδιζε αυτή τη στιγμή στη F1 αν…

FORMULA 1

Κορωνοϊού απόντος τώρα θα είχαν ολοκληρωθεί ήδη τα πρώτα τέσσερα Grand Prix της σεζόν της Formula 1. Τολμάτε να υποθέσετε πως θα είχαν εξελιχθεί τα πράγματα;

Advertisement
Advertisement

Ποτέ δεν μου αρέσει να μιλάω υποθετικά, να αναφέρομαι σε παράλληλα σύμπαντα, να προδικάζω πως θα είχε εξελιχθεί μία ιστορία αν κάποια βασική της πτυχή είχε εξ αρχής εξελιχθεί διαφορετικά. Μιας όμως και λόγω του Covid-19 έχουμε αναθεωρήσει πολλά – αναθεωρώ κι αυτό. Πάμε λοιπόν να κάνουμε μία εκτίμηση για το τι θα είχαμε δει έως τώρα στη σεζόν.

Παιχνίδια με διαφορετικούς κανόνες
Ξεκινάμε από τα βασικά. Λόγω των διαφορών ανάμεσα στα πεδία μάχης, δεν θα υπήρχε ξεκάθαρη τάξη μεγέθους και μάλλον θα είχαμε ξεκινήσει με αισιοδοξία πως δεν θα βλέπαμε πάλι μία από τα ίδια.  Ο λόγος είναι απλός: οι έως τώρα πίστες θα είχαν εξασφαλίσει πως δεν θα είχαμε μονότονο μοτίβο στην κορυφή άρα, θα κρατούσαν ζωντανή την αισιοδοξία για πιθανό ντέρμπι. Στο Άλμπερτ Παρκ της Αυστραλίας ο Lewis Hamilton έχει να κερδίσει από το 2015! Αυτό αρκεί. Στο Μπαχρέιν, πέρυσι χρειάστηκε να χτυπηθεί από την αξιοπιστία για να χάσει η Ferrari. Ο αγώνας του Βιετνάμ θα ήταν ένα ταξίδι στο άγνωστο ενώ στην Κίνα δεν θα πόνταρα κόντρα στον παγκόσμιο πρωταθλητή. Θα μπορούσαμε κάλλιστα να έχουμε 2, 3 ή και 4 διαφορετικούς νικητές στο ξεκίνημα της σεζόν.

Οι αστάθμητοι παράγοντες
Τα παραπάνω ενισχύονται από το γεγονός πως δύο εκ των τεσσάρων αγώνων, αυτοί στη Μελβούρνη και το Ανόι, αφορούσαν σιρκουί πόλης όπου όλα μπορούν να συμβούν και ένα λάθος, ενός οδηγού που μπορεί ακόμα και να μην πρωταγωνιστεί, μπορεί να φέρει τούμπα όλο τον αγώνα. Οι τοίχοι και οι μπαριέρες είναι εφιαλτικά κοντά και κάθε στιγμή απώλειας αυτοσυγκέντρωσης, μπορεί να είναι καταστροφική.

Advertisement
Advertisement

Η σταθερά
Όμως ακόμα κι αν είχαν έρθει όλα τούμπα, αν στα παραπάνω είχαν προστεθεί βροχή και κάθε λογής ατυχήματα, κάποια πράγματα θα ήταν δεδομένα. Κι εδώ αφήνουμε τη θεωρία και πάμε στην ουσία η οποία θα αφορά στη σεζόν του 2020 όταν με το καλό ξεκινήσει. Η Mercedes-Benz παραμένει το απόλυτο φαβορί. Όχι μόνο λόγω της προίκας των έξι σεζόν κυριαρχίας στην υβριδική εποχή της Formula 1. Μη ξεχνάτε πως πέρυσι είχε ουσιαστικά «κλειδώσει» τους τίτλους με το που έπιασαν οι ζέστες, άρα είχε την πολυτέλεια να στρέψει την προσοχή της στο 2020 από πολύ νωρίς. Κι αυτό, έχοντας ήδη μία εξαιρετική βάση και έναν οργανισμό με καλολαδωμένα γρανάζια. Και φυσικά τον Hamilton, ώριμο σαν παλιό καλό κρασί και αποφασισμένο όσο ποτέ να μην αφήσει κανέναν να μπει ανάμεσα σε εκείνον και το ρεκόρ των επτά παγκόσμιων τίτλων του Michael Schumacher. Ακόμα λοιπόν κι αν είχε έρθει ο κόσμος τούμπα, Hamilton και Mercedes θα παρέμεναν τα απόλυτα φαβορί.

Advertisement

Το αιώνιο ερωτηματικό
Η Ferrari είναι η μοναδική ομάδα που μπορεί από χρόνο σε χρόνο, να κάνει άλματα ή βουτιές σε απόδοση, χωρίς προφανή λόγο. Άρα ποιος μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά πως δεν θα είχαμε άλλη μία σεζόν Δόκτωρ Τζέκιλ και Μίστερ Χάιντ; Το 2019 σάρωνε το Χειμώνα, απέτυχε από την Άνοιξη και μετά. Φέτος ξεκίνησε με το αριστερό, λέτε να έπαιρνε επιτέλους τη σωστή ρότα; Το πιθανότερο είναι πως όχι, για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι πως έρχεται από μία χρονιά με «περίεργες» αυξομειώσεις στην απόδοσή της. Ενώ στο ξεκίνημα της περυσινής σεζόν κατέρρεε λόγω… αγωνιστικού κορωνοϊού που εξασθενούσε την SF90 έναντι του ανταγωνισμού, στα μισά του δρόμου βρήκε γιατρειά χάρη σε αμφιλεγόμενες αθέατες λύσεις, που υπό την απειλή της FIA ξεβγάλθηκαν με τα πρωτοβρόχια. Ενώ λοιπόν έψαχνε μάταια προσανατολισμό με το περυσινό μονοθέσιο, πόσο καλύτερο μπορούσε να είναι το φετινό; Ακόμα κι αν οι Ιταλοί έκαναν κουτοπόνηρα επικοινωνιακά παιχνίδια το Χειμώνα παρουσιάζοντας τα πράγματα χειρότερα απ’ ότι ήταν, δύσκολα θα είχαν άμεση απάντηση στην κυριαρχία της Mercedes. Ο δεύτερος αφορά την αιώνια αφόρητη πίεση στο Μαρανέλο, που χρόνο με το χρόνο γιγαντώνεται καθώς τα 12 χρόνια δίχως τίτλο είναι εφιαλτικά πολλά.

Advertisement

Ο έκπτωτος ήρωας
Αν όλα είχαν κυλήσει… anti-virus, τώρα θα είχαμε και μία ξεκάθαρη απάντηση σε ένα σημαντικό ερώτημα που θα αφορούσε στο μέλλον του Sebastian Vettel. Μπορεί η Scuderia να φέρεται διατεθειμένη να επεκτείνει κατά ένα χρόνο το συμβόλαιό του (ωστόσο με δραστική μείωση σε απολαβές και σε… status έναντι του Leclerc) αλλά αν είχε ξεκινήσει τη σεζόν συνεχίζοντας το απογοητευτικό μοτίβο των τελευταίων 20 μηνών, τα δεδομένα θα μπορούσαν να έχουν αλλάξει. Δεν το κρύβω, ανυπομονώ να δω αν ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής θα μπορέσει να ψάξει μέσα του και να βρει τον ξεχασμένο εξαιρετικό του εαυτό.

This is the Honda Power
Δεδομένου το πόσο ψηλότερα των προσδοκιών κινήθηκε το 2019 ο συνδυασμός Red Bull-Honda, μεγάλο ενδιαφέρον θα είχε να δούμε πόσο πιο κοντά στη Mercedes θα μπορούσαν να είναι οι ταύροι. Για την πλευρά του Adrian Newey δεν υπάρχει αμφιβολία, αφού πλέον υπάρχει και πίστη για την ανοδική πορεία των Ιαπώνων, μάλλον εκεί θα εντόπιζα το αντίπαλο δέος για τα ασημί βέλη φέτος.

Advertisement

Οι υποψηφιότητες δεύτερου ρόλου
Στη Ferrari o Charles Leclerc χρίστηκε σε χρόνο-ρεκόρ ηγέτης του αύριο και ακόμα και με έναν μέτριο Vettel η Scuderia έχει μάλλον το ισχυρότερο δίδυμο στις κόντρες της κορυφής. Ο Valtteri Bottas, ακόμα και σε βερσιόν 3.0, θαρρώ πως δεν έχει το ειδικό βάρος να κοντράρει έναν Hamilton που θέλει να γίνει ο -βάσει αριθμών- καλύτερος όλων των εποχών. Όσο για τον Alex Albon, το περυσινό δείγμα, παρότι θετικό, ήταν πολύ μικρό για να έχουμε σαφή εικόνα.

Best of the rest
Ο κοιμώμενος γίγαντας που λέγεται McLaren δείχνει σιγά-σιγά να ξυπνάει. Και με τους κινητήρες της Mercedes θα μπορέσει να πλησιάσει ξανά την κορυφή. Έχει ταλαντούχο οδηγικό δίδυμο με εξαιρετική συνεργασία και έναν ικανότατο στρατηγό στο πρόσωπο του Andreas Seidl. Λίγο-πολύ αυτό που δεν έχει η Renault με τον Cyril Abiteboyl αν και οι Γάλλοι δεν έχουν περιθώρια για να πατήσουν ξανά μπανανόφλουδα. Οι μεγάλοι κατασκευαστές έρχονται και φεύγουν, με τις αποφάσεις να προκύπτουν από διοικητικά συμβούλια κι όχι ένα αφεντικό όπως συνέβαινε παλιά. Έχοντας χάσει το πελατολόγιο της σε ότι αφορά στην παροχή υβριδικών μηχανών, η βελτίωση αποτελεί μονόδρομο για τη Renault. Αν δεν έρθει, τίποτα δεν αποκλείεται. Κι αν η μπίλια είχε κάτσει σε λάθος χρώματα στους πρώτους αγώνες, η πίεση στο Ένστοουν θα ήταν ήδη βαριά κι ασήκωτη.

Αντίθετα, δίχως καμία πίεση θα ήταν δύο άλλες ομάδες που πιστεύω πως θα πρωταγωνιστήσουν. Προφανώς αυτές είναι οι Racing Point και AlphaTauri, με όπλα τους τα copy-paste μονοθέσια από τις Mercedes-Red Bull Racing. Σε μία σεζόν όπου θα είχαμε ήδη ολοκληρώσει τις πρώτες τέσσερις στροφές, δεν ξέρω πόσο φως θα είχαν δει οι Haas και Alfa Romeo, με τη Williams πολύ δύσκολα να ξεκολλάει από τον πάτο του βαρελιού. Σε αυτό το κομμάτι του σόου, λίγα θα είναι διαφορετικά με τη χρονική μετατόπιση της σεζόν. Οι πρωταγωνιστές θα πρωταγωνιστήσουν και οι κομπάρσοι θα παραμείνουν κομπάρσοι.

Αυτό που δεδομένα θα αλλάξει και ίσως κρίνει πολλά στο midfield, θα είναι η αδυναμία κάποιων ομάδων θα εξελίξουν επαρκώς τα μονοθέσιά τους μέσα στη σεζόν. Και λόγω βάθους στο πορτοφόλι αλλά και γιατί ο ρυθμός, όταν ξεκινήσει η σεζόν, θα είναι ξέφρενος. Φέτος δεν θα έχουμε μαραθώνιο. Ακόμα κι αν η Liberty καταφέρει να κάνει το θαύμα και να στριμώξει 19 αγώνες στη σεζόν του 2020, αυτή θα αποτελέσει αναμφίβολα ένα ξέφρενο σπριντ. Το θέμα είναι ποιος θα αντέξει…