Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

O Lewis Hamilton μιλάει στο NewsAuto

Ελλάδα 21:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

O Lewis Hamilton μιλάει στο NewsAuto

FORMULA 1

O Lewis Hamilton μιλάει στο NewsAuto

FORMULA 1

Ο Hamilton, πιο ώριμος από ποτέ, είναι το φαβορί για φέτος, παρότι δεν το δέχεται. Μας μιλάει αποκλειστικά… 

Advertisement
Advertisement

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Το ντεμπούτο του Hamilton στην F1, το 2007 με τη McLaren δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία του θεσμού. Ο 21χρονος Βρετανός πήρε 4 νίκες, 6 pole, ανέβηκε 12 φορές στο βάθρο και επισκίασε τον Αλόνσο. Την επόμενη χρονιά ο Hamilton πήρε τον τίτλο από τότε όμως η πορεία του δεν ήταν ανάλογη. Ρόλο έπαιξαν τα προσωπικά του, η συνεχής αύξηση του τραπεζικού του λογαριασμού, αλλά και οι διαταραγμένες σχέσεις στο οικογενειακό του περιβάλλον.
Οπως και να ’χει, ο ταλαντούχος οδηγός, το 2012, αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα ποντάροντας σ’ εργοστασιακή ομάδα. Ο 27χρονος τότε Βρετανός επέλεξε τη Mercedes εκτιμώντας ότι θα έχει πλεονέκτημα το 2014 ως κατασκευαστής σασί και κινητήρα. Φέτος, μια χρονιά τόσο μεγάλων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς, μόνο δυο ομάδες φτιάχνουν τη μονάδα ισχύος που χρησιμοποιούν, η Mercedes και η Ferrari. Συναντήσαμε τον Hamilton στο Μπαχρέιν, στην πίστα του Σακχίρ, όπου διεξάχθηκε ο τρίτος αγώνας του πρωταθλήματος και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του για τη φετινή χρονιά.

Φέτος είσαι φαβορί για τον τίτλο.
Γιατί το πιστεύεις αυτό;

Advertisement
Advertisement

Ολα δείχνουν υπέρ σου, η ομάδα, η ταχύτητά σου, οι νίκες σου…
Σίγουρα είναι σημαντικό το καλό ξεκίνημα. Η ομάδα συμπλήρωσε στις δοκιμές εξέλιξης περισσότερα χιλιόμετρα απ’ όλες τις υπόλοιπες και το κλίμα στα πιτ είναι πολύ καλό. Στόχος μας φέτος είναι να διεκδικήσουμε το πρωτάθλημα και αυτό είναι πολύ θετικό. Ομως, εξίσου σημαντικό είναι να παραμείνουμε προσγειωμένοι. Οι ενδείξεις είναι με το μέρος μας, αλλά αυτό δεν αρκεί. Η αξιοπιστία στο χρόνο θα παίξει κομβικό ρόλο φέτος.

Ηρθε η εποχή να πάρεις τον δεύτερο τίτλο;
Ναι, αλλά αυτή την απάντηση τη δίνω κάθε χρόνο, μετά το 2008 που πήρα τον πρώτο τίτλο.

Πώς σου φαίνεται ο ήχος των νέων μονάδων ισχύος;
Μεγάλωσα με τον παλιό ήχο και τον λατρεύω. Θυμάστε τους παλιούς V12, κάποια μονοθέσια είχαν την εξάτμιση στο πάτωμα και ο ήχος ήταν μοναδικός, έστω κι αν τον άκουγα από την τηλεόραση. Αργότερα, οι V10 και V8 ήταν πολύ ιδιαίτεροι ηχητικά – έπρεπε να κλείνεις τ’ αφτιά σου όταν έβαζες εμπρός. Αυτό πια είναι ιστορία. Η F1 προχωρά, ίσως σύντομα να είμαστε ικανοποιημένοι από τον νέο χαμηλότερο ήχο. Σίγουρα είναι πιο εύκολη η ενδοεπικοινωνία με τα πιτ. Πάντα σε μια αλλαγή υπάρχουν θετικά και αρνητικά.

Advertisement

Ποια η γνώμη σου για το σχήμα των φετινών μονοθεσίων;
Κάθε χρόνο τα νέα μονοθέσια δείχνουν πιο άσχημα από τα περσινά. Εχω δει όμως και πολύ ωραίες φωτογραφίες από το φετινό μας μονοθέσιο. Ούτως ή άλλως, βασικός σκοπός ενός αγωνιστικού είναι να αγωνίζεται. Τούτου δοθέντος, η φετινή W05 είναι πολύ καλή στον βασικό της τομέα, τον αγώνα.

Οδηγώντας φέτος έχεις μεγαλύτερο φόρτο εργασίας;
Σίγουρα ναι. Καταρχάς έχουν αυξηθεί οι συνομιλίες με τους μηχανικούς και όσο περισσότερα ακούς τόσο αποσπάται η προσοχή σου. Επιπλέον, ως οδηγοί, έχουμε πολλά περισσότερα να κάνουμε. Κάθε χρόνο μεγαλώνει ο όγκος δουλειάς, κάθε χρόνο αποκτάς περισσότερες γνώσεις μηχανολόγου. Εχουμε μηχανολόγους που δουλεύουμε μαζί, αλλά πρέπει να μπορώ να «δω» το μονοθέσιο όπως το βλέπουν αυτοί, τεχνικά, ώστε να μπορέσουμε να το στήσουμε όπως θέλω, για να πάρω το μέγιστο των δυνατοτήτων του μετά στην πίστα.

Advertisement

Πολλοί στοιχηματίζουν πως θα είσαι στην κορυφή και μετά τους πρώτους αγώνες…
Ευχάριστο είναι να το ακούς. Σημειώστε πως είμαι στην καλύτερη δυνατή φυσική κατάσταση, είμαι πιο συγκεντρωμένος από ποτέ και πιστεύω πως μπορώ να τα καταφέρω. Δουλεύω πολύ στενά με την ομάδα ώστε να κατανοήσω πλήρως το μονοθέσιο και να εκμεταλλευτώ όσο καλύτερα μπορώ όσες δυνατότητες υπάρχουν.

Μπορείς να μας περιγράψεις την προπόνησή σου εκτός πίστας;
Προπονούμαι από 13 ετών και, πιστέψτε με, όλο αυτό μπορεί να γίνει πολύ βαρετό. Κάποιοι άνθρωποι είναι εθισμένοι στην προπόνηση, γενικά όμως δεν είναι πολύ διασκεδαστική. Προσπαθώ λοιπόν να την κάνω πιο ενδιαφέρουσα, π.χ. παίζω σκουός. Υστερα από δυο ώρες έντονου παιχνιδιού είσαι ψόφιος. Κάνω και σέρφινγκ, είναι πολύ καλή άσκηση γιατί ανεβαίνεις στο ένα κύμα, αμέσως κολυμπάς για το επόμενο, και συνεχίζεις για ώρες σ’ αυτό το μοτίβο. Εχει πολλή ένταση. Αν ξεκινήσει κανείς το πρωί, ως το μεσημέρι έχει εξαντληθεί. Φυσικά κάνω υποχρεωτικά τρέξιμο, ποδήλατο και γυμναστήριο, αλλά προσπαθώ να έχω και διασκεδαστικές προπονήσεις, και για να διασκεδάσεις, πρέπει πρώτα απ’ όλα να σου αρέσει αυτό που κάνεις. Η διασκέδαση είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα.

Advertisement

Ποιος φροντίζει το στυλ σου;
Μέχρι πρόσφατα ψώνιζα μόνος μου. Ωστόσο, δεν έχω χρόνο να πάω για ψώνια, να γυρίσω τα μαγαζιά, να βρω τα ρούχα που μου αρέσουν, να τα συνδυάσω και όλα αυτά. Ετσι, βρήκα δυο κοπέλες στη Νέα Υόρκη που είναι πολύ καλές σ’ αυτό, τους έδειξα το στυλ που μου αρέσει, τα χρώματα που μου πηγαίνουν και πλέον φροντίζουν αυτές την γκαρνταρόμπα μου. Τα πρώτα χρόνια που ήμουν στην F1 δεν μ’ ενδιέφερε πώς φαινόμουν στις φωτογραφίες. Πλέον προσέχω πάρα πολύ να είμαι καλοντυμένος, η F1, εκτός από άθλημα, έχει και τη διάσταση του θεάματος, όλα έχουν σημασία.

Υπάρχει κάτι που θέλεις να κάνεις μετά την F1;
Πραγματικά δεν έχω σκεφτεί ποτέ τι καριέρα θα μπορούσα ν’ ακολουθήσω αφότου φύγω από την F1. Οι αγώνες ήταν πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μου, ελπίζω να βρίσκομαι εδώ για τα επόμενα 10 χρόνια. Αυτό θέλω. Ξέρω πολύ καλά ότι αρκετοί σταματούν και μετά δεν έχουν αντικείμενο ενασχόλησης. Προσωπικά είμαι τύπος πολύ ανήσυχος, πάντα ήθελα να σχεδιάζω αυτοκίνητα, οπότε μπορεί μετά ν’ ασχοληθώ με κάτι τέτοιο. Μάλιστα θα φτιάξω ένα σπορ αυτοκίνητο που θα κρατάει καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο, γιατί θα το έχω σετάρει μόνος μου.