Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Newey: Χρειαζόμαστε ανεξάρτητο κατασκευαστή μονάδων ισχύος!

Ελλάδα 18:56
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Newey: Χρειαζόμαστε ανεξάρτητο κατασκευαστή μονάδων ισχύος!

FORMULA 1

Newey: Χρειαζόμαστε ανεξάρτητο κατασκευαστή μονάδων ισχύος!

FORMULA 1

Ο κορυφαίος τεχνικός στην σύγχρονη ιστορία της F1 κρούει τον κώδωνα καθώς βλέπει ότι η F1 κινδυνεύει να εγκλωβιστεί σ’ ένα σενάριο όπου θα κερδίζουν μόνο οι Mercedes/Ferrari όπως έγινε πέρυσι.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η δημοσιοποίηση της άποψης του Βρετανού αεροδυναμιστή προφανώς εντάσσεται στο πλαίσιο των πιέσεων που ασκούν οι ομάδες ώστε να παρθούν αποφάσεις από FIA/FOM μέχρι τέλος του μήνα.

Ο Adrian newey βρίσκεται σήμερα στο τιμόνι του τεχνικού διευθυντής της RBR, ήταν ο ενορχηστρωτής των 4 πρωταθλημάτων που πήρε η ομάδα από το 2010 – 2013. Στο παρελθόν είχε παρόμοιες επιτυχίες με τη McLaren και τη Williams.

Advertisement
Advertisement

Μπαίνοντας η F1 στην υβριδική εποχή από το 2014 οι ομάδες βρίσκονται ολοένα και περισσότερο εξαρτημένες από τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος καθώς πλέον δεν υπάρχει ανεξάρτητος κατασκευαστής όπως ήταν στο παρελθόν οι π.χ.: Cosworth, ή Mecachrome.

Αναφερόμενος στο θέμα που έχει δημιουργηθεί με τις μονάδες ισχύος, o Βρετανός σχεδιαστής/αεροδυναμιστής τόνισε: «Νομίζω πως ένας ανεξάρτητος κατασκευαστής αποτελεί μια εξαίρετη επιλογή καθώς επιτρέπει στις ιδιωτικές ομάδες να έχουν πρόσβαση σε ανταγωνιστική μονάδα ισχύος για μικρότερο κόστος. Αν δει κανείς την ιστορία της F1, οι πιο καλές στιγμές για τις ιδιωτικές ομάδες ήρθαν όταν είχαν πρόσβαση σε οικονομική/ανταγωνιστική μηχανή. Η Cosworth DFV είναι το καλύτερο παράδειγμα. Το κόστος θα είναι πιο λογικό ενώ σημαντική είναι και η διαθεσιμότητα των μονάδων ισχύος. Αυτή τη στιγμή οι ομάδες που προμηθεύονται μονάδα ισχύος από Mercedes και Ferrari δεν έχουν στη διάθεσή του την κορυφαία έκδοση που χρησιμοποιούν οι εργοστασιακές ομάδες αυτών των κατασκευαστών. Οπότε είμαστε σε μια κατάσταση που μόνο η εργοστασιακή ομάδα της Mercedes, ή πιθανόν και αυτή της Ferrari είναι σε θέση να πάρουν νίκες. Για μένα η F1 δεν πρέπει να είναι έτσι. Η χρησιμότητα ενός ανεξάρτητου κατασκευαστή είναι πως θα δώσει τη δυνατότητα στις μικρές ομάδες να έχουν ανταγωνιστική μονάδα ισχύος. Είναι πολύ εύκολο να φτιάξει κανείς μια μονάδα ισχύος που φυσικά δε θα πληροί όλους τους κανονισμούς η οποία θα είναι ανταγωνιστική. Αν συμβεί αυτό, το μόνο που θα χρειαστεί είναι μια εξισορρόπηση ώστε η απόδοσή της να είναι αντίστοιχη των εργοστασιακών. Θα έχει επίσης ενδιαφέρον να δούμε ποια χαρακτηριστικά θα διαφοροποιούνται. Σε κάποιους αγώνες θα υπάρχει υστέρηση σε κάποιους όχι και το θέαμα θα γίνει ξανά απρόβλεπτο. Αυτό θα είναι θετικό για τους θεατές».

newey-incar640

Advertisement

Υποθέτουμε πως ο Βρετανός μηχανικός έχει στο μυαλό του, είτε τους περιορισμούς στη ροή καυσίμου, είτε τον τρόπο λειτουργίας του μικρού ηλεκτροκινητήρα που παίζει και ρόλο βαλβίδας ανακούφισης. Αν αφεθεί ελεύθερη η κατανάλωση που σήμερα περιορίζεται στα 100kg αλλά και σε συγκεκριμένη στιγμιαία ροή προφανώς αλλάζουν όλα τα δεδομένα. Θα χρειαστεί πιθανόν μεγαλύτερο τεπόζιτο, ή θα επανέρθουν οι ανεφοδιασμοί.