Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Μεγάλο Αφιέρωμα NewsAuto: Η F1 αρχίζει!

Ελλάδα 9:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μεγάλο Αφιέρωμα NewsAuto: Η F1 αρχίζει!

FORMULA 1

Μεγάλο Αφιέρωμα NewsAuto: Η F1 αρχίζει!

FORMULA 1

Σε μία αγωνιστική εκδοχή του περίφημου «Game of Thrones», οι δέκα… οίκοι που ερίζουν με φόντο το θρόνο στον μαγικό κόσμο της Formula 1, ετοιμάζονται για τη μεγάλη μάχη.

Advertisement
Advertisement

Βόρειοι και νότιοι, πρωταγωνιστές σαν δράκοι που βγάζουν φωτιές και απλοί οδοιπόροι, όλοι ρίχνονται στις 17 Μαρτίου στη μεγάλη αρένα και το NewsAuto σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να ξέρετε ενόψει της νέας σεζόν! Ξεκινώντας από τους μονομάχους. Ομάδα προς ομάδα, οδηγό προς οδηγό, μονοθέσιο προς μονοθέσιο.

MERCEDES-AMG PETRONAS MOTORSPORT
Σασί: W10 EQ Power+
Υβριδική μηχανή: M10 EQ Power+
Οδηγοί:
#44 Lewis Hamilton
#77 Valtteri Bottas

Advertisement
Advertisement

Μετά από 5 σεζόν απόλυτης κυριαρχίας στην υβριδική εποχή της Formula 1, εχθρός το καλού μπορεί να είναι μόνο το καλύτερο. Μιας και αυτά τα λόγια γράφονται μετά το πέρας του πρώτου τεστ εξέλιξης της Βαρκελώνης, φάνηκε πως οι Γερμανοί δεν έχουν «σκοντάψει» αδικαιολόγητα άρα ξεκινούν τη σεζόν ως φαβορί. Με προίκα την περυσινή W09 που λύνοντας προβλήματα προκατόχων της, ήταν γρήγορη παντού. Σύμφωνα με τον επικεφαλής Toto Wolff, ο Hamilton επέστρεψε πιο ανανεωμένος και πιο αποφασισμένος από ποτέ, έτοιμος θα συμπληρώσω εγώ, να κυνηγήσει το ρεκόρ των 7 παγκόσμιων τίτλων του Michael Schumacher. Ερωτηματικό αποτελεί αν ο Bottas θα αποκτήσει τη σταθερότητα που λάμπει διά της απουσίας της από την απόδοσή του.

SCUDERIA FERRARI MISSION WINNOW
Σασί: SF90
Υβριδική μηχανή: 064
Οδηγοί:
#5 Sebastian Vettel
#16 Charles Leclerc

Advertisement

Μπορεί τα πέτρινα χρόνια να έχουν χαθεί στη λήθη του παρελθόντος αλλά παρότι η Scuderia είναι συνήθως ανταγωνιστική (ως ένα βαθμό), η σκληρή πραγματικότητα είναι πως έχει να πανηγυρίσει τίτλο από εκείνον του 2008 στους κατασκευαστές! Δέκα άνυδρα χρόνια με πολλαπλάσιες αλλαγές, απόρροια της ατέρμονης γκρίνιας που προκύπτει από την αφόρητη πίεση στο Μαρανέλο. Το μοντέλο του «σκληρού αφεντικού» δεν απέδωσε και ο Maurizio Arrivabene παρέδωσε σκυτάλη στον μέχρι πρότινος τεχνικό διευθυντή Mattia Binotto. Μπορεί ένας τεχνικός και όχι μάνατζερ, ένα παιδί που αναρριχήθηκε στις βαθμίδες της ομάδας και κατέληξε να διοικεί, να οδηγήσει τη Ferrari στις επιτυχίες; Τα πρώτα δείγματα γραφής από τις δοκιμές ήταν θετικά πάντως. Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στον Leclerc αν και οι Ιταλοί ξεκαθάρισαν πως προτεραιότητα έχει ο Vettel. Αρκεί να μη λυγίσει πάλι υπό πίεση σαν τα κουτάλια του Uri Geller, διότι πέρυσι απογοήτευσε και ηττήθηκε στα ίσια από τον Hamilton. Αφήνω και κάτι ακόμα εδώ, για όσους αρέσκονται σε αριθμούς και επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Ο Schumacher πήρε τον πρώτο του τίτλο με τους κόκκινους στην πέμπτη του χρονιά στο Μαρανέλο. Αυτή είναι η πέμπτη χρονιά του Vettel στη Ferrari.

ASTON MARTIN RED BULL RACING
Σασί: RB15
Υβριδική μηχανή: Honda RA619H
Οδηγοί:
#33 Max Verstappen
#10 Pierre Gasly

Εδώ έχουμε το μεγάλο ερωτηματικό ενόψει της φετινής σεζόν. Οι «ταύροι» έχουν ομολογουμένως κορυφαίο σασί (και) τα τελευταία χρόνια, ενώ οι αλλαγές των τεχνικών κανονισμών λογικά αποτελούν λιωμένο βούτυρο στο καυτό ψωμάκι του γκουρού του σχεδιασμού Adrian Newey. Η δικαιολογία της Renault δεν υπάρχει πια, το διαζύγιο μετά από 12 χρόνια ταραχώδους σχέσης, έφερε τη Red Bull στο στρατόπεδο της Honda. Το 2018 οι Ιάπωνες δούλεψαν χωρίς πίεση με την Toro Rosso, βρήκαν ταχύτητα, βρήκαν και αξιοπιστία. Θα τα έχουν όμως σε βαθμό που να μπορεί η RBR να κάνει πρωταθλητισμό; Πάντως στο στρατόπεδο της αυστριακής ομάδας δεν είδα προβληματισμό στις πρώτες δοκιμές άρα αναμένω με ενδιαφέρον. Ο Verstappen κατάφερε πέρυσι να χαλιναγωγήσει τον ατίθασο εαυτό του και να γίνει και ουσιαστικός εκτός από τσαμπουκάς και γρήγορος, με την ομάδα πλέον να στήνεται γύρω του. Η απώλεια του Daniel Ricciardo ήταν μεγάλη και θα στοιχίσει, αφού δύσκολα θα μπορέσει ο άγουρος Gasly να πατήσει στις ροδιές του.

Advertisement

RENAULT
Σασί: RS19
Υβριδική μηχανή: E-Tech 19
Οδηγοί:
#3 Daniel Ricciardo
#27 Nico Hulkenberg


Άλλο ένα σημαντικό ερωτηματικό. Στα μισά του 6ετούς πλάνου επιστροφής στην κορυφή, η Renault καταγράφει ξεκάθαρη ανοδική πορεία: από 9η, 6η και πέρυσι 4η. Μόνο που τα δύσκολα εδώ έρχονται, στην προσπάθεια να γεφυρωθεί το χάσμα από το Top3. Δεν είναι μόνο ο απώτερος στόχος, είναι και η βραχυπρόθεσμη ανάγκη να δώσουν απαντήσεις στη Red Bull. Βέβαια στον «ψυχρό πόλεμο» ανάμεσα στις δύο πλευρές, ο προσηλυτισμός του Ricciardo ήταν χτύπημα κάτω από τη μέση. Μαζί με τον Nico Hulkenberg θα αποτελέσουν εξαιρετικό δίδυμο, με τον Γερμανό πλέον να μην έχει το μειονέκτημα βάρους που συνεπαγόταν το ύψος του. Λογικά θα έχει θέση στην τετράδα, θα κοιτάξει πιο ψηλά μόνο αν της το επιτρέψει η… Honda.

RICH ENERGY HAAS F1 TEAM
Σασί: VF-19
Υβριδική μηχανή: Ferrari 062
Οδηγοί:
#8 Romain Grosjean
#20 Kevin Magnussen

Advertisement


Νέος χορηγός, νέα χρώματα, νέα ταυτότητα για την αμερικανική ομάδα που ποντάρει για μία ακόμα φορά στη σταθερότητα διατηρώντας το ίδιο, έμπειρο και αξιόπιστο οδηγικό δίδυμο. Άλλωστε αυτή η στρατηγική απέδωσε καρπούς πέρυσι που είχε 18 πλασαρίσματα στους βαθμούς και σκαρφάλωσε στην πέμπτη θέση των κατασκευαστών. Η στενή συνεργασία με τη Ferrari συνεχίζεται και εξασφαλίζει σε μεγάλο βαθμό την απόδοση της Haas, που όμως ελέω Alfa Romeo, δεν αποτελεί προτεραιότητα για τους Ιταλούς. Θα δώσει μάχη να διατηρήσει τα κεκτημένα, την οποία δύσκολα θα κερδίσει.

McLAREN-RENAULT
Σασί: MCL34
Υβριδική μηχανή: Renault E-Tech 19
Οδηγοί:
#4 Lando Norris
#55 Carlos Sainz


H περίοδος μακράς ύφεσης συνεχίζεται για την ιστορική ομάδα. Μετά τις τρεις εφιαλτικές σεζόν της προβληματικής συνεργασίας με τη Honda, όπου όλη η ευθύνη είχε μετατοπιστεί στο στρατόπεδο των Ιαπώνων, το 2018 έφερε ακόμα περισσότερη απογοήτευση. Παρά τη μεταπήδηση στο στρατόπεδο της Renault, το μονοθέσιο της McLaren ήταν κατώτερο των προσδοκιών και ο Fernando Alonso βαρέθηκε να βολοδέρνει στις μάχες για βαθμούς. Δύσκολα θα μπορέσει η βρετανική ομάδα να κάνει κάτι περισσότερο από το να διεκδικήσει την πέμπτη θέση. Για πρώτη φορά μετά από 12 χρόνια έχει ολοκαίνουριο δίδυμο, με τον Sainz να καλείται να παίξει το ρόλο του ηγέτη. Μπορεί; Όσο για τον teammate του, ο Norris έρχεται με περγαμηνές αλλά δεν παύει να είναι ένας rookie. Οι «καλές» μεταγραφές αφορούν ουσιαστικά στο 2019, με την έλευση των έμπειρων τεχνικών James Key (STR) και Andreas Seidl (Porsche).

SPORTPESA RACING POINT F1 TEAM
Σασί: RP19
Υβριδική μηχανή: Mercedes M10 EQ Power+
Οδηγοί:
#11 Sergio Perez
#18 Lance Stroll


H σταθερή άνοδος της ομάδας από το 2012 που την είχε βρει δύο συνεχόμενες σεζόν στην 4η θέση, λογικό ήταν να μην επαναληφθεί. Αν όμως συνυπολογιστούν οι βαθμοί που είχε προ εξαγοράς (μηδενίστηκε τότε) και μετά, πάλι 5η θα ήταν – διόλου άσχημα. Έχει αποδείξει πως μπορεί ακόμα και με χαμηλό budget να έχει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, πράγμα που δεν θα αλλάξει μαζί με την αλλαγή ταυτότητας. Σίγουρα η παρουσία του γιου του νέου αφεντικού πίσω από το τιμόνι αντί του ταλαντούχου Esteban Ocon θα φανεί. Αλλά η Racing Point όπως είναι το νέο της όνομά, θα διεκδικήσει με αξιώσεις μία καλή θέση στα μισά της κατάταξης.

ALFA ROMEO RACING
Σασί: C38
Υβριδική μηχανή: Ferraro 064
Οδηγοί:
#7 Kimi Raikkonen
#99 Antonio Giovinazzi

Μπορεί πίσω από τη μαρκίζα η ομάδα να εξακολουθεί να είναι η Sauber Motorsport, ωστόσο η μεταμφίεση σε Alfa Romeo Racing δεν μπορεί παρά να ενθουσιάζει τους φίλους της ιταλικής μάρκας. Ως η Β-Ομάδα της Ferrari θα ωφεληθεί ποικιλοτρόπως, όχι μόνο με τη χρήση των υβριδικών μηχανών «Made in Maranello». Και το μεγαλύτερο «δώρο» ήταν η επιστροφή του σπουδαίου Kimi Raikkonen που στα 39 του επιστρέφει εκεί απ’ όπου ξεκίνησαν όλα. Με όπλο την εμπειρία αλλά και την δίψα για αγώνες που ξεπερνάει ακόμα κι εκείνη για βότκα, ο «Iceman» μπορεί να μας χαρίσει μερικές εντυπωσιακές παραστάσεις. Γιατί όχι, υπό συνθήκες πάντα, να τον δούμε και στο βάθρο! Ο ρεαλιστικός στόχος της Alfa Romeo θα είναι η 5η θέση.

RED BULL TORO ROSSO-HONDA
Σασί: STR14
Υβριδική μηχανή: Honda RA619H
Οδηγοί:
#23 Alexander Albon
#26 Daniil Kvyat

Το 2018 ήταν μία χρονιά πειραματισμού για την STR. Της έβαλαν υβριδικές μηχανές της Honda, με εντολή να πιεστούν όσο πάει με στόχο την ταχεία εξέλιξη ενόψει της συνεργασίας των Ιαπώνων με τη μεγάλη αδερφή, την RBR. Είδαμε ταχύτητα με τρανό παράδειγμα την 4η θέση του Gasly στο Μπαχρέιν, είδαμε και βελτιωμένη αξιοπιστία παρότι τίποτα μα τίποτα δεν λειτουργούσε σε safe mode. Φέτος που το τρένο της εξέλιξης θα έχει μειωμένο ρυθμό, ίσως δούμε και περισσότερη ουσία. Αν και το τελικό αποτέλεσμα στις μουσικές καρέκλες σε ότι αφορά στις θέσεις των οδηγών, δεν γεμίζει το μάτι. Από τη μία η ρωσική τορπίλη, ο Kvyat, επιστρέφει για 3η φορά στην ομάδα της Φαένζα! Από την άλλη ο Albon, ένας Αγγλοταϊλανδός που είχε δει την πόρτα της εξόδου από την οικογένεια της Red Bull, επιστρέφει σε αυτή και με προίκα την 3η θέση πέρυσι στην F2, κάνει ντεμπούτο στην F1. Αναμφίβολα, το οδηγικό δίδυμο δεν γεμίζει το μάτι.

WILLIAMS-MERCEDES
Σασί: FW42
Υβριδική μηχανή: Mercedes M10 EQ Power+
Οδηγοί:
#63 George Russell
#88 Robert Kubica


H περυσινή σεζόν ήταν η χειρότερη στην ιστορία της Williams, που έμεινε κολλημένη στην ουρά της βαθμολογίας και τη δέκατη θέση. Και δυστυχώς για τους ρομαντικούς του σπορ, το ξεκίνημα του 2019 δεν αφήνει περιθώρια για αισιοδοξία. Λάθη στα χρονοδιαγράμματα παραγωγής είχαν ως αποτέλεσμα η FW42 να χάσει δυόμιση από τις τέσσερις ημέρες του πρώτου τεστ εξέλιξης και οι οδηγοί της ιστορικής ομάδας να σημειώσουν τους πιο αργούς χρόνους απ’ όλους. Ο Paddy Lowe που προερχόταν από τη Mercedes που έκανε πρωταθλητισμό, πλέον είναι υπό πίεση και η ατμόσφαιρα μυρίζει μπαρούτι. Προσθέστε σε αυτή τα εύλογα ερωτηματικά σχετικά με τις δυνατότητες του Kubica, που παρότι η επιστροφή του στο grid μετά από 8 χρόνια αποτελεί ιστορία που εμπνέει, οι περιορισμοί στην κινητικότητα και τη λειτουργικότητα του δεξιού του χεριού ίσως αποτυπωθούν στους χρόνους. Το στενάχωρο είναι πως σε ένα περιβάλλον που φαντάζει ήδη ζοφερό, ίσως «καεί» ο ταλαντούχος και προστατευόμενος της Mercedes, George Russell.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ
Με γνώμονα την προσπάθεια να αυξηθούν οι προσπεράσεις άρα και το συνολικό θέαμα στα Grand Prix, η παγκόσμια ομοσπονδία προχώρησε σε μία σειρά αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς. Στόχους τους είναι να αλλάξει η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων, ώστε να μπορεί ευκολότερα αυτό που ακολουθεί να κινηθεί στον ακάθαρτο αέρα εκείνου που προπορεύεται. Από τη μία ο δικός μας Νικόλας Τομπάζης (FIA), από την άλλη ο πολύπειρος Ross Brawn (Liberty Media), κατέληξαν σε ένα μενού που ελπίζουμε να φέρει τέρψη σε κάθε απαιτητικό θεατή. Ας δούμε όμως αναλυτικά τις σημαντικότερες αλλαγές στους κανονισμούς

ΕΜΠΡΟΣ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ
Το πλάτος τους αυξήθηκε κατά 200mm, το ύψος τους κατά 20mm ενώ έχουν μετατοπιστεί 25mm πιο μπροστά. Παράλληλα απλοποιήθηκε ο σχεδιασμός τους. Απαγορεύτηκαν τα μικρά πτερύγια στην εξωτερική πλευρά των κάθετων στελεχών σε κάθε άκρη, που μετέφεραν τη ροή αέρα γύρω από τα εμπρός ελαστικά. Στόχος είναι να παράγουν περισσότερη κάθετη δύναμη και να αποτρέψουν το φαινόμενο απώλειας πρόσφυσης στο εμπρός μέρος όταν το ένα μονοθέσιο είναι πολύ κοντά στο άλλο.

ΠΙΣΩ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ
Έχουμε κι εδώ διαφοροποίηση των διαστάσεων. Το κατά 20mm αυξημένο ύψος τους και το κατά 100mm αυξημένο πλάτος, θα διευκολύνουν τις προσπάθειες του μονοθεσίου που ακολουθεί και επιδιώκει να εκμεταλλευτεί το slip streaming. Παράλληλα, το άνοιγμα του DRS αυξήθηκε κατά 20mm, πράγμα που ανέβασε τα οφέλη σε απόδοση ενόσω χρησιμοποιείται κατά 25%.

ΠΛΑΪΝΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ
Μεγάλες αλλαγές έχουμε και στα λεγόμενα barge-boards, εκεί με αντίστροφες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις αεροτομές. Το ύψος τους μειώθηκε κατά 150mm, μετατοπίστηκαν κατά 100mm πιο μπροστά κι αυτά έχουν ως αποτέλεσμα η ροή αέρα να είναι λιγότερο προβληματική για το μονοθέσιο που έπεται.

ΑΕΡΑΓΩΓΟΙ ΦΡΕΝΩΝ
Ένας ακόμα τομέας όπου συναντάμε απλοποίηση των σχεδίων, ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική εκμετάλλευσή τους από τις ομάδες.

ΒΑΡΗ
Στο συνολικό όριο βάρους των μονοθεσίων δεν προσμετρά πια και το βάρος των οδηγών, πράγμα που άρει το μειονέκτημα που είχαν οι ψηλότεροι πιλότοι. Πλέον το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου, χωρίς να υπολογίζονται και τα καύσιμα, ανεβαίνει από τα 733 στα 740kg, με τα 80 εξ αυτών να αφορούν τον οδηγό. Αν κάποιος ζυγίζει λιγότερο, το υπολειπόμενο βάρος θα προστίθεται σε έρμα. Ωστόσο αυτό δεν θα μπορεί να τοποθετείται κατά βούληση στοχεύοντας σε καλύτερη ισορροπία αλλά θα πρέπει να τοποθετείται στον χώρο του κόκπιτ.

ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ξεχάστε το ουράνιο τόξο από διαθέσιμες γόμες ελαστικών. Η Pirelli θα προσφέρει τρεις το 2019, ώστε να μπορεί το κοινό να κατανοήσει καλύτερα τις στρατηγικές. Ξεχάστε τις hypersoft, ultrasoft και supersoft γόμες. Πλέον τα ελαστικά με τα λευκά διακριτικά θα είναι αυτά της σκληρής γόμας, εκείνα με τα κίτρινα διακριτικά της μέσης γόμας κι αυτά με τα κόκκινα, της μαλακής. Αυτά βέβαια για το κοινό, καθώς η Pirelli θα επιλέγει για κάθε Grand Prix ποιες ακριβώς γόμες θα αντιστοιχούν σε «σκληρή, μέση και μαλακή», έχοντας να επιλέξει ανάμεσα στις C1 έως C5. Το ξέρω, πάλι μπερδεμένο ακούγεται.

ΒΙΟΜΕΤΡΙΚΑ ΓΑΝΤΙΑ
Σχεδιασμένα από το Τμήμα Ασφάλειας της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, αυτά τα γάντια περιλαμβάνουν αισθητήρες που καταγράφουν τους παλμούς του οδηγού αλλά και τα επίπεδα οξυγόνου στον οργανισμό του. Στοιχεία που μπορεί να αποδειχθούν καθοριστικά σε περίπτωση ατυχήματος.

ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΙΣΩ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ
Σε κάθε κάθετο στέλεχος της πίσω αεροτομής, έχουν τοποθετηθεί LED φωτιστικά σώματα που κάνουν τα μονοθέσια πιο ευδιάκριτα σε περίπτωση άσχημων καιρικών συνθηκών. Αυτά αναβοσβήνουν σταθερά όποτε ο οδηγός χρησιμοποιεί ενδιάμεσα ελαστικά ή ελαστικά για ακραίες καιρικές συνθήκες.

ΚΑΥΣΙΜΑ
Κάθε οδηγός μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί 110 κι όχι 105 kg καυσίμου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να πιέζουν περισσότερο και να εξαλειφθεί το θλιβερό φαινόμενο της οικονομίας καυσίμου.

ΚΡΑΝΗ
Η FIA άλλαξε τις προδιαγραφές ασφαλείας, επιβάλλοντας τα στάνταρ FIA 8860-2018. Μετάφραση: ιδιαιτέρως προστατευτικά κράνη, με αυξημένη βαλλιστική προστασία αλλά και αυξημένη δυνατότητα απορρόφησης ενέργειας. Φτιαγμένα με νέα, σύνθετα υλικά, πιο ανθεκτικά σε συγκρούσεις. Παράλληλα, η προσωπίδα του κράνους μειώθηκε κατά 10mm ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να διαπεραστεί από θραύσματα.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 2019
1 Grand Prix Αυστραλίας, Μελβούρνη, Άλμπερτ Παρκ, 17 Μαρτίου
2 Grand Prix Μπαχρέιν, Μανάμα, Σακχίρ, 31 Μαρτίου
3 Grand Prix Κίνας, Σαγκάη, 14 Απριλίου
4 Grand Prix Αζερμπαϊτζάν, Μπακού, 28 Απριλίου
5 Grand Prix Ισπανίας, Βαρκελώνη, Καταλούνια, 12 Μαΐου
6 Grand Prix Μονακό, Μονακό, 26 Μαΐου
7 Grand Prix Καναδά, Μόντρεαλ, Ζιλ Βιλνέβ, 9 Ιουνίου
8 Grand Prix Γαλλίας, Πωλ Ρικάρ, Καστελέ, 23 Ιουνίου
9 Grand Prix Αυστρίας, Σπίλμπεργκ, Red Bull Ring, 30 Ιουνίου
10 Grand Prix Μ. Βρετανίας, Σίλβερστοουν, 14 Ιουλίου
11 Grand Prix Γερμανίας, Χόκενχαϊμ, Χόκενχαϊμρινγκ, 28 Ιουλίου
12 Grand Prix Ουγγαρίας, Βουδαπέστη, Χανγκαρόρινγκ, 4 Αυγούστου
13 Grand Prix Βελγίου, Σταβελό, Σπα-Φρανκορσάμπ, 1 Σεπτεμβρίου
14 Grand Prix Ιταλίας, Μόντσα, 8 Σεπτεμβρίου
15 Grand Prix Σιγκαπούρης, Μαρίνα Μπέι, 22 Σεπτεμβρίου
16 Grand Prix Ρωσίας, Σότσι, 29 Σεπτεμβρίου
17 Grand Prix Ιαπωνίας, Σουζούκα, 13 Οκτωβρίου
18 Grand Prix Μεξικού, Πόλη του Μεξικού, Οτοντρόμο Ερμάνος Ροντρίγκες, 28 Οκτωβρίου
19 Grand Prix ΗΠΑ, Ώστιν, COTA, 3 Νοεμβρίου
20 Grand Prix Βραζιλίας, Σάο Πάουλο, Ιντερλάγκος, 17 Νοεμβρίου
21 Grand Prix Άμπου Ντάμπι, Γιας Μαρίνα, 1 Δεκεμβρίου