Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Κωμικές καταστάσεις!

Ελλάδα 1:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κωμικές καταστάσεις!

FORMULA 1

Κωμικές καταστάσεις!

FORMULA 1

Το δικαστήριο της Βικτόρια στην Αυστραλία επέβαλε στη Sauber να δώσει θέση οδηγού στον Ολλανδό Giedo van der Garde.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Η ένδεια στην οποία έχουν περιέλθει οι μικρές ομάδες της F1, οδηγεί σε καταστάσεις που πλήττουν την εικόνα του σπορ. Κομβικό σημείο των προβλημάτων το κόστος των νέων μονάδων ισχύος, ξαφνικά από 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως που ήθελαν οι ομάδες για κινητήρες βρέθηκαν στα 25 εκ. ετησίως για μονάδες ισχύος. Όπως είναι γνωστό Caterham και Marussia φαλίρισαν και δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την περσινή χρονιά ενώ Lotus, Force India και Sauber αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Οι προμηθευτές των δυο ομάδων που φαλίρισαν έμειναν απλήρωτοι και για να επιβιώσουν ζήτησαν προκαταβολές από τις άλλες ομάδες που δεν είχαν την ρευστότητα ν’ ανταποκριθούν. Φαύλος κύκλος με θύμα το σπορ…

Η Force India περιορίστηκε σε ελάχιστα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης φέτος γιατί δεν είχε πληρώσει ανεξάρτητους προμηθευτές και δεν μπορούσε να πάρει το νέο της σασί. Η Sauber όπως και οι Lotus (Maldonado) αλλά και η Force India (Perez) επιλέγει οδηγούς με βάση τη χορηγική στήριξη και όχι την οδηγική ικανότητα. Η Ελβετική ομάδα το παράκανε όμως καθώς είχε συμβόλαιο συνεργασίας με van der Garde, Sutil και τελικά έδωσε τις θέσεις των οδηγών σε Ericsson, Nasr που προφανώς ήταν οι πλειοδότες σε χορηγικό επίπεδο. Πρέπει να σημειωθεί εδώ πως οι δυο τους είναι διαφορετικές περιπτώσεις, ο Ericsson έχει τη θέση μόνο λόγω χρημάτων τη στιγμή που ο Nasr έχει εκτός από οικονομική στήριξη και σπουδαίο οδηγικό ταλέντο.

Advertisement
Advertisement

Ο van der Garde κινήθηκε νομικά εναντίον της Sauber στην αρχή σε διαιτησία στην Ελβετία όπου κέρδισε την υπόθεση και στη συνέχεια με βάση αυτήν, πήγε στο ανώτερο δικαστήριο στην Αυστραλία  απαιτώντας να του δοθεί μια θέση οδήγησης. Το δικαστήριο της Βικτόρια απεφάνθη σήμερα το πρωί ότι ο Ολλανδός οδηγός πρέπει να οδηγήσει όλη τη χρονιά για τη Sauber. Η ομάδα υπέβαλε έφεση που θα εκδικαστεί σήμερα το απόγευμα.

Ο van der Garde σήμερα το πρωί έξω από το δικαστήριο στην Αυστραλία

Ταυτόχρονα η Sauber εξέδωσε ανακοίνωση που λέει: «Είμαστε απογοητευμένοι από την απόφαση και θέλουμε να αξιολογήσουμε τι σημαίνει για μας και τι επίδραση θα έχει στο ξεκίνημα της σεζόν. Δεν μπορούμε να κάνουμε συμβιβασμούς στην ασφάλεια της ομάδας ή κάποιου άλλου οδηγού στην πίστα δίνοντας σε έναν απροετοίμαστο οδηγό το μονοθέσιο μας που είναι φτιαγμένο στα μέτρα των δυο οδηγών μας».

Ο ισχυρισμός για την ασφάλεια ήταν και η βασική υπερασπιστική γραμμή της Ελβετικής ομάδας που κατέπεσε στο δικαστήριο. Είναι προσχηματικό η Sauber να θέτει θέμα ασφαλείας για το δοκιμαστή της, την στιγμή που στο grid θα βρεθεί (;) μονοθέσιο της Marussia χωρίς δοκιμές με δυο οδηγούς Stevens/Merhi οι οποίοι δεν έχουν κάνει ούτε χιλιόμετρο μ’ αυτό. Η Marussia που πέρυσι πτώχευσε αλλά με κάποιο τρόπο θα βρεθεί ξανά στο grid φέτος είχε στο πρόσφατο παρελθόν δυο σοβαρότατα συμβάντα. Τον Ιούλιο του 2012 η Maria de Villota τραυματίστηκε στο κεφάλι οδηγώντας μονοθέσιο της ομάδας σε δοκιμές εξέλιξης και πέθανε από επιπλοκές τον Οκτώβριο του 2013 ενώ πέρυσι στο Ιαπωνικό GP τραυματίστηκε ο Bianchi, ο οποίος από τότε βρίσκεται σε κώμα.