Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

H στρατηγική του Vettel ωφέλησε το Raikkonen

Ελλάδα 17:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H στρατηγική του Vettel ωφέλησε το Raikkonen

FORMULA 1

H στρατηγική του Vettel ωφέλησε το Raikkonen

FORMULA 1

Η ανάλυση του Grand Prix του Μπαχρέιν δείχνει περίτρανα πόσο μεγάλη επίδραση μπορεί να έχει η επιλογή στρατηγικής πρόωρης αλλαγής ελαστικών (undercut).

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Στη Ferrari κατάφεραν περισσότερα απ’ ότι θα μπορούσαν αν στηρίζονταν μόνο στην ταχύτητα της SF15T. Εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο την αντιπαλότητα των δυο οδηγών της Mercedes και έφεραν σε πολύ δύσκολη θέση τη γερμανική ομάδα που είχε το ταχύτερο μονοθέσιο αλλά όχι την ταχύτερη στρατηγική. Ίσως μάλιστα αν ο αγώνας είχε ένα γύρο παραπάνω τα πράγματα να ήταν διαφορετικά και ο Raikkonen να είχε απειλήσει το Hamilton για τη νίκη.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στην εκκίνηση ο Hamilton και ο Rosberg ήταν στην 1η και 3η θέση αντίστοιχα ενώ οι Vettel και Raikkonen στην 2η και 4η θέση. Από την πρώτη κιόλας στροφή ο Vettel έκλεισε το Rosberg δίνοντας τη δυνατότητα στο Raikkonen να περάσει 3ος. Ο Γερμανός είχε όμως την ταχύτητα και τους πέρασε αμφότερους στους πρώτους γύρους. Η εκτίμηση της Pirelli για τη στρατηγική νίκης ήταν μαλακή – μαλακή – μέση γόμα με τις αλλαγές στον 19ο και στον 38ο γύρο.

Advertisement
Advertisement

Αναφερόμενοι πάντα σε στρατηγική ίδιου αριθμού πιτ στοπ (σ.σ: δυο στο χθεσινό αγώνα) αν μπεις νωρίτερα έχεις πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων σου μέχρι να μπουν και αυτοί γιατί κινείσαι με φρέσκα ελαστικά ενώ τα δικά τους βρίσκονται στο τέλος της διάρκειας ζωής τους. Έτσι μπορείς να προσπεράσεις μέσω των πιτ στοπ λαμβάνεις όμως ένα σημαντικό ρίσκο καθώς σε κάποιο μέρος του αγώνα θα έχεις ιδιαίτερα φθαρμένα ελαστικά γιατί αναπόφευκτα θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις κάποιο σετ περισσότερο από το βέλτιστο.

Στη Ferrari έβαλαν το Vettel για την 1η αλλαγή ελαστικών στον 13ο γύρο. Μπαίνοντας ο Γερμανός απεμπόλησε μερικώς τη δυναμική που είχε ακόμη η μαλακή γόμα με την οποία εκκίνησε. Στη Mercedes αντέδρασαν άμεσα βάζοντας το Rosberg στα πιτ στον 14ο γύρο αλλά ο Vettel που στο μεταξύ πέτυχε προσωρινά ταχύτερο γύρο ξαναβρέθηκε μπροστά του. Ο Rosberg αναγκάστηκε να πιέσει και να τον περάσει για 2η φορά, αυτό συνέβη όταν ο Χάμιλτον έβγαινε από τα πιτ στον 15ο γύρο. Ο Βρετανός είδε τη διαφορά των 5 sec να μηδενίζεται μέσα σε δυο γύρους. Αντίθετα ο Raikkonen εξάντλησε τη δυναμική του σετ που χρησιμοποιούσε αλλάζοντας γόμα στον 17ο γύρο. Εκεί έβαλε τη μέση γόμα με την οποία είχε τη δυνατότητα να κινηθεί σε εφάμιλλο ρυθμό με αυτόν που ακολουθούσαν οι Mercedes με τη μαλακή γόμα. Αυτό συνέβαινε γιατί ο μεν Rosberg πίεσε για να περάσει το Vettel και μετά αναγκάστηκε να φυλάξει περισσότερο τα ελαστικά του ενώ ο Hamilton τα προστάτευε για να έχει περιθώρια πριν το δεύτερο πιτ στοπ. Ο Vettel μπαίνει για τη 2η αλλαγή ενώ είναι 3ος στον 32ο γύρο. Έχει «πετάξει» 6 γύρους με τη μαλακή γόμα και είναι υποχρεωμένος να κάνει 25 με την πιο αργή μέση γόμα προσπαθώντας να βρεθεί μπροστά από τις Mercedes. Πράγμα που κατόρθωνε με το Rosberg αλλά αμέσως μετά έχανε τη θέση.

Ο Rosberg αναγκάστηκε να πιέσει για να περάσει για 2η φορά το Vettel, αυτό συνέβη όταν ο Hamilton έβγαινε από τα πιτ στον 15ο γύρο

Advertisement

Αυτή τη φορά στη Mercedes αντιδρούν βάζοντας πρώτα το Hamilton στα πιτ για να σιγουρέψουν τη νίκη. Ο Βρετανός βάζει τη μέση γόμα στον 33ο γύρο και αμέσως ακολουθεί ο Rosberg στον 34ο. Βγαίνοντας ο Rosberg έχει και πάλι μπροστά του το Vettel, θα τον περάσει και πάλι εκμεταλλευόμενος και ένα λάθος υπό πίεση του Γερμανού που πλήγωσε την εμπρός αεροτομή και μπήκε να την αλλάξει. Ο Vettel έκανε 3ο πιτ στοπ απρογραμμάτιστα και εκεί έβαλε πάλι μέση γόμα. Βγαίνοντας βρέθηκε πίσω από τον Μπότας τον οποίο δεν μπόρεσε να περάσει. Ο Raikkonen τώρα έφτασε στον 40στό γύρο για να βάλει τη μαλακή γόμα για τους τελευταίους 17 γύρους. Βγαίνοντας από τα πιτ ήταν 19 sec πίσω από το Rosberg που είχε την πιο αργή μέση γόμα. Η θεωρητική διαφορά ανάμεσά τους ήταν στα 1.5sec και ο Raikkonen μπορούσε να πιέσει χωρίς περιορισμούς ενώ ταυτόχρονα το φορτίο καυσίμου είχε μειωθεί οπότε τα ελαστικά πιέζονταν λιγότερο στο όριο.

Οδηγώντας εκπληκτικά ο Iceman κατάφερε να φτάσει το Rosberg και ήταν σε θέση να εκμεταλλευτεί το πρόβλημα στα φρένα που αντιμετώπισε ο Γερμανός κλέβοντάς του έτσι τη 2η θέση. Αν οι μηχανικοί της Mercedes δεν θυσίαζαν μέρος της δυναμικής των ελαστικών μαλακής γόμας πριν το πρώτο και το δεύτερο πιτ στοπ ο Rosberg θα είχε πιο φρέσκα ελαστικά στο τελευταίο μέρος του αγώνα και φυσικά θα μπορούσε να κινηθεί πιο γρήγορα. Ο Raikkonen δε θα έφτανε ποτέ σε απόσταση βολής.

Advertisement

ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP

Αριθμός Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3
44 HAM Su Sn (15) Mn (33)  
7 RAI Su Mn (17) Sn (40)  
6 ROS Su Sn (14) Mn (34)  
77 BOT Su Sn (14) Mn (33)  
5 VET Su Sn (13) Mn (32) Mn (36)

Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα

M = Μέση γόμα
S = Μαλακή γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα

Advertisement

Η αλήθεια είναι πως εξίσου εκπληκτική με την οδήγηση του Φινλανδού ήταν και η επιλογή διπλής στρατηγικής της Ferrari που έπιασε εξ απίνης τη Mercedes.

Οι σχέσεις Vettel-Raikkonen παραμένουν άριστες και το ομαδικό πνεύμα βοηθά στη μάχη με τη Mercedes