Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Σιγκαπούρης: Θα κέρδιζε ο Vettel αν δεν καταποντίζονταν οι Mercedes;

Ελλάδα 14:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Σιγκαπούρης: Θα κέρδιζε ο Vettel αν δεν καταποντίζονταν οι Mercedes;

FORMULA 1

GP Σιγκαπούρης: Θα κέρδιζε ο Vettel αν δεν καταποντίζονταν οι Mercedes;

FORMULA 1

Ο χθεσινός αγώνας στη Marina Bay εξελίχθηκε σ’ εύκολη υπόθεση για τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastian Vettel. Ο Γερμανός πήρε την 3η του νίκη με Ferrari και την 4η σε 8 αγώνες στη συγκεκριμένη διαδρομή (2011,2012, 2013, 2015).

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ένα σημαντικό στοιχείο που έπαιξε ρόλο στη νίκη του Vettel ήταν η εκπληκτική του εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Γερμανός έφερε για πρώτη φορά από το 2012 και το Γερμανικό GP (Alonso) τη Ferrari στην pole position γράφοντας ταυτόχρονα ιστορία καθώς έγινε ο πρώτος οδηγός στην υβριδική εποχή της F1 που βρέθηκε στην pole χωρίς μονάδα ισχύος Mercedes.

Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων δεδομένου ότι πλέον οι κανονισμοί αφήνουν όλες τις ρυθμίσεις στον οδηγό ο Vettel έπρεπε να είναι αλάνθαστος μέχρι το πρώτο σικέιν. Όντως τα κατάφερε και ευτυχώς γι’ αυτόν καθώς ο Ricciardo με τη Red Bull Renault ήταν εξίσου καλός. Στο πρώτο μέρος του αγώνα ο Vettel έφτιαξε διαφορά και οι δυο εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 13ο και στον 37ο γύρο του αγώνα περιόρισαν στο ελάχιστο τις επιλογές στρατηγικής. Είναι χαρακτηριστικό όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό info graphic πως οι οδηγοί που ήταν μπροστά ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική.

Advertisement
Advertisement

Ο Vettel έκανε έναν τέλειο αγώνα και σε στρατηγική και σε ρυθμό: «Ανάσανα με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Είχα πίεση από πίσω, ο Daniel έκανε καλό αγώνα και είχε μια τακτική επικίνδυνη καθώς προφύλασσε τα ελαστικά του για το τελευταίο μέρος της διάρκειας ζωής τους. Στο δεύτερο μέρος ήλεγχα το ρυθμό, δεν είναι εύκολο να προσπεράσει κανείς εδώ και το εκμεταλλευόμουν αυτό. Κάποια στιγμή άνοιξα τη διαφορά με επιτυχία, ήταν σπουδαία νύχτα, σπουδαίο Σαββατοκύριακο χάρη στην ομάδα».

Το θρίαμβο της Ferrari συμπλήρωσε ο Raikkonen, ο Φινλανδός ανέβηκε μετά το Μπαχρέιν για δεύτερη φορά στο βάθρο μετά την επιστροφή του στη Scuderia: «Έχω ανάμεικτα συναισθήματα, είμαι χαρούμενος με την 3η θέση καθώς είχαμε πολλές δυσκολίες στο σετάρισμα τις προηγούμενες μέρες. Δεν μπορούσα να απειλήσω τους δυο πρώτους αλλά είναι θετικό ότι τερμάτισα 3ος σε μια κακή μέρα».

Advertisement

Από την πλευρά του ο Ricciardo πιστεύει πως θα μπορούσε να κερδίσει στον αγώνα: «Νομίζω πως ήταν η καλύτερη ευκαιρία μας να κερδίσουμε έναν αγώνα. Φτάσαμε κοντά στο στόχο αυτό και μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι για ότι πετύχαμε. Στην εκκίνηση ο Vettel έφυγε μπροστά αλλά είχα αρχίσει να τον πλησιάζω όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ίσως αν έφτανα ακόμα πιο κοντά, να μπορούσαμε να περάσουμε στα pit stop. Το γεγονός πως και οι δύο αλλαγές ελαστικών έγιναν υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, επηρέασε αρνητικά τις πιθανότητές μας για κάτι περισσότερο. Στο τέλος πέτυχα και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, πράγμα για το οποίο είμαι υπερήφανος».

Advertisement

Στη Mercedes δεν μπορούσαν να πιστέψουν πως στο μονοθέσιο του Hamiltom αστόχησε ο σύνδεσμος ανάμεσα στο ψυγείο εισαγωγής αέρα (intercooler) και την εισαγωγή με αποτέλεσμα να πέσει η απόδοση της μονάδας ισχύος και να υποχρεωθεί ο Γερμανός στην πρώτη του εγκατάλειψη σε αγώνα φέτος. Ο Χάμιλτον όπως και ο Ρόσμπεργκ είχαν πρόβλημα υπερθέρμανσης με την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli η οποία είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες. Σε αντίθεση με Μονακό, Αυστρία, Καναδά όπου επίσης χρησιμοποιήθηκε η πολύ μαλακή γόμα και κέρδισε η Mercedes, εδώ η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν υψηλή (33 βαθμούς Κελσίου) με αποτέλεσμα το πρόβλημα να οξύνεται.

Singa15-city640

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:

Πολύ μαλακή Μαλακή
Πρώτος MAL 1m50.175 RIC 1m50.041
Δεύτερος VST 1m50.298 VET 1m50.069
Τρίτος SAI   1m50.401 RAI  1m50.341
Advertisement

Είναι χαρακτηριστικό πως ο ταχύτερος γύρος αγώνα χτες επετεύχθη με τη μαλακή γόμα.
Το πρόβλημα υπερθέρμανσης της πολύ μαλακής γόμας οδήγησε τις Mercedes στην 3η σειρά της εκκίνησης και από κει ο Rosberg κατάφερε εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα των Kvyat και Hamilton που ήταν εμπρός του να τερματίσει 4ος μεγιστοποιώντας όπως θα περίμενε κανείς τη χρήση της πιο αργής μαλακής γόμας. Ο Wolff παραδέχτηκε πως η 4η θέση ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα που θα μπορούσαν να ελπίζουν χτες.

Pirelli-Singapore-Review-infographic-a640tall